IsoEGO, joko tämä postauksesi oli läppä tai et tiedä mistään hevon perseen vertaa.
isoEGO kirjoitti:toimivan ahtimenhan saa parilla kympillä, kun vaan tietää mistä etsii. ei se mitään jos laakerit on loppu, pakopesä halki ja tiivisteet finaalissa. vähän senku heppaa, tippa liimaa ja palanen kumisaappaan vartta, niin johan rokkaa taas!
Etsi mulle kevarin koneelle passeli toimiva ahdin parillakympillä.
Ahtimen tee-se-itse -korjaukset eivät todellakaan ole ahtimen kunnon ylläpitämisen kannalta suositeltavia.
Riittävä välys laakereissa tuhoaa hyvässä lykyssä koko siipipyörän.
Tiivisteetkään eivät ole niin yksioikoisia, riittävillä paineilla kumitiivisteillä ei tee mitään.
isoEGO kirjoitti:öljynkierrolla ja turbon sijainnilla ei oo niin väliä. letkut vaan kiinni ja menoks.
Todellakin on väliä.
Väärällä asennuksella öljy ei kierrä ahtimessa, ahdin ylikuumenee ja tuhoutuu totaalisesti.
Samalla saat koneesi mukavaan kuntoon, mikäli öljynkierto ei toimi just eikä melkein.
Jo pelkästään käynnistettäessä pitäisi saada öljynpaineet heti ylös.
isoEGO kirjoitti:polttoainepuoli ei tuota ongelmaa. poraa kaasariin pari reikää, asentaa nipat ja voila! kaasari onkin jo paineistettu!
Olihan tämä vitsi?
Miten ajattelit estää neulan pomppimisen ynnä muut mukavat ahtopaineen aiheuttamat lisäominaisuudet?
isoEGO kirjoitti:toisaalta tosimies ei kaasareihin puutu, vaan laittaa ruiskun, vaikkapa MegaSquirtin. sen asentaminenhan on helppoa ja säästää aikaa ja vaivaa, jos verrataan kaasarin paineistamiseen ja painekotelon tekoon...
MegaSquirt ei ole ruisku, vaan ruiskun ohjausyksikkö.
Eikä todellakaan mikään bolt-on -palikka, vaan rakennussarja. MegaSquirt vaatii kaverikseen vielä ruiskurungon, kaasuläpän jne.
Tume34 kirjoitti:Btw. IHI:llä riittää eräässä ahtimessa tuotto 15-30hp... melkein jo kuristaa
![:D](http://www.motot.net/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
Tiedän kyllä että pieniäkin ahtimia on, esim. RHF3 on pieniin koneisiin sopiva. Saatavuus Suomessa vaan heikko ja hintaakin useampi huntti.