Piikkien sähköt ja ongelmat

Krukoda
Pyörä:
Pilvi
Paikkakunta:
Renko
Liittynyt:
19.5.2008 16:53

ViestiKirjoittanut Krukoda » 7.11.2009 12:32

Kawasaki Kx kirjoitti:
Krukoda kirjoitti:
Kawasaki Kx kirjoitti:No koita vaikka latailla akku, ja tyhjennä vaikka kaasari, ettei ole vettä kondensoitunut. ja hörähtääkö käyntiin kun tulpanreijästä laittaa tilkan bensiiniä?

´
akku ladattu kaasari putsattu..voikohan johtua tulpasta?
kun kokeilen kun starttia paino niin tuli vähän pakokaasua putkesta..??
tossa on hyvin vaikea ottaa tulppa..on niin syvällä


Kannattaa kattoa se tulppa, että kastuuko edes. Samalla sitten vaihtaa vaikka uuteen.


juu katoin tulpan ja ne kastuu..ja haisee bensalle..
eli sytytykseessä on varmaan nyt sitten vika..puristuksia pitäis olla
Regnbogi
windder
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.11.2008 18:37

ViestiKirjoittanut windder » 23.11.2009 21:18

Moi!
Kyselisin täältä että mistä johtuu tommosen yamaha dt 125 valojen himmeneminen tyhjäkäynnillä. Menee nimittäin todella himmeäksi ja häiritsee etenkin näin talvi aikaan, kun vetää kytkimen pohjaan ennen mutkaa.

Voisko johtua jännitteen säätimestä? Akku se ei ainakaan ole, sillä sen ostin juuri. Akulta mitattuna voltteja tulee 13,8-15V. Mikä vikana? kiitokset jo etukäteen.
jukkis'
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.2.2007 16:12

ViestiKirjoittanut jukkis' » 23.11.2009 23:05

Kannattaa mitata paljon sinne säätimelle tulee.
akithegod
Pyörä:
Aprilia RS125 '01
Liittynyt:
23.10.2008 6:04

ViestiKirjoittanut akithegod » 26.11.2009 0:35

Mulla on sellanen ongelma että kun painan starttia, kuulostaa niinkun pyöris hetken normaalisti ja pyörittäs ratasta niinkun pitää, sitten pyöriminen hidastuu ihan kun olis akku loppumassa, sitten kuuluu kilahdus ja kuulostaa siltä että startti pyöris tyhjää. Koitin vaihde päällä kytkin ylhäällä kun perä oli ilmassa ja rengas pyöri niin kauan että kuului se kilahdus, eli vissiin starttimoottori pyörittää kuitenkin siihen asti niinkun pitääki? Uus starttirele, uudet hiilet ja starttimoottori putsattu kunnolla sekä sisältä että ulkoo. Akku on ladattu täyteen ja antaa sillonkin vaan 12,2V ja tippuu 5-7V paikkeille kun yritän startata. Epäilisin että vika on ainakin osittain akussa, mutta mistä ihmeestä toi kilahdus oikein tulee? Uutta akkua en oo pelkän epäilyn takia raaskinut ostaa.

Voisko tuo jotenkin vaikuttaa kun releenä on 12V 80A eikä 12V 70A kuten alkuperäinen? Huollossa sanoi että tuskin 10A ero mitään tekee mutta varma ei ollut.
Vaihe
Pyörä:
KTM Duke II
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2009 23:41

ViestiKirjoittanut Vaihe » 26.11.2009 1:27

Ei se rele vaikuta. Tuo on vain virrankesto, joka nyt on siis alkuperäistä parempi.
ozkuzor
Paikkakunta:
Anjalankoski
Liittynyt:
22.2.2008 1:31
Vikaa.

ViestiKirjoittanut ozkuzor » 26.11.2009 19:08

Asiaan. Vaihoin kytkinlevyt RS:sääni ja kun laitoin kopan kiinni niin sähköstartti ei toimi eikä lähe työntämällä käyntiin, kaikki muut sähköt toimii eli joku ei vaan anna sen lähteä käyntiin. Jalan katkasija toimii. Starttikin toimii kun laittaa virtapiuhan suoraan akkuun, mutta ei lähe käyntiin. Ton kytkinkopan kiinni ja irtiottamisenhan ei pitäs sähköihi mitenkää vaikuttaa, mutta jotenki ei lähe vaa käyntii enää edes työntämäl. Jos joku viittis vähä neuvoi antaa? Kiitos.
Mokuli
Pyörä:
DT 125R 200cc köyhän miehen kisaenska
Paikkakunta:
Teuva
Liittynyt:
22.5.2007 15:34

ViestiKirjoittanut Mokuli » 26.11.2009 21:18

windder kirjoitti:Moi!
Kyselisin täältä että mistä johtuu tommosen yamaha dt 125 valojen himmeneminen tyhjäkäynnillä. Menee nimittäin todella himmeäksi ja häiritsee etenkin näin talvi aikaan, kun vetää kytkimen pohjaan ennen mutkaa.
Voisko johtua jännitteen säätimestä? Akku se ei ainakaan ole, sillä sen ostin juuri. Akulta mitattuna voltteja tulee 13,8-15V. Mikä vikana? kiitokset jo etukäteen.

Normaaliahan se on että nuo valot himmenee, kun tyhjäkäynnillä ei tule samaa jännitettä magneetolta kun isommilla kierroksilla.
Epi_
Pyörä:
detsi 125 07
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
28.3.2007 17:29

ViestiKirjoittanut Epi_ » 28.11.2009 2:54

Mokuli kirjoitti:
windder kirjoitti:Moi!
Kyselisin täältä että mistä johtuu tommosen yamaha dt 125 valojen himmeneminen tyhjäkäynnillä. Menee nimittäin todella himmeäksi ja häiritsee etenkin näin talvi aikaan, kun vetää kytkimen pohjaan ennen mutkaa.
Voisko johtua jännitteen säätimestä? Akku se ei ainakaan ole, sillä sen ostin juuri. Akulta mitattuna voltteja tulee 13,8-15V. Mikä vikana? kiitokset jo etukäteen.

Normaaliahan se on että nuo valot himmenee, kun tyhjäkäynnillä ei tule samaa jännitettä magneetolta kun isommilla kierroksilla.
Vanhan mallin deeteessä tulee nääs virta valoille suoraan magneetolta eikä akun kautta.
ekju
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.9.2006 15:25

ViestiKirjoittanut ekju » 1.12.2009 15:47

Räsässä kun vääntää virrat päälle palaa heti sulake.. Onko kenelläkään muulla käynyt vastaavaa?

Joku siellä ottaa maihin, mutta mistäs vikaa kannattas lähtee etsimään? Varmaan sata piuhaa lähtee niin ei jaksaisi jokaista tarkistaa...
Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 1.12.2009 17:05

millanen on deeteen sytytysjärjestelmä? kärkisytytys vai elektroninen sytytys? ku tässä on nyt ilmenny semmosta ongelmaa et rupee täyskaasulla röpeltämään ja pätkimään. tsekkasin tietopankin jutun siitä ja siellä mainittiin

"Jos katkojan kärkiväli on liian pieni, moottorin käynti muuttuu röpöttäväksi ja kierrosten otto vaikeutuu. Sama tapahtuu, kun katkojan kärjet kuluvat."
niin että jos pikaista vastausta sais nii olisin kiitollinen :)
Ronshu
Liittynyt:
15.12.2007 17:24

ViestiKirjoittanut Ronshu » 1.12.2009 17:15

J.K.S kirjoitti:millanen on deeteen sytytysjärjestelmä? kärkisytytys vai elektroninen sytytys? ku tässä on nyt ilmenny semmosta ongelmaa et rupee täyskaasulla röpeltämään ja pätkimään. tsekkasin tietopankin jutun siitä ja siellä mainittiin

"Jos katkojan kärkiväli on liian pieni, moottorin käynti muuttuu röpöttäväksi ja kierrosten otto vaikeutuu. Sama tapahtuu, kun katkojan kärjet kuluvat."
niin että jos pikaista vastausta sais nii olisin kiitollinen :)


Ihan elektroninen sytytys on
Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 1.12.2009 17:17

jeps kiitti tiedosta.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 1.12.2009 18:13

ekju kirjoitti:Räsässä kun vääntää virrat päälle palaa heti sulake.. Onko kenelläkään muulla käynyt vastaavaa?

Joku siellä ottaa maihin, mutta mistäs vikaa kannattas lähtee etsimään? Varmaan sata piuhaa lähtee niin ei jaksaisi jokaista tarkistaa...


Helpoin kai lienee ottaa tankki ylös ja katsoa akun lähettyvillä näkyvissä olevat johot. Siitä sit mukava alkaa seuraileen johtoja, ja etsiä vikaa samalla purkaen katteita.. :P
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
windder
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.11.2008 18:37

ViestiKirjoittanut windder » 5.12.2009 15:36

Kiitokset Epi_:lle ja Mokulille! Nyt on paljon selvempi tämäkin asia.
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 10.12.2009 0:31

ekju kirjoitti:Räsässä kun vääntää virrat päälle palaa heti sulake.. Onko kenelläkään muulla käynyt vastaavaa?

Joku siellä ottaa maihin, mutta mistäs vikaa kannattas lähtee etsimään? Varmaan sata piuhaa lähtee niin ei jaksaisi jokaista tarkistaa...

Palaako sulake, vaikka valot olis pois päältä samalla ku väännät virrat päälle? Jollei pala, niin etu- ja takalamppujen ja rekisterikilven valon johtoja kannattaa syynätä sieltä polttimoiden läheltä josko ottais maihin. Sulla on rave 1? Voi myös olla sekin, kun pistät virrat päälle ja koittaa siirtää laippaa sähkösesti, ni säätimen piuhat ottaa runkoon.
Kettu kuittaa.