2T viritys ja tekniikka

*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 18.6.2010 8:50

Retox kirjoitti:
*random* kirjoitti:Mulla on honda ns125 kanssa nakutus ongelmaa, alle 3 tonnin kierroksilla nakuttaa ja katoin koneen läpi ja mikään ei ollut rikki tai mitenkään huonona. Jos olisi jtn ideoita mistä voisi johtua. Niin ja mäntä ei osu kanteen.


vastatkaa tähän kysymykseen, koska itselläniki on sama ongelma,jos kenelläkään on tietoa?


Syy nakutukseen taisi selvitä, sytytys on liian aikaisella uudelle pytylle. Vakiopytty oli matalapuristeinen jolloin sytytyksen täytyy olla aikaisemmalla kuin korkeapuristeisessa.
shämyli
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
10.10.2009 23:32

ViestiKirjoittanut shämyli » 18.6.2010 14:57

*random* kirjoitti:
Retox kirjoitti:
*random* kirjoitti:Mulla on honda ns125 kanssa nakutus ongelmaa, alle 3 tonnin kierroksilla nakuttaa ja katoin koneen läpi ja mikään ei ollut rikki tai mitenkään huonona. Jos olisi jtn ideoita mistä voisi johtua. Niin ja mäntä ei osu kanteen.


vastatkaa tähän kysymykseen, koska itselläniki on sama ongelma,jos kenelläkään on tietoa?


Syy nakutukseen taisi selvitä, sytytys on liian aikaisella uudelle pytylle. Vakiopytty oli matalapuristeinen jolloin sytytyksen täytyy olla aikaisemmalla kuin korkeapuristeisessa.


Hmm :s Itellä dt nakuttaa tollee ja ammattilainen ehotti että kiertokangessa ois klappia, itellä alotti ton pikku athenan asennuksen jälkee joten voisko johtuu tosta. Onko kellää muulla pikku athenan omistajalla ollu tämmöstä ja miten tota sytytystä säädetää.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 18.6.2010 15:41

shämyli kirjoitti:
*random* kirjoitti:
Retox kirjoitti:
*random* kirjoitti:Mulla on honda ns125 kanssa nakutus ongelmaa, alle 3 tonnin kierroksilla nakuttaa ja katoin koneen läpi ja mikään ei ollut rikki tai mitenkään huonona. Jos olisi jtn ideoita mistä voisi johtua. Niin ja mäntä ei osu kanteen.


vastatkaa tähän kysymykseen, koska itselläniki on sama ongelma,jos kenelläkään on tietoa?


Syy nakutukseen taisi selvitä, sytytys on liian aikaisella uudelle pytylle. Vakiopytty oli matalapuristeinen jolloin sytytyksen täytyy olla aikaisemmalla kuin korkeapuristeisessa.


Hmm :s Itellä dt nakuttaa tollee ja ammattilainen ehotti että kiertokangessa ois klappia, itellä alotti ton pikku athenan asennuksen jälkee joten voisko johtuu tosta. Onko kellää muulla pikku athenan omistajalla ollu tämmöstä ja miten tota sytytystä säädetää.


magneeton vauhtipyörän alla olevaa käämilevyä käännetään myötä tai vastapäivään. vakiona ei säädettävää mallia mutta reikiä sorvaamalla pystyy säätämään.
*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 18.6.2010 15:47

Se dt nakutus vois johtua samasta ilmiöstä, mutta varmaksin en osaa sanoa. Onko vanhalla pytyllä ja uudella isokin ero puristuksissa?
Sytytystä voi kaiketi säätää kääntämällä magneeton pohjaa jompaan kumpaan suuntaan vähäsen, vaatii vauhtipyörän irrotuksen ainakin mulla.
shämyli
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
10.10.2009 23:32

ViestiKirjoittanut shämyli » 20.6.2010 20:04

*random* kirjoitti:Se dt nakutus vois johtua samasta ilmiöstä, mutta varmaksin en osaa sanoa. Onko vanhalla pytyllä ja uudella isokin ero puristuksissa?.


Tuntuu että ois vähän vähemmän puristuksia nytte uudella pytyllä.
*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 21.6.2010 11:25

Oisko mahollista, että kasausvaiheessa olisit vahingossa sörkkäissyt sytytyken osia. Mulla oli ainakin eroo ihan älyttömästi vanhalla ja uudella pytyllä ja sitten vasta alko vähän nakuttamaan.
J.M.H
Pyörä:
Honda NSR 125 R Super Sprint
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
6.8.2007 16:27
MIKÄ VIKANA?!?!?!??

ViestiKirjoittanut J.M.H » 27.6.2010 22:40

Näsäri sammuillee ja pätkiin ajon aikana. Ekan kerran ku päivällä käynnistää niii toimii jonku aikaa hyvin mut sit alkaa toi sammuileminen ja pätkiminen. Kaasarin ja ilmansuodattimen putsasin, tulppa on vaihdettu mutta ei auta. Voiko vika olla tulpanhatussa ku pesun jälkeen alko tehä tota? Tai jos ei oo siinä vika nii missä vois olla? Kiitokset etukäteen kaikille vastanneille
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00

ViestiKirjoittanut Cross@r » 27.6.2010 22:46

Hmm, missäköhän on vika kun booaa täyskaasulla. Eli kaasupohjassa kun ajelee niin välillä kiertää hyvin, mutta välillä tippuu kierrokset ja booaa? Pitäsköhän koittaa isompaa suutinta tai säätää neulaa? Ja tuota ei huomaa esim. kiihdytyksessä vaan joutuu ajamaan ensin vähän matkaa kaasu pohjassa? Ideoita?
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 28.6.2010 2:02

Cross@r kirjoitti:Hmm, missäköhän on vika kun booaa täyskaasulla. Eli kaasupohjassa kun ajelee niin välillä kiertää hyvin, mutta välillä tippuu kierrokset ja booaa? Pitäsköhän koittaa isompaa suutinta tai säätää neulaa? Ja tuota ei huomaa esim. kiihdytyksessä vaan joutuu ajamaan ensin vähän matkaa kaasu pohjassa? Ideoita?

nosta kohoa että bensan pinta nousee korkeemmalle.


Mitäs sanotte muuten Repsolin moto sintetico tai Valvoline motorcycle oilista? onko hyvää tavaraa? maksaakin 9-12e litra ja saatavilla Uimosella.
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 28.6.2010 16:14

Repsol ja valvoline ovat molemmat kokemusteni perusteella huonoja. Niillä alkaa kytkin luistamaan pikkuhiljaa. Motulilla esimerkiksi ei ole ikinä ollut mitään ongelmia kytkimen kanssa.
Osta ennemmin Motulia taikka Castrollia.
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 29.6.2010 0:02

*random* kirjoitti:Repsol ja valvoline ovat molemmat kokemusteni perusteella huonoja. Niillä alkaa kytkin luistamaan pikkuhiljaa. Motulilla esimerkiksi ei ole ikinä ollut mitään ongelmia kytkimen kanssa.
Osta ennemmin Motulia taikka Castrollia.

entä 2 tahti öljyissä?
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 30.6.2010 0:11

2-tahti öljyssä en huomannut missään mitään eroa teboilin ja repsolin öljyn välillä. Savuttivat molemmat samalla tavalla ja tulppa oli ihan samanlainen kummallakin.
Valvolinen 2t öljyä ei ole silmiin osunut niin en ole kokeillut.
telpis
Pyörä:
RS 125
Paikkakunta:
Virolahti
Liittynyt:
4.7.2006 16:26

ViestiKirjoittanut telpis » 11.7.2010 2:28

En tiedä mihin topicciin kuuluis niin sopii ehkä parhaiten tänne:

Aattelin lyödä räsään tämmösen kiinni: http://www.knonline.fi/rc1060-oslash-76 ... -3343.html
Pipercrossiin en oikeen luota enää kun päästää kaikki oravaa pienemmät läpi.

Onko kellään kokemuksia noista K&N-suodattimista? Ainakin paljon noita maailmalla käyttävät.
Rutti
Pyörä:
Husu<33
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
8.5.2010 20:48

ViestiKirjoittanut Rutti » 18.7.2010 22:18

Mikä kaasari ois paras hussee 06vm tt.
32mm vai 34mm? :D
Viltssu
Pyörä:
Yamaha DT 125 R
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
20.5.2010 22:50

ViestiKirjoittanut Viltssu » 22.7.2010 16:24

Mikähän detsillä on kun ei suostu kaynnistyy? Löin siihen isomman kaasarin kiinni (35mm Mikuni)neula on toisiksi alimmaisessa lovessa. Kun yritän käynnistää niin lähtee pariksi sekunniksi käyntiin ja sitten sanoo boooooooooooooooooooooo.Mitä pitäs tehä? :eek:
Viimeksi muokannut Viltssu päivämäärä 22.7.2010 21:42, muokattu yhteensä 1 kerran