Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 13.5.2015 7:30

B5 johto muuttaa sytkäennakkoa ja sen katkaisulla saadaan lisää ennakkoa ja puhtia koneeseen, näin ainakin kaasari Betassa. Ero ei ole ranteita repivä mutta huomaa normi ajossa moottorin herkkyytenä ja ohuesti lisääntyneenä vääntönä.
Japezkin
Pyörä:
Honda XR 650R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
7.4.2013 19:04
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Japezkin » 13.5.2015 14:21

Olen itsetkin katkaissut b5 johdon Hemmistä, mutta toimiiko tämä sytytyksen 4 asteen korjaus, jos sen on katkaissut?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 13.5.2015 14:40

Miten tehdään sytkään 4 asteen muutos?

Siitäkin joku voisi tehdä tänne ohjeet.
Japezkin
Pyörä:
Honda XR 650R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
7.4.2013 19:04
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Japezkin » 13.5.2015 15:17

Edellisellä sivulla on linkki toiselle foorumille. Siinä threadissa ensimmäisellä sivulla n. puolivälissä on ohjeet tähän.
miuhu
Liittynyt:
7.1.2014 21:05
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut miuhu » 13.5.2015 21:02

Mitä eroa 180cc athenan männänrenkailla on kun ylempi on musta ja eri tuntuinen ja mikä on sen erilaisuuden tarkoitus
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 14.5.2015 6:50

Männänrenkaissa on erilainen hionta ja muoto, näin ainakin Malossin paketissa. Malossissa oli renkaissa merkki ja se piti laittaa ylöspäin, ruskea on ylempi ja musta alempi rengas. Muista laittaa kaikki renkaat oikeaan asentoon ennen kun laitat pytyn paikalleen, asennot löytyy korjausmanuaalin sivulta: 203
präns
Liittynyt:
16.6.2013 19:38
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut präns » 14.5.2015 16:04

Siinä ohjeet sytytyksen säätöön, Kuka kokeilee ekana :) .

1. Valuta öljyt ulos.
2. Irrota eturattaan suoja.
3. Irrota vapaavalon kytkimen johdot, teippaa pois tieltä ja merkitse.
4. Irrota staattorikopan puolen pultit
5. Irroita maadoitus johto ketjun takaa (moottorissa kiinni pultilla, älä unohda laittaa pulttia takaisin)
6. Varovasti irrota staattorin puolen poski, ole varovainen tiivisteen kanssa, ettei mene rikki.
7. Käännä koppa ympäri ja katso staarroria, näet ajoitussensorin ja kaksi pulttia jotka pitelevät sitä,
ota pultit irti ja nosta sensori irti kopasta, joudut nostamaan myös kumiset suojaupalat johtojen mukana, ja kiinnitä se johonkin mihin sen saa tukevasti jotta voit työstää sitä. Aseta staattorinkoppa moottorin viereen, ja tue se jollain (teippi tms).
8. Suojaa kaikki tärkeät osat räteillä tai vastaavilla, jotta viilausjätettä ei joudu minnekkään.
9. Sensorin pohjassa/jalustassa on kohdistusrenkaat viilaa nämä ensimmäisenä pois.
10. Katso sensoria niin kuin se olisi staattorinkopassa. Käytä 6mm paksua pyöröviilaa ja pidennä sensorin kiinnitysreikiä oikealle päin 3mm alkuperäisistä paikoista ( ohjeiden alkuperäinen tekijä mitannut että 3mm vastaa 4 astetta). Varo ettet viilaa reikiä pystysuunnassa!
11. Viilaa hieman sensorin paikan lähistöltä valumetallia pois jotta saat sensorin uudelle paikalleen, varo puhkomasta mitään!
12. Puhdista kaikki osat viilausjätteestä ja ruuvaa sensori uudelle paikalleen ja laita pyörä kasaan

EN ota vastuuta jos rikot pyöräsi. Alkuperäiset englannin kieliset ohjeet yzf r125:seen löytyy tästä:
http://www.yamahar125.com/threads/thing ... yths.3436/
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut RM-96 » 14.5.2015 17:49

Onko kukaan kokeillu katkaista hussesta tätä B5 johtoa ? Aiemminkin oli keskustelua mutta ei selvinnyt asia. Riejussa, Betassa ja HM:ssä tuo johto muuttaa ennakkoa ? Eikö näissä ole kuitenkin sama ECU/CDI ?
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 14.5.2015 18:38

Vois melkein joskus riejuun kokeilla tota sytytyksen säätöö :lol: Saa nähä rupeeko sitä joskus niin hurjaks :nörtti:
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
miuhu
Liittynyt:
7.1.2014 21:05
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut miuhu » 14.5.2015 23:57

tuli virhe tohon yhtee viestiin alempi athenan rengas on siis musta mutta ei siitä sen enempää. missä ja minkä värinen on riejussa b5?
miuhu
Liittynyt:
7.1.2014 21:05
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut miuhu » 15.5.2015 16:11

onse kumma ku suuttimia ei löytynyt mp saloselta eikä molitorista eikä kununpyörästä mutta stormilla onneksi pitäisi olla... maahantuojalta takaratas maksaa vähän liikaa niin mistä porukka on hankkinut rattaita kun niitäkään ei meinaa löytyä
manfrezone
Liittynyt:
4.8.2013 19:13
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut manfrezone » 16.5.2015 1:50

RM-96 kirjoitti:Onko kukaan kokeillu katkaista hussesta tätä B5 johtoa ? Aiemminkin oli keskustelua mutta ei selvinnyt asia. Riejussa, Betassa ja HM:ssä tuo johto muuttaa ennakkoa ? Eikö näissä ole kuitenkin sama ECU/CDI ?


Tänään katkasin tuon B5 johdon hussesta ja vähän se taisi vääntöä tuoda, ei mitenkään päätä huimaavasti.

Uudet välit tuli kanssa asennettua 12-43(520) sen toivossa että vihdoinki pääsis 180cc hussella kovempaa ku vakiolla... eipä oikeestaa vieläkään mee ku sen 105-110 :D noh pakko siihen on sitten tyytyä (tai sit vaan kansi koneistamolle ja virinokkaa :) )
Smumuli
Pyörä:
Yamaha YZF-R125,ex Gilera smt, Generic trigger
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
14.4.2014 20:26
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Smumuli » 17.5.2015 3:15

Tuli hommattua tuossa talvella yamahan yzräri ja nyt on tullu luettua palstat läpi ja luettua ohjeet pariinkin otteeseen :lol: Mutta nyt kysymyksiä. Tämä männänkulutus. Saako sen pysymään aisoissa jos säätää ruiskun/kaasarin. Missä sen voi säätää? Tarviiko mitään erikoista matkaan säädätyksen(power commander jne.)
Pakoputkesta sen verran että mitä mieltä ois porukka jos porakoneella vähä suurentais änkässä olevaa mehupilliä. Vai minkälaisia virejä te tuohon putkeen ootte tehny ko ne vakioäänet saa sen kuulostamaan enemmän traktorilta ko moottoripyörältä :D
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 17.5.2015 9:13

Säädöt kohilleen ja lämmittelet huolellisesti ennen ajoa, niin luulis kestävän 8)
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
Japezkin
Pyörä:
Honda XR 650R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
7.4.2013 19:04
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Japezkin » 17.5.2015 16:46

Teimme pränsin Weeraan 4 asteen sytyksen korjauksen eli viilasimme 3mm kiinnitysreikiä oikealle. Kyllä se vain paremmin lähtee! 8)

Kuva

Viellä mietityttää, että pystyykö tämän tekemään kaasutinvehkeisiin? Hoitaako B5 johdon katkasu tämän sytyksen korjauksen?

Asiasta toiseen oman pyörän tunnit näytänee tulleen täyteen 40km matkalla oli imassut mittatikullisen öljyä. :itku: Riittääkö näihin vain pelkkien männärenkaiden vaihtaminen?

Edit: Vaikka vain 13,5tkm mittarissa. :roll:
Viimeksi muokannut Japezkin päivämäärä 18.5.2015 15:26, muokattu yhteensä 1 kerran