Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

sieni123
Liittynyt:
19.7.2012 19:27
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sieni123 » 14.6.2013 7:36

Onko kellään kokemusta pakoaukonsäätimen toiminnasta isomman kaasarin kanssa,kun ei ole kaasuasennontunnistinta,pelaako?Vai ottaako se tietoa kierroksien mukaan?-08wre
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 14.6.2013 16:11

Itsellä on 2007 vuosimallin Husqvarna SM ja tarvitsisin apua tuoreöljyvoitelun pois ottamiseen. Olisi tarve siis saada seosvoitelu käyttöön (Husqvarna pojat taitavatkin tietää miksi) joten tarvitsisin ohjeita. Tietopankissa ollut ohje oli hieman "vajaa" ja tarvitsisin yksityiskohtaista, jopa kuvallista ohjetta kiitos.
Rokkijumalaz
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10
Liittynyt:
28.7.2012 22:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rokkijumalaz » 14.6.2013 20:02

Percell kirjoitti:Itsellä on 2007 vuosimallin Husqvarna SM ja tarvitsisin apua tuoreöljyvoitelun pois ottamiseen. Olisi tarve siis saada seosvoitelu käyttöön (Husqvarna pojat taitavatkin tietää miksi) joten tarvitsisin ohjeita. Tietopankissa ollut ohje oli hieman "vajaa" ja tarvitsisin yksityiskohtaista, jopa kuvallista ohjetta kiitos.


Laita öljy kiertämään takaisin öljytankkiin ja tuki se nippa kaasarista. Kun nyt päätät siirtyä seosvoiteluun niin sekoita bensasi edes jossain erillisessä isossa kannussa, muuten kannattaa omasta mielestäni pysyä ihan tuorevoitelulla nimittäin suoraan tankkiin sekaan sekoittamalla on todella vaikea saada seosta kohdilleen tarkasti. Ihan liikaa näkee nimittäin näitä tuorevoitelusta valittavia mutta sitten kyllä omaan tankkiin kaadetaan öljyä aivan liikaa ja loraus varmuuden vuoksi perään.
zzagsa
Liittynyt:
27.4.2011 17:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut zzagsa » 16.6.2013 13:52

Mikä vois olla 2011 vm A1 huskyssä, kun vähän vilposella koneella kiihtyy ja vääntää hyvin, mutta kun kone lämpee niin ''hyvä'' vääntö ja kiihtyvyys häviää :) itse epäilisin jotain katalysaattorin lämpölaajenemista tai jotain sinnepäin :D
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aap- » 16.6.2013 14:05

Rokkijumalaz kirjoitti:Laita öljy kiertämään takaisin öljytankkiin ja tuki se nippa kaasarista. Kun nyt päätät siirtyä seosvoiteluun niin sekoita bensasi edes jossain erillisessä isossa kannussa, muuten kannattaa omasta mielestäni pysyä ihan tuorevoitelulla nimittäin suoraan tankkiin sekaan sekoittamalla on todella vaikea saada seosta kohdilleen tarkasti. Ihan liikaa näkee nimittäin näitä tuorevoitelusta valittavia mutta sitten kyllä omaan tankkiin kaadetaan öljyä aivan liikaa ja loraus varmuuden vuoksi perään.

Miksei voi pitää jotain mittakannua mukana ja mitata sillä paljon sitä öljyä laittaa? Näin itse teen kun ei ole tuorevoitelu käytössä.
nuutti969696
Liittynyt:
2.9.2012 11:32
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nuutti969696 » 16.6.2013 18:09

Aap- kirjoitti:
Rokkijumalaz kirjoitti:Laita öljy kiertämään takaisin öljytankkiin ja tuki se nippa kaasarista. Kun nyt päätät siirtyä seosvoiteluun niin sekoita bensasi edes jossain erillisessä isossa kannussa, muuten kannattaa omasta mielestäni pysyä ihan tuorevoitelulla nimittäin suoraan tankkiin sekaan sekoittamalla on todella vaikea saada seosta kohdilleen tarkasti. Ihan liikaa näkee nimittäin näitä tuorevoitelusta valittavia mutta sitten kyllä omaan tankkiin kaadetaan öljyä aivan liikaa ja loraus varmuuden vuoksi perään.

Miksei voi pitää jotain mittakannua mukana ja mitata sillä paljon sitä öljyä laittaa? Näin itse teen kun ei ole tuorevoitelu käytössä.

Purkin kylestä näkee kans kätevästi :)
Rokkijumalaz
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10
Liittynyt:
28.7.2012 22:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rokkijumalaz » 16.6.2013 21:45

nuutti969696 kirjoitti:
Aap- kirjoitti:
Rokkijumalaz kirjoitti:Laita öljy kiertämään takaisin öljytankkiin ja tuki se nippa kaasarista. Kun nyt päätät siirtyä seosvoiteluun niin sekoita bensasi edes jossain erillisessä isossa kannussa, muuten kannattaa omasta mielestäni pysyä ihan tuorevoitelulla nimittäin suoraan tankkiin sekaan sekoittamalla on todella vaikea saada seosta kohdilleen tarkasti. Ihan liikaa näkee nimittäin näitä tuorevoitelusta valittavia mutta sitten kyllä omaan tankkiin kaadetaan öljyä aivan liikaa ja loraus varmuuden vuoksi perään.

Miksei voi pitää jotain mittakannua mukana ja mitata sillä paljon sitä öljyä laittaa? Näin itse teen kun ei ole tuorevoitelu käytössä.

Purkin kylestä näkee kans kätevästi :)


Näkeehän sen jos vaan itselle riittää että seos on jotain sinne päin mutta minusta silloin tuorevoitelukin hoitaa asian luotettavammin. Jos vaikka tankkaat viisi litraa niin tuskin saat kovin tarkasti vaikka nyt 2% seoksella sitä 1dl öljyä lisättyä, helposti tulee sellaisia 30% heittoja öljyn määrässä jos suoraan purkista kaataa tankkiin. Ja mitä pienempiä määriä sekoitat, sen suurempia nämä heitot ovat. Vaikka kympillä tai varsinkin viitosella tankatessa alkaa nämä mittausvirheet olla oikeasti merkittäviä. Tietysti jos ajaa jollain 3,5% puuroilla tyytyväisenä savusta ja kastasta välittämättä kaataen vielä lorauksen varmuuden vuoksi perään niin silloin ei haittaa pienet virheet öljymäärän mittaamisessa.
Samu_95
Pyörä:
Husq SM 125 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.7.2011 23:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Samu_95 » 16.6.2013 23:01

Millasia seoksia toi tuorevoitelu näissä muuten syöttää? Oon tähän mennessä aina lisännyt bensan sekaan n. 0,5% öljyä, tuorevoitelun ollessa käytössä, onko täysin turhaa lisätä sitä öljyä sinne? Kyllä on änkän alaosa hiukan öljyssä :D
husqvarna sm 125
Liittynyt:
25.4.2013 16:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut husqvarna sm 125 » 16.6.2013 23:24

Mikä on vikana kun ei husse ainaskaan kylmänä ota kunnolla ylä kierroksia 1,2 ja 3 vaihteella. Se vaan jää sinne keski kierroksille muutamaks sekunniks ja sit lähtee vitun kovaa nykien kiihtyyn. Vapaalla ja kytkin pojhjas kyl ottaa kiekkoi hyvin eikä isois vaihteis oo mtn vikaa. Kiitos!
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 17.6.2013 23:16

Mikäs on muuten vikana kun hussessani on varmuudella 23mm koropala iskarissa mutta silti näyttää lähes vakion korkuiselta peliltä. Kun vertailee vaikka jengin kuviin. Onkohan koropalan laitto sössitty jotenkin? Auttaako mahdollisesti iskarin säätö mitenkään?
xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 18.6.2013 9:59

Mites husessa PWK 36 kaasaria kannattaa aloitella säätämään? Suuttimet jne
Ärrrä
Liittynyt:
26.2.2013 21:37
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ärrrä » 18.6.2013 13:42

husqvarna sm 125 kirjoitti:Mikä on vikana kun ei husse ainaskaan kylmänä ota kunnolla ylä kierroksia 1,2 ja 3 vaihteella. Se vaan jää sinne keski kierroksille muutamaks sekunniks ja sit lähtee vitun kovaa nykien kiihtyyn. Vapaalla ja kytkin pojhjas kyl ottaa kiekkoi hyvin eikä isois vaihteis oo mtn vikaa. Kiitos!



Röpöttääkö ennen kiihdytystä?
RiZu
Pyörä:
Husqvarna SM125 '08, Honda Monkey '88
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
25.4.2011 12:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut RiZu » 18.6.2013 15:27

Mulla leipo tuo Husse nyt pariviikkoa sitten laihalla käymisen takia ja pitäis säätää se kunnon säätöihin. Tiedän jonkinverran asioista mutta kuinka paljon esim neulaa kannattais ensimmäisellä kokeilulla suunnilleen lähteä säätämään tai osaako joku sanoo sellasia suunnilleen -säätöjä 38 Mikunille. Virinä pyörässä wr kansi, isompi pytyn alatiiviste, depin putki ja tuo 38 kaasari. Nyt on 420 pääsuutin ja kävi todella laihalla.. Sitten tyhjäkäynnillä rupesi kierrokset myös vähän leijumaan ja kun anto kaasua niin laski hetkeks ja leijuminen alkoi taas.. Minkä kokosta tyhjäkäyntisuutinta kannattaa kokeilla?
Paljon kysymyksiä mutta olis todella suuri apu jos joku auttais! Toivottavasti tästä viestistä saa vähääkään selvää :DD

saman viestin laitoin toiseen hussetopiciin kun en muistanut tätä ollenkaan :D
Vastaukset ois kivoja! :)
GAS OR ASS, no free rides!
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ville69 » 18.6.2013 16:42

nooh itellä on 450 ps. enne oli 490 :D mutta tuolla 450 ei pitäisi leipoa ainakaan laihalla käymisen takia... ja itellä on TKsuutin 37,5, ehkä joutas jopa 35 laittaa.
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
husqvarna sm 125
Liittynyt:
25.4.2013 16:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut husqvarna sm 125 » 18.6.2013 21:02

Ärrrä kirjoitti:
husqvarna sm 125 kirjoitti:Mikä on vikana kun ei husse ainaskaan kylmänä ota kunnolla ylä kierroksia 1,2 ja 3 vaihteella. Se vaan jää sinne keski kierroksille muutamaks sekunniks ja sit lähtee vitun kovaa nykien kiihtyyn. Vapaalla ja kytkin pojhjas kyl ottaa kiekkoi hyvin eikä isois vaihteis oo mtn vikaa. Kiitos!



Röpöttääkö ennen kiihdytystä?

no ei röpötä kyllä. mut tänään ku olin ajelemas ni sit ku on saanu koneen kunnolla lämpimäks ni sit toimii kans pienetki vaihteet iha hyvi . ;)