E. Ja pyörä on siis aprilia rs 125 -07
Toppuri kirjoitti:Pistin uuden akun ja mittasin jännitteen navoilta, näyttöön tuli karkeat 21V. Akku on 12V joten eikö siihen pitäs suunnillee noita 12V lukemia tulla? Tuleeko akkuun suoraan laturilta virtaa, vai onko siinä välissä jännitteensäädin?
Johani kirjoitti:Toppuri kirjoitti:Pistin uuden akun ja mittasin jännitteen navoilta, näyttöön tuli karkeat 21V. Akku on 12V joten eikö siihen pitäs suunnillee noita 12V lukemia tulla? Tuleeko akkuun suoraan laturilta virtaa, vai onko siinä välissä jännitteensäädin?
laturin vai akun navoilta mittasit 21v ja millä alueella mittaasit ?
Toppuri kirjoitti:Johani kirjoitti:Toppuri kirjoitti:Pistin uuden akun ja mittasin jännitteen navoilta, näyttöön tuli karkeat 21V. Akku on 12V joten eikö siihen pitäs suunnillee noita 12V lukemia tulla? Tuleeko akkuun suoraan laturilta virtaa, vai onko siinä välissä jännitteensäädin?
laturin vai akun navoilta mittasit 21v ja millä alueella mittaasit ?
Akun navoilta mittasin. 200V tasavirralla mittasin. Mittarissa ei ollu tarkempaa..
Murgo kirjoitti:Testasin just äskö säätää kärkiväliä (jos ny sitä tarkotit) eikä auttanu mitää :S Minkä takia ees yleensä tollasta tekis? ikinä enne tollaseen vikaa törmänny.
Toppuri kirjoitti:Mikähän sähkövika on iskeny..
Pyörä on Yamaha Dt 125r vm. 99. Ongelma alkoi muutama päivä sitten, kun valot vilkkuivat ja toimivat silloin vain korkeilla kierroksilla. Nyt ongelma on mennyt sellaiseksi, että polttimot palavat heti kun pistää kiinni. Uusi polttimo kyllä palaa normaalisti, mutta kun antaa kierroksia niin palaa samantien langat poikki. Aivan kuin saisi liikaa jännitettä? Nyt ajan ilman valoja, kun ei järkeä ostaa polttimoita.
Ja päivä päivältä on alkanu esiintyyn lisää häiriöitä, mm: vilkut eivät vilku lainkaan, joskus himmeästi saattavat vilahdella, mittariston valot aivan sekaisin esim: pistät vilkut päälle niin vapaavalo merkki vilkkuu vilkun tahtiin ja vilkun merkkivalo ei reagoi vilkun kytkemiseen mitenkään. Öljyvalo vilkkuu millon sattuu öljysäiliön ollessa täynnä, vapaalla kun pistää seisontajalan alas niin pyörä sammuu, vaikka järjestelmän tarkoitus sammuttaa pyörä, mikäli vaihde kytketään jalan ollessa maassa. Tämäkin sammumisongelma vain välillä, ei siis aina! Vapaa valo ei toimi aina. Pakoaukonsäädin aukee TODELLA vaisusti ja hitaasti, hyvä että edes kuulee. Välillä se myös jumittuu alas ja ylös.
Näistä huolimatta, sulake on aina ehjä, se on kertaalleen vaihdettu myös, muttei vaikutusta. Joten voisiko vikaa löytyä jännitteensäätimestä, akusta tms? Ehdotuksia?
^asko^ kirjoitti:Toppuri kirjoitti:Mikähän sähkövika on iskeny..
Itsellä sama vika ja pyörä on Kawasaki KMX 125. Tai siis että valoille tulee liikaa virtaa ja polttaa polttimon.
juke_92 kirjoitti:Eli tämmönen ongelma,Kotari on ruvennut sammunmaan ajossa.Yhtäkkiä lakkaa antamasta kipinää,Molemmissa tapauksissa on käynyt niin että kun pyörän on saanut kotia ja kokeillut vaikka seuraavana päivänä niin on kipinä tullut.Johtoja olen katsellut,Tulppa on uusi.Joku puola rikki?