Cagiva Mito viritys/tekniikka

--TjK--
Pyörä:
Formula
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
27.9.2006 20:04

ViestiKirjoittanut --TjK-- » 10.6.2008 10:46

millä kierrosalueella kannattaa pysytellä kun sisäänajaa Polini 165cc?
_Nile
Pyörä:
Kawasaki KDX 125 Sm
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
25.1.2006 22:57

ViestiKirjoittanut _Nile » 10.6.2008 11:06

--TjK-- kirjoitti:millä kierrosalueella kannattaa pysytellä kun sisäänajaa Polini 165cc?


Eikös se ole melkeinpä kaikissa vehkeissä sama eli vaihtelevilla kierroksilla. Välillä siis rauhassa ja välilllä pitäisi antaa myös vähän namia muttei kuitenkaa aivan tolkuttomasti vielä. Tärkeintä kuitenkin on, ettei kokoajan juiluta samoilla kierroksilla.
S^X
Liittynyt:
9.10.2006 12:41

ViestiKirjoittanut S^X » 10.6.2008 11:50

--TjK-- kirjoitti:millä kierrosalueella kannattaa pysytellä kun sisäänajaa Polini 165cc?


Älä niitä kierroslukuja tuijota.
Tärkeintä on ettet rasita konetta liikaa=ajat liian isolla vaihteella jotta kierrokset pysyy alhaalla.
Eli vaihteleva ajo on se juttu.
Välillä voi hieman vedättää ja sitten taas himmailla.
Ajon jälkeen kannattaa myös antaa pyörän käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaan ennenkuin sammuttaa.
Oot visssiin jo ensi käynnistyksen tehnyt ?
Ei enää 2-T...
///M
Vaitteria vaitteria...
mihko
Pyörä:
SMR 450
Paikkakunta:
kuhmalahti
Liittynyt:
20.12.2005 18:53

ViestiKirjoittanut mihko » 10.6.2008 11:56

Atech kirjoitti:
_Nile kirjoitti:Miton putki on hyvä, etnenkin jos pyörä on muuten vakio.
Jo vakioputkella tehot ovat kohtuu korkealla, mutta tehoputkella yleensä vielä hitusen ylempänä. Tehonlisäys putkilla ainakaan muuten vakioon koneesen ei ole kovinkaan huomattava, ainoastaan piikki saattaa muuttua räväkemmäksi.


Mistä vuosimallista puhut? Ainakin tässä evo kakkoksessa on varsin matalalla tehot, huipputeho siellä 10-10,5k ja vetää laajalta alueelta.

mulla oli vakioputkella ainakin eniten potkua jossain 11000 rpm kohdalla :O tai ainakin se siltä tuntu..
--TjK--
Pyörä:
Formula
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
27.9.2006 20:04

ViestiKirjoittanut --TjK-- » 10.6.2008 22:35

S^X kirjoitti:Älä niitä kierroslukuja tuijota.
Tärkeintä on ettet rasita konetta liikaa=ajat liian isolla vaihteella jotta kierrokset pysyy alhaalla.
Eli vaihteleva ajo on se juttu.
Välillä voi hieman vedättää ja sitten taas himmailla.
Ajon jälkeen kannattaa myös antaa pyörän käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaan ennenkuin sammuttaa.
Oot visssiin jo ensi käynnistyksen tehnyt ?


joo ostin koko pyörän vasta eilen ja siinä oli jo osat kiinni. pytyllä ajettu noin 600km.
vai riittääkö tuo jo?
mikäs muuten on männänvaihtoväli siinä polini 165cc?
Nismo_R34
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
13.1.2008 22:16

ViestiKirjoittanut Nismo_R34 » 10.6.2008 22:58

osaisko kukaan sanoo et miten onnistuu motarilla ajo kakspäällä, et onko kierrokset kuinka korkealla? pyörä tietysti tt.
Temu-
Pyörä:
Cagiva mito
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
23.5.2005 20:15

ViestiKirjoittanut Temu- » 11.6.2008 1:28

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... -130-1630/
Mitenkäs tuolla teharilla tulee potkua?
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 11.6.2008 2:19

Ei Cagiva ole mikään mopo joihin laitetaan halvimpia kaupan tarvikeputkia kiinni :// ja vielä tehon toivossa. Mielipidekysymys toki, mutta ite en korvais vakioputkeekaan tolla. Näkyy näitä mopotuunareita olevan taas liikkeellä kun kesä on tullu.
KingIrma
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
30.9.2004 11:02

ViestiKirjoittanut KingIrma » 11.6.2008 2:26

ainahan cagivalla ajaessa on teho mielessä
en mä oo siitä vihainen jos karvan kasvu alkanut ja lihas menny pilalle mut se on ihan normaalii
Temu-
Pyörä:
Cagiva mito
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
23.5.2005 20:15

ViestiKirjoittanut Temu- » 11.6.2008 2:33

Atech kirjoitti:Ei Cagiva ole mikään mopo joihin laitetaan halvimpia kaupan tarvikeputkia kiinni :// ja vielä tehon toivossa. Mielipidekysymys toki, mutta ite en korvais vakioputkeekaan tolla. Näkyy näitä mopotuunareita olevan taas liikkeellä kun kesä on tullu.

En ole laittamassa tuota putkea, vai olenko sanonu että laitan? Kyselin vain mielenkiinnolla että mikäs putki toi ylipäätänsä on kun nyt vasta tuli tollanen vastaan ;)
S^X
Liittynyt:
9.10.2006 12:41

ViestiKirjoittanut S^X » 11.6.2008 9:06

--TjK-- kirjoitti:joo ostin koko pyörän vasta eilen ja siinä oli jo osat kiinni. pytyllä ajettu noin 600km.
vai riittääkö tuo jo?
mikäs muuten on männänvaihtoväli siinä polini 165cc?


No kyllähän tuossa jo aika hyvin on kilometrejä mittarissa.
Että ihan miltä tuntuu,muista sit kans lämmittää kone hyvin ennen kunnon vetäsyjä.
Ja männänvaihtoväliin mulla ei oo tietoo,ei tarvinnu vaihtaa koska vaan yhden kesän ajoin ;)
Ei enää 2-T...
///M
Vaitteria vaitteria...
_Tuomo_
Pyörä:
yamaha yzf-r125, pv
Liittynyt:
30.9.2007 0:20
Cagiva mito viritys

ViestiKirjoittanut _Tuomo_ » 12.6.2008 17:28

kuinkas paljo tulee kunnon virittäminen maksaan jos ostaa vaik 165cc pannun,kaasarin,putken ja mitä muuta vie tarttis? ja mistä noita saa?
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 12.6.2008 22:19

Ei kannate ostaa 165cc pannua, syö laakerit ilman kehittyneempiä toimenpiteitä eikä ole kummoisempi teholtaankaan, keskialueen veto lähinnä parempaa.

Oletko katsonut jo www.cagivaclub.tk foorumin?
S^X
Liittynyt:
9.10.2006 12:41

ViestiKirjoittanut S^X » 13.6.2008 11:05

Atech kirjoitti:syö laakerit ilman kehittyneempiä toimenpiteitä


No tietysti liikkuvat massat ovat hieman suurempia mutta jos vaihdat sylinterin vaihdon yhteydessä uudet laakerit ja teet kaiken oikein niin uskoisin että jokin muu paikka sieltä antautuu ennemmin kuin ne laakerit.
Ja jos kiertokangen päivittää esim Mec-Euriin jossa alapään laakerointia paranneltu niin vieläkin uskoisin edellisen väittämäni pitävän paikkaansa.

Niin mitä laakereita Atech tarkoitit ja mitä meinasit kehittyneemmillä toimenpiteillä ?
Ei enää 2-T...
///M
Vaitteria vaitteria...
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 13.6.2008 11:21

Kaiketi jotain männän kevennystä, koska tuo 165cc hajottaa laakerit käsittääkseni siksi, että tp-akseli on mitoitettu 125cc männälle ja 165cc mäntä on painavampi.