Turbo nelariin

VooDoo
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.5.2002 21:53

ViestiKirjoittanut VooDoo » 12.6.2007 23:08

yyep, minäki oikee mopoilija.. :D

Pari turbokonetta tullu tehtyä, tosin ei piikkisen koneita vaan auton, mutta kuitenkin.
Höpöhöpö.
motormafia
Paikkakunta:
kalajoki
Liittynyt:
24.4.2006 22:49

ViestiKirjoittanut motormafia » 12.6.2007 23:14

VooDoo kirjoitti:yyep, minäki oikee mopoilija.. :D

Pari turbokonetta tullu tehtyä, tosin ei piikkisen koneita vaan auton, mutta kuitenkin.

samapa tääl,+ pari pyörää! :D
voitele järviset ja suksi vittuun
AmisBeat
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
8.2.2006 23:26

ViestiKirjoittanut AmisBeat » 13.6.2007 2:31

motormafia kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:yyep, minäki oikee mopoilija.. :D

Pari turbokonetta tullu tehtyä, tosin ei piikkisen koneita vaan auton, mutta kuitenkin.

samapa tääl,+ pari pyörää! :D
no pakko itekki jauhaa lisää.. oon seurannut vierestä turbokoneen rakentamista ja toria on pitkälti mutta hitsaustaito ei ole mulla paras ja se tekee ongelmaa jo jonkin verran..
AmisBeat
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
8.2.2006 23:26

ViestiKirjoittanut AmisBeat » 13.6.2007 3:29

ja melkeenpä helpottaakseen asennuksia pyörään kannattaa laittaa megasquirt ruisku, koska sitä voi säätää tietokoneella ja ei tarvitse sen jälkeen miettiä bensan paineistuksia.. jos ei ole jeneistä kiinni..
motormafia
Paikkakunta:
kalajoki
Liittynyt:
24.4.2006 22:49

ViestiKirjoittanut motormafia » 13.6.2007 7:34

AmisBeat kirjoitti:ja melkeenpä helpottaakseen asennuksia pyörään kannattaa laittaa megasquirt ruisku, koska sitä voi säätää tietokoneella ja ei tarvitse sen jälkeen miettiä bensan paineistuksia.. jos ei ole jeneistä kiinni..

niinpä ja saa sääjettyä sytytyksenki koneelta..
voitele järviset ja suksi vittuun
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 13.6.2007 17:31

AmisBeat kirjoitti:ja melkeenpä helpottaakseen asennuksia pyörään kannattaa laittaa megasquirt ruisku, koska sitä voi säätää tietokoneella ja ei tarvitse sen jälkeen miettiä bensan paineistuksia.. jos ei ole jeneistä kiinni..


Liekkö tulee loppupeleissä edes kovin paljoa kalliimmaksi ms, kuin alkaa kaasareille paineboksia rakentelemaan yms.

Ja helpottaa PALJON.
Dank memes melt steel beams.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 14.6.2007 21:05

Tume34 kirjoitti:
AmisBeat kirjoitti:ja melkeenpä helpottaakseen asennuksia pyörään kannattaa laittaa megasquirt ruisku, koska sitä voi säätää tietokoneella ja ei tarvitse sen jälkeen miettiä bensan paineistuksia.. jos ei ole jeneistä kiinni..


Liekkö tulee loppupeleissä edes kovin paljoa kalliimmaksi ms, kuin alkaa kaasareille paineboksia rakentelemaan yms.

Ja helpottaa PALJON.


Halvempaa ei oo ainakaan ja eikä kyllä helpompaakaan.

MS-rakennussarjan saa johonkin 150-200e kotiin kannettuna. Siihen sitten lisäksi bensapumppu, kaasuläppä, suutin, anturit+piuhat+nippelit ja nappelit. Huolellinen kasaus ite boxille, johtojen veto pyörään ja säätökin vie oman aikansa.

Ykspyttynen pärrä on vielä kaikkea muuta, kuin häiriövapaa ympäristo tollaselle DIY-moottorinohjaukselle...
erkkaz
Liittynyt:
22.5.2007 15:37
tässä ois turbo ahdettu monkey

ViestiKirjoittanut erkkaz » 17.6.2007 19:05

http://www.honda-monkey-power.de/f5-edi ... G_1556.JPG




kattokaas vaikka siitä :)
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30
Re: tässä ois turbo ahdettu monkey

ViestiKirjoittanut Miuge » 18.6.2007 15:09

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:50, muokattu yhteensä 1 kerran
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 20.6.2007 19:51

Ootteko tätä kattonu? http://z1000.schwabenserver.de/copper/d ... m=8&pos=21
Loud Pipes Save Lives.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 25.6.2007 15:49

Onko dieselin turbo erilainen ku bensa koneen? ;o
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 25.6.2007 16:19

Ublert kirjoitti:Onko dieselin turbo erilainen ku bensa koneen? ;o

On.

Dieseleitten turbot ovat "yllättäen" matalemmilla kierroksilla herääviä ja pienempituottoisia.
VooDoo
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.5.2002 21:53

ViestiKirjoittanut VooDoo » 25.6.2007 17:03

Ei se oikeastaan kyllä ole sen erilaisempi, yleensä vaan vakiona pienempi. Ja pakopesä vastaavasti vähän isompi usein kun bensamoottorisessa. Eli kompurapuoli pienempi ja pakopesä usein himpun verran isompi. Ja vakioturbot tahtoo kaikki olla aika pieniä, varsinkin uudemmissa autoissa.
Höpöhöpö.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 25.6.2007 18:44

Eiku sitä just et eihän niis semmosta käytännön eroa ole havaittavissa. Kun mulle tarjottiin just semmosta tiisseli turboa... 85 vuoden transporterista. Siinä ei kummosen iso se pitäis olla ku jotain 50hv muutenkin on <:
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 25.6.2007 23:31

VooDoo kirjoitti:Ei se oikeastaan kyllä ole sen erilaisempi, yleensä vaan vakiona pienempi. Ja pakopesä vastaavasti vähän isompi usein kun bensamoottorisessa. Eli kompurapuoli pienempi ja pakopesä usein himpun verran isompi.


No onhan se sitten erilaisempi ;) Ja eeen itse kyllä diisselin ahdinta laittais piikkiseen.. Tosiaan juurikin tuon syyn takia, jonka Jusutus tuossa ylhäällä jo mainitsikin..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~