Kaasarit

_PeeTee_
Pyörä:
gpr nude
Paikkakunta:
JN$
Liittynyt:
27.5.2009 17:43

ViestiKirjoittanut _PeeTee_ » 16.6.2010 11:42

AfterEffect` kirjoitti:Tuota, dt:n vakiokassust (mikuni 28mm litteeluistinen)
Avasin tuossa parivk sit luistin, nostan sieltä ja sieltä paljastuu musta rubiikinkuutio :|
neula ei liiku/lähde pois ja pitäis jostain kohtaa saada varmaan vaijeri löysälle ja lukitelevy pois?
Mikunis aivan erilainen luisti kuin veljen mx (lorto, jossa neula oli 5min homma säätää...)
Mistä kohtaa kannattaa luistin vaijeri ottaa irti/löysentää ja sittenkö työnnän neulaa että lukitelevy nousee vai miten? :S
En oo löytäny koko pyöräst vaikeempaa hommaa :F

Siellä jousen alla, luistin "sisällä" on sellanen muistaakseni vihertävä muoviosa, se pitää saada sieltä pois, jolloin myös vaijerin saa pois. Eli jousi kasaan ja se muoviosa pois, jolloin vaijerinpään saa irti . Sit se neulan lukituslevy on ruuvilla kiinni siellä luistissa.
Afterii
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2009 21:00

ViestiKirjoittanut Afterii » 16.6.2010 20:20

_PeeTee_ kirjoitti:
AfterEffect` kirjoitti:Tuota, dt:n vakiokassust (mikuni 28mm litteeluistinen)
Avasin tuossa parivk sit luistin, nostan sieltä ja sieltä paljastuu musta rubiikinkuutio :|
neula ei liiku/lähde pois ja pitäis jostain kohtaa saada varmaan vaijeri löysälle ja lukitelevy pois?
Mikunis aivan erilainen luisti kuin veljen mx (lorto, jossa neula oli 5min homma säätää...)
Mistä kohtaa kannattaa luistin vaijeri ottaa irti/löysentää ja sittenkö työnnän neulaa että lukitelevy nousee vai miten? :S
En oo löytäny koko pyöräst vaikeempaa hommaa :F

Siellä jousen alla, luistin "sisällä" on sellanen muistaakseni vihertävä muoviosa, se pitää saada sieltä pois, jolloin myös vaijerin saa pois. Eli jousi kasaan ja se muoviosa pois, jolloin vaijerinpään saa irti . Sit se neulan lukituslevy on ruuvilla kiinni siellä luistissa.


Thanks, tämmöistä tajunnut edes katsoa, pitää huomenna availla kaasari
Roopee
Pyörä:
Aprilia RS125 -03
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
15.6.2009 0:15

ViestiKirjoittanut Roopee » 23.6.2010 14:56

Mulla vuotaa kaasari kohokammion pohjalla olevan ison ruuvin välistä. Vuotonopeus on noin tippa per pari sekuntia. Tiiviste löytyy välistä ja ruuvi on tarpeeksi kireällä. Kaasari on siis Dellorto VHSB LD 34 ja kiinni RS125 pyörässä.

Ruuvissa näyttää olevan kaksi reikää vastakkaisilla sivuilla, mutten keksi mitään merkitystä niille? Ruuvin kierteissä on myös pienet kulumat täysin vastakkaisilla puolilla. Kuvasta näkee myös, että kammion sisäpuolella on kierteissä kolot, mutta jos reiät asettaa niiden kohdille ruuvi jää löysälle.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6359670.jpg
kohokammion sisältä. epätarkka mutta pitäis saada selvää

Pyörä röpöttää pahasti eikä oikein vastaa kaasuun muissa kahvan asennoissa paitsi täyskaasulla. Täyskaasulla kiertää hyvin ja toimii moitteetta. Neulaa koitettu kaikissa asennoissa ja myös eri neulalla ja myös neulaventtiili vaihdettu. Voiko röpötys johtua tuosta vuodosta?
Aparaatti
Pyörä:
Aprilia AF1 Sport-Pro '92, Honda CR 500 '91, Amica Grecav '96, 2xSuzuki PV '90, Suzuki RM 80 '78, Ski-Doo MX Z 600 H.O '03
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
2.6.2010 8:41

ViestiKirjoittanut Aparaatti » 1.7.2010 4:38

Röpötys ei johdu tuosta vuodosta, ja tuossa pultissa ei ole sen kummempia ihmettelyjä kuin että tiivistät sen hyvin ja kiristät, tuohan on pääsuuttimen pikavaihtoa varten.
Jos neulaa säätämällä ei skulaa, sun pitää vaihtaa neulaa.
Kekoodo
Pyörä:
Aprilia RS
Liittynyt:
23.6.2009 12:19

ViestiKirjoittanut Kekoodo » 1.7.2010 22:45

Ja tulihan sitä itsekkin hölmöiltyä, Vitutus päissäni yritin emulsiosuutinta irroittaa, mutta rikoin tietenkin emulsiosuuttimesta kantit, eli en voi pyörittää sitä pois. :( Onko ideoita millä minä tuon vedän tuolta pois, ilman uutta kaasaria tai vastakierreporaa. Kaasari ei toiminut kunnolla edelliselläkään omistajalla! Sama homma, että alakiekoilla ei pääse liikenteeseen. Mitä tuossa kaasarissa on vikana kun a1 ei pääse liikenteeseen edes täystehoisen suuttimilla?
power upp
Pyörä:
tunturi city
Liittynyt:
26.5.2008 17:47

ViestiKirjoittanut power upp » 7.7.2010 14:14

pystytkö kaivertaa uraa suuttimeen niin sais talttapäällä sen pois. Isompi ei ole aina parenpi :D, vaan seoksen pitää olla sopiva voi olla et se tukehtuu tol isommal suuttimel.
Kekoodo
Pyörä:
Aprilia RS
Liittynyt:
23.6.2009 12:19

ViestiKirjoittanut Kekoodo » 10.7.2010 11:26

Uusi kaasari tuli, en saanut sitä suutinta ulos ongittua. Mutta eräs ongelma ei hävinnyt.

Liikkeelle lähtö hankala, pitää jurruuttaa pienillä kierroksilla pitkään, ennen kun rupeaa kunnolla liikkumaan, jos siis kaasua laittaa paljon tai kokonaan pohjaan niin rupeaa "booaamaan" tai vastaavaa ja sammuu. Olen tukkinut toisen imukaulan, mikä oli puhkaista, taisi helpottaa hieman. Pesin myös ilmanputsarin ja se oli likainen, muttei sekään lopettanut tuota. Neulan säätö on ollut aika turhaa, ei ole oikeastaan auttanut eikä ilmaruuvikaan hirveästi auta.

Mitä tässä on vielä kokeilematta?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 10.7.2010 17:13

Kessi9 kirjoitti:Uusi kaasari tuli, en saanut sitä suutinta ulos ongittua. Mutta eräs ongelma ei hävinnyt.

Liikkeelle lähtö hankala, pitää jurruuttaa pienillä kierroksilla pitkään, ennen kun rupeaa kunnolla liikkumaan, jos siis kaasua laittaa paljon tai kokonaan pohjaan niin rupeaa "booaamaan" tai vastaavaa ja sammuu. Olen tukkinut toisen imukaulan, mikä oli puhkaista, taisi helpottaa hieman. Pesin myös ilmanputsarin ja se oli likainen, muttei sekään lopettanut tuota. Neulan säätö on ollut aika turhaa, ei ole oikeastaan auttanut eikä ilmaruuvikaan hirveästi auta.

Mitä tässä on vielä kokeilematta?


Sulla on tyhjäkäyntisuutin tukossa/ liian pieni tyhjäkäyntisuutin. aukase vaan se toinenki imukaulan reikä
Kekoodo
Pyörä:
Aprilia RS
Liittynyt:
23.6.2009 12:19

ViestiKirjoittanut Kekoodo » 10.7.2010 20:39

Johani kirjoitti:
Kessi9 kirjoitti:Uusi kaasari tuli, en saanut sitä suutinta ulos ongittua. Mutta eräs ongelma ei hävinnyt.

Liikkeelle lähtö hankala, pitää jurruuttaa pienillä kierroksilla pitkään, ennen kun rupeaa kunnolla liikkumaan, jos siis kaasua laittaa paljon tai kokonaan pohjaan niin rupeaa "booaamaan" tai vastaavaa ja sammuu. Olen tukkinut toisen imukaulan, mikä oli puhkaista, taisi helpottaa hieman. Pesin myös ilmanputsarin ja se oli likainen, muttei sekään lopettanut tuota. Neulan säätö on ollut aika turhaa, ei ole oikeastaan auttanut eikä ilmaruuvikaan hirveästi auta.

Mitä tässä on vielä kokeilematta?


Sulla on tyhjäkäyntisuutin tukossa/ liian pieni tyhjäkäyntisuutin. aukase vaan se toinenki imukaulan reikä


En voi uskoo, perhana kun oon kokeillu vakio 62, ja tt suuttimet 70 tekee tota samaa, mutta vähemmän. Molemmilla kaasuttimilla. :eek: Mitenkä se yhtä äkkiä tarviis isompaakin, rupes nimittäin etellisellä omistajalla vakiokaasarilla tätä tekemään. Kannattaako ajella ennen kun saan isompia suuttimia?
power upp
Pyörä:
tunturi city
Liittynyt:
26.5.2008 17:47

ViestiKirjoittanut power upp » 14.7.2010 16:58

En tota tiedä aprillian tekniikkaa kovin paljoo et onks siin alipainehana?, itellä meinaa se hajos ja ei meinannu lähtee edes käyntii kun ei saanu kunnolla bensaa, samoin alipaine letku kannattaa tarkistaa et se on ehjä ja kunnol kiinni. ollu vissiin itellä toi letku ennen huono eikä oo saanu hana kunnon imua, ku nyt lähtee paljo ilosemmin pienillä kierroksilla liikkeelle ja tyhjäkäyntikin on tasasenpi ku ennen se vähitellen aina hyyty ja sammu
Kekoodo
Pyörä:
Aprilia RS
Liittynyt:
23.6.2009 12:19

ViestiKirjoittanut Kekoodo » 15.7.2010 21:43

Vielähän tuo jaksaa vittuilla.

Elikkäs ei alakierroksilla jaksa liikahtaa senttiäkään, kaameeta luistatusta on liikkeelle lähtö. Ei A1 säädöillä toimi, kaikennäköistä kokeiltu, kaasuttimen ja ilmanputsarin vaihdosta lähtien, muttei vaan auta.

Kun vapaalla kaasuttelee, se ilman ryyppyä täyskaasulla booaa ja sammuu 3k kohalla, puolikaasulla se pääsee siihen 3k ja kaasu kuin "hyppää", jää siihen kolmen tonniin ja kaasu tulee kuin "toisesta aallosta" eli kuin kaksi kertaa nopeasti peräkkäin kaasuttaisi ja pääsee siten sen 3k kierroksien yli, ryypyllä ei mitään ongelmaa. Paikaltaan ei pääse liikkeelle ilman vauhtia.

Mahdollinen imuvuoto? Mistä se voisi ottaa ilmaa muualta kuin imukaulasta, kun muut osat on jo kaasutin paketista vaiheltu. :D
Viltssu
Pyörä:
Yamaha DT 125 R
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
20.5.2010 22:50

ViestiKirjoittanut Viltssu » 26.7.2010 14:49

juu...missäs tyhjäkäyntisuutin sijaitsee kaasarissa :nolo: (MIKUNI 35mm TMX) ei vaan ole koskaan tarvinu koskea tk-suuttimeen niin ei tiedä. jos joku bongais vaikka kuvan niin olisin kiitollinen ;)
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09

ViestiKirjoittanut löre » 5.8.2010 12:50

Sattuisiko kukaan tietämään missä myytäisiin Dellorton PHBH 32mm kaasutinta?

Tai muuta mahdollista 32mm 4-tahti kaasutinta.
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
palezki
Pyörä:
Ex Aprilia Sx -09, Derbi Senda 125 -06.
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.12.2008 19:37
Kaasari ongelma varmaan?

ViestiKirjoittanut palezki » 6.8.2010 16:33

Eli nytten on taas jotain vikaa pyörässä(derbi senda 125, taitaa derbin kevaritkin olla sitä tunettua derbi laatua tai oma ainaskin :lol: ), mutta tällä kertaa kaasarissa on varmaan vikaa en sitten tiedä missä, mutta selitetään: eli pyörä pitää nytten aina käynisttää ryyppy päällä myös lämpimänä kun eilen tulin ajamasta niin sammu ja ryyppy päällä piti käynistää uudeleen ja sen jälkeen kun on saanu käyntiin niin ei pysty antaman yhtään kaasua että ei sammuis pyörä, niin mistä kannattais käydä ettimään vikaa? :s
puolari
Pyörä:
Honda nsr
Liittynyt:
20.9.2009 12:42

ViestiKirjoittanut puolari » 7.8.2010 14:50

palezki kirjoitti:Eli nytten on taas jotain vikaa pyörässä(derbi senda 125, taitaa derbin kevaritkin olla sitä tunettua derbi laatua tai oma ainaskin :lol: ), mutta tällä kertaa kaasarissa on varmaan vikaa en sitten tiedä missä, mutta selitetään: eli pyörä pitää nytten aina käynisttää ryyppy päällä myös lämpimänä kun eilen tulin ajamasta niin sammu ja ryyppy päällä piti käynistää uudeleen ja sen jälkeen kun on saanu käyntiin niin ei pysty antaman yhtään kaasua että ei sammuis pyörä, niin mistä kannattais käydä ettimään vikaa? :s

Koita ny aluksi putsata kaasari kunnolla.