Piikkien sähköt ja ongelmat

aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
.

ViestiKirjoittanut aeroxman » 18.9.2009 22:09

Moro, olisko tietoa, että mistä lähtis kattomaan, kun pyörässä valot vähän pätkii. Siis vasemmanpuoleinen lamppu ei enään toimi ollenkaan ja oikean puoleinenkin toimii silloin tällöin. Eli siis pyörässähän on xenonit.

E. Ja pyörä on siis aprilia rs 125 -07
Toppuri
Pyörä:
DT 125R
Liittynyt:
3.8.2009 0:38

ViestiKirjoittanut Toppuri » 19.9.2009 11:57

Pistin uuden akun ja mittasin jännitteen navoilta, näyttöön tuli karkeat 21V. Akku on 12V joten eikö siihen pitäs suunnillee noita 12V lukemia tulla? Tuleeko akkuun suoraan laturilta virtaa, vai onko siinä välissä jännitteensäädin?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 19.9.2009 12:00

Toppuri kirjoitti:Pistin uuden akun ja mittasin jännitteen navoilta, näyttöön tuli karkeat 21V. Akku on 12V joten eikö siihen pitäs suunnillee noita 12V lukemia tulla? Tuleeko akkuun suoraan laturilta virtaa, vai onko siinä välissä jännitteensäädin?


laturin vai akun navoilta mittasit 21v ja millä alueella mittaasit ?
Toppuri
Pyörä:
DT 125R
Liittynyt:
3.8.2009 0:38

ViestiKirjoittanut Toppuri » 19.9.2009 13:02

Johani kirjoitti:
Toppuri kirjoitti:Pistin uuden akun ja mittasin jännitteen navoilta, näyttöön tuli karkeat 21V. Akku on 12V joten eikö siihen pitäs suunnillee noita 12V lukemia tulla? Tuleeko akkuun suoraan laturilta virtaa, vai onko siinä välissä jännitteensäädin?


laturin vai akun navoilta mittasit 21v ja millä alueella mittaasit ?



Akun navoilta mittasin. 200V tasavirralla mittasin. Mittarissa ei ollu tarkempaa..
Toppuri
Pyörä:
DT 125R
Liittynyt:
3.8.2009 0:38

ViestiKirjoittanut Toppuri » 20.9.2009 13:33

Toppuri kirjoitti:
Johani kirjoitti:
Toppuri kirjoitti:Pistin uuden akun ja mittasin jännitteen navoilta, näyttöön tuli karkeat 21V. Akku on 12V joten eikö siihen pitäs suunnillee noita 12V lukemia tulla? Tuleeko akkuun suoraan laturilta virtaa, vai onko siinä välissä jännitteensäädin?


laturin vai akun navoilta mittasit 21v ja millä alueella mittaasit ?



Akun navoilta mittasin. 200V tasavirralla mittasin. Mittarissa ei ollu tarkempaa..



Mittasinko siis oikealla alueella? Eilen ostin taakse 24v polttimon ja se paloikin 10x pitempään kuin 12v, mutta loppujen lopuksi sekin paukahti. Onko edelleen mahollista että jokin johto maadoittaa kun ottaa huomioon että mitä enemmän voltteja polttimo kestää, niin sitä pidempään se palaa? Ja muistutan edelleen, että kokeilin toimivalla jänitteensäätimellä 12v polttimoo, mutta paukahtaa aivan saman tien kun antaa kierroksia..? Onko laturi sökö, kun tuollasia lukemia antaa akulle?
Murgo
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
11.11.2006 17:46

ViestiKirjoittanut Murgo » 20.9.2009 14:06

Mistäköhän pitäis ruvetaa vikaa ettimään ku ei heitä tulpasta kipinää kärjestä suoraan eteenpäin vaan heittää sinne kaaren päin. Ja tuota tekee siis aivan uudella tulpalla.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 20.9.2009 14:25

Murgo kirjoitti:Mistäköhän pitäis ruvetaa vikaa ettimään ku ei heitä tulpasta kipinää kärjestä suoraan eteenpäin vaan heittää sinne kaaren päin. Ja tuota tekee siis aivan uudella tulpalla.


rikki se tulppa on vaikka on uus. laita se kärki lähemmäs nii iskee siihen.
Murgo
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
11.11.2006 17:46

ViestiKirjoittanut Murgo » 20.9.2009 20:05

Testasin just äskö säätää kärkiväliä (jos ny sitä tarkotit) eikä auttanu mitää :S Minkä takia ees yleensä tollasta tekis? ikinä enne tollaseen vikaa törmänny.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 21.9.2009 0:10

Murgo kirjoitti:Testasin just äskö säätää kärkiväliä (jos ny sitä tarkotit) eikä auttanu mitää :S Minkä takia ees yleensä tollasta tekis? ikinä enne tollaseen vikaa törmänny.


se kipinä iskee lähimpään maapotenttiaali pisteeseen ja jos oot huomannu niin se kärki on siinä rungossa kiinni, ja jos se kärki on kaukana, se iskee tulpan runkoon siihe sivulle. myös se posliinisuojus voi olla rikki ja se sieltä pääsee vuotamaan jotenki.
juke_92
Paikkakunta:
lohtaja
Liittynyt:
17.7.2006 23:08
Ktm 125 exc

ViestiKirjoittanut juke_92 » 23.9.2009 18:17

Eli tämmönen ongelma,Kotari on ruvennut sammunmaan ajossa.Yhtäkkiä lakkaa antamasta kipinää,Molemmissa tapauksissa on käynyt niin että kun pyörän on saanut kotia ja kokeillut vaikka seuraavana päivänä niin on kipinä tullut.Johtoja olen katsellut,Tulppa on uusi.Joku puola rikki?
KOMMENTTIA http://www.motot.net/galleria/44239
pommittaja91
Paikkakunta:
????????
Liittynyt:
24.6.2005 21:18

ViestiKirjoittanut pommittaja91 » 24.9.2009 14:30

DT:stä kipinä hukassa, tarkistin tulpan, tulpanhadun ja johdon.

Puolaan tule starttia pyörittäessä kuitenkin n. 4volttia eli taitaapi olla puola paskana?
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 26.9.2009 13:03

ei taida oikein 4 volttia riittää puolalta että räväyttää kunnollista kipinää :D
^asko^
Pyörä:
Kawasaki KMX, Honda Monkey, Suzuki PV
Liittynyt:
21.2.2006 20:20

ViestiKirjoittanut ^asko^ » 27.9.2009 14:04

Toppuri kirjoitti:Mikähän sähkövika on iskeny..

Pyörä on Yamaha Dt 125r vm. 99. Ongelma alkoi muutama päivä sitten, kun valot vilkkuivat ja toimivat silloin vain korkeilla kierroksilla. Nyt ongelma on mennyt sellaiseksi, että polttimot palavat heti kun pistää kiinni. Uusi polttimo kyllä palaa normaalisti, mutta kun antaa kierroksia niin palaa samantien langat poikki. Aivan kuin saisi liikaa jännitettä? Nyt ajan ilman valoja, kun ei järkeä ostaa polttimoita.

Ja päivä päivältä on alkanu esiintyyn lisää häiriöitä, mm: vilkut eivät vilku lainkaan, joskus himmeästi saattavat vilahdella, mittariston valot aivan sekaisin esim: pistät vilkut päälle niin vapaavalo merkki vilkkuu vilkun tahtiin ja vilkun merkkivalo ei reagoi vilkun kytkemiseen mitenkään. Öljyvalo vilkkuu millon sattuu öljysäiliön ollessa täynnä, vapaalla kun pistää seisontajalan alas niin pyörä sammuu, vaikka järjestelmän tarkoitus sammuttaa pyörä, mikäli vaihde kytketään jalan ollessa maassa. Tämäkin sammumisongelma vain välillä, ei siis aina! Vapaa valo ei toimi aina. Pakoaukonsäädin aukee TODELLA vaisusti ja hitaasti, hyvä että edes kuulee. Välillä se myös jumittuu alas ja ylös.

Näistä huolimatta, sulake on aina ehjä, se on kertaalleen vaihdettu myös, muttei vaikutusta. Joten voisiko vikaa löytyä jännitteensäätimestä, akusta tms? Ehdotuksia?


Itsellä sama vika ja pyörä on Kawasaki KMX 125. Tai siis että valoille tulee liikaa virtaa ja polttaa polttimon.
Toppuri
Pyörä:
DT 125R
Liittynyt:
3.8.2009 0:38

ViestiKirjoittanut Toppuri » 28.9.2009 15:32

^asko^ kirjoitti:
Toppuri kirjoitti:Mikähän sähkövika on iskeny..



Itsellä sama vika ja pyörä on Kawasaki KMX 125. Tai siis että valoille tulee liikaa virtaa ja polttaa polttimon.


Vika löytyi itseltä: johtonivaska oli vähän irrallaan pytyn lähettyvillä ja pyöri vähän missä sattu. No, tietenkin se oli sitten mennyt alkukäyrään ja suojateippi oli sulanut siihen ja loppujen lopuksi johdotkin olivat sulaneet poikki.

Itsellä tuli 50v vaihtovirtaa, joka sais sähköinsinöörinkin ilmeen hiukan omituiseksi ekaa kertaa hänen mitatessaan jännitettä tosta mun pyörästä :D. Kun johdot korjattiin niin tulikin normaali määrä tasavirtaa.

Sultakinhan vika voisi löytyä sähköjohtojen huonosta kunnosta, jännitteensäätimestä.. Ootko mitannut jännitteen etuvalolta?
keijo kumipää
Pyörä:
Volvo
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
31.7.2007 1:59

ViestiKirjoittanut keijo kumipää » 29.9.2009 15:05

juke_92 kirjoitti:Eli tämmönen ongelma,Kotari on ruvennut sammunmaan ajossa.Yhtäkkiä lakkaa antamasta kipinää,Molemmissa tapauksissa on käynyt niin että kun pyörän on saanut kotia ja kokeillut vaikka seuraavana päivänä niin on kipinä tullut.Johtoja olen katsellut,Tulppa on uusi.Joku puola rikki?

tasantarkkaan samaa teki mun pv joskus... vika löytyi tulpasta että tarpeeks ku lämpes nii ei antanu enää kipinää... kylmällä koneella toimi iha hyvi ;)
Fuck the fuel economy!