4t yleinen viritys/tekniikka

kirvesmies1
Pyörä:
Honda
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.6.2011 17:05
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kirvesmies1 » 3.7.2013 13:17

Kun noissa starteissa on noita vapaakytkimiä, niin mulla toiseen suuntaan se nappaa heti kiinni, mutta toiseen suuntaan kun pyörittää kampuraa ja pitää sormella, niin pikkuisen yrittää pyöriä mukana, onko siinä siis vikaa vai ihan normaalia?
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Janzui » 3.7.2013 14:53

kirvesmies1 kirjoitti:Kun noissa starteissa on noita vapaakytkimiä, niin mulla toiseen suuntaan se nappaa heti kiinni, mutta toiseen suuntaan kun pyörittää kampuraa ja pitää sormella, niin pikkuisen yrittää pyöriä mukana, onko siinä siis vikaa vai ihan normaalia?

Ainakin ton sun edeltävän kuvan perusteella kaikki näytti hyvältä, tosta selostuksesta en ihan saanu kiinni. 4t konettahan siis ei saakkaan ikinä pyörittää kuin yhteen suuntaan, venttiilikoneisto ei tykkää väärästä suunnasta : :roll:
Mutta siis jos se on aikasemmin toiminu niin oletettavasti toimii yhä, vai onko sulla ollu ongelmaa sen suhteen et startti pyörii ajon aikana mukana? :)
kirvesmies1
Pyörä:
Honda
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.6.2011 17:05
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kirvesmies1 » 3.7.2013 15:42

No moottorista kuuluu sivuääni, enhän mä sitä muuten olis avannukkaa. Enkä kyllä tiedä että mistä se johtuu, mutta oon arvellu että vois olla tosta startin mekanismista. Kun tuossa keskimmäisen rattaan tapissa on klappia, niin ku sitä heiluttaa se kuulostaa vähän samalta sivuääneltä mitä tulee kun moottori on käynnissä. Enkä kyllä tiedä että pyöriikö startti moottorin käydessä
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Janzui » 4.7.2013 1:57

kirvesmies1 kirjoitti:No moottorista kuuluu sivuääni...

Voi toki olla tuo starttikin, mutta veikkaisin sitä perinteistä eli rallattavaa nokkaketjua ;) Kauankohan on mahtanut mennä samalla ketjulla ja kiristimellä, joskus 25tkm jälkeen alkaa ilmeisesti olemaan jo loppusuoralla.
kirvesmies1
Pyörä:
Honda
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.6.2011 17:05
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kirvesmies1 » 4.7.2013 12:54

Tällähetkellä mittarissa se ~22tkm, mutta ääni ei ole tasainen naputus eikä nokkaketjun kiristin mene täydessä pituudessa sisään koloonsa.
whistley
Liittynyt:
26.8.2012 12:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut whistley » 23.7.2013 22:33

Kuinka virittää Skyteam Monkey 125cc pärrää? Kaikki ehdotukset otetaan vastaan :)
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Janzui » 24.7.2013 2:00

whistley kirjoitti:Kuinka virittää Skyteam Monkey 125cc pärrää? Kaikki ehdotukset otetaan vastaan :)

Ei kovin helpolla ainakaan, vaihtoehtoja on tosin paljon.. Riippuen paljonko olet valmis satsaamaan ja paljonko odotat tehoa.
Perinteisiä on ainakin kannen avarrus ja lasku, jyrkempi nokka-akseli, isompi kaasari ja imukaula, vapaavirtaus filsu ja putken vaihto/avarrus yms. Jos oikeasti haluaa jotain irti niin tarvinnee lisää kuutioita 8)
Hamsu
Pyörä:
Polini XP4 STREET 50
Liittynyt:
23.4.2012 0:33
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hamsu » 25.7.2013 1:02

Mulla on Polini xp4 50cc mopo jota voisi verrata honda monkeyn tekniikkaan. Pari kysymystä siitä.

Minua mietityttää voiko moottoriöljyn laatu vaikuttaa mopon huippuihin vaihdoin moottriöljyt ja mittarinmukaan huippuja katosi vajaat 10/kmh ja ajelin useamman kymmenen kilometrin ajan.
Ostin 10w-40 semisynteettistä moottoriöljyä motonetistä.

Sitten minulla satoja ellei tuhansia kelometrejä vanhatulppa mutta sen väritys on täysin valkoinen (kuin uusi) onko seos muka oikea?
[url=http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo13475/]
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 25.7.2013 23:40

Eikös tämä ole kevari puoli? Sitten siihen omaan kysymykseen. Ajattelin, että mites tuota derbiä voisi hieman piristää, eli vääntöä kaipaan lisää. Ensiksi kävi mielessä, että jos mahdollista, lasken kantta, porautan pytyn, sekä teetän uuden nokan, mutta silmään osuikin Hyosung 125 cometin kone, jonka hinta 100€. Vähän siinä on laittamista ennen kuin saa toimimaan, mutta kysymys onkin, kasvaisiko tuolla v-twin:llä kiihtyvyys ja huiput tarpeeksi, jotta homma kannattaa, jos kerta hyo kulkee sen n.115, mutta painaa kuitenkin 150 kiloa. Derbihän painaa vähemmän (n.120 kiloa), eli teoreettisesti Derbin pitäisi kulkea ja kiihtyä kovemmin tuolla koneella, kuin mitä hyo. Onko tässä minun selostuksessa mitään perää, eli kannattaako koko homma? Vai odotanko vaan, että jos joku hyvä päivä saisin tarpeeksi rahaa 200-250cc koneeseen ja rupeisin sitä laittamaan?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 25.7.2013 23:45

Voi kyllä olla aikamoinen homma koittaa sitä v2 myllya derpiin tunkea :lol: Ite kyllä keräisin sen muutaman satasen lisää tilaisin vaikka orionin 250cc myllyn(joka maksaa sen reilu 400e).
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 25.7.2013 23:58

Sitähän mä tässä mietinkin, että millanen se työ/hyöty suhde tulisi olemaan :lol: Tarkotitko tuommosta konetta?:http://www.orionmotors.nl/shop/product_info.php?cPath=33_47&products_id=1595 Merkistä päätellen ei vaikuta hirveän luotettavalta ja tuohan tulisi maksamaan ainekin n.550€, koska kaasari ei tule ilmeisesti mukaan.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.7.2013 12:37

Samasta puodista 30mm kaasari 80e ja kyllä noi kiinankoneetkin kestää kun öljyjä vaihtelee usein. Orion taitaa olla kiinan 250cc myllyistä se tehokkain.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 26.7.2013 22:02

Kyllähän tuo kone on yhtä luotettava kuin kaikki muutkin. Cometin kone ei todellakaan tuo toivomaasi teholisää, sillä kone painaa paljon ja jos meinaa Derbin runkoon istuttaa niin vähän hölmöltä näyttää kun kone ottaa melkein lokariin kiinni ja tankkia saa korottaa melkein 10 sentillä...
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 26.7.2013 23:51

Kyllä mä tiedän, että saattaisi "vähän" erikoiselta näyttää.. :lol: Mielummin laitan tuota vakio konetta vähän rankemmin, tai sitten hommaan tuon 250cc:n ja laittelen sitä, jos niihin tehoihin joskus kyllästyn :)
fantic
Pyörä:
skyteam
Liittynyt:
28.7.2013 22:52
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut fantic » 28.7.2013 23:35

..
Viimeksi muokannut fantic päivämäärä 31.7.2013 22:28, muokattu yhteensä 1 kerran