Turbo nelariin

Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 11.8.2007 23:25

jusutus kirjoitti:Turbo-Unon ahdin ei todellakaan sovi piikkiin.
Vanhemmissa ykspistekolmosissa ollut IHI:n ahdin on tuotoltaan +100hv:lle


Aijaa me ei tiedetty sitä sillon kun tehtiin se ja reilu 100 kuutioinen manki kulki vajaa 100kmh ja turbotettiin se just tuolla unon 1.3 turbolla niin saatiin se kulkemaan vähän yli 150kmh.
Se ei vissiin sitten ollut kovin sopiva turbo... lagia kyllä piisas ja vieteri oli pitkä.

Onneks ei tiedetty, eikä ollu olemassa internettiä niin ei ollu ketään puhumassa "ei onnistu" asenteellaan. Me vaan tehtiin ja se oli tulos.

Itseasiassa nettivaraosas o ollu monestikki tollanen pikkuturbo myynnis. Sierran turbokin on toi pikku IHI.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 11.8.2007 23:50

Sergey kirjoitti:päläpälä..
lagia kyllä piisas ja vieteri oli pitkä.
päläpälä..

Näinpä.
Ja huippunopeus on sun mittapuus _toimivasta turbokoneesta_? GG.
Vethiel
Paikkakunta:
tre seutu
Liittynyt:
5.6.2006 22:09

ViestiKirjoittanut Vethiel » 12.8.2007 2:21

kyllä se oikeastaan on toimiva, jos 125cc nelarin saa 150 menemään. Nelitahtiseen on kovin hankala virityksiä tehdä halvalla ja jos sattuu saamaan turbon käsiinsä halvalla ja taitoa löytyy, niin miksei? Kyllä itse ainakin ajaisin mielummin ylätehoisella nelarilla kuin laiskalla paskalla, mitä ne tuppaa yleensä olemaan.

Ja voihan sen turbon jälkeen vielä avartaa kanavat ja laittaa isomman pytyn ja korkeenostoisemman nokan..

plus se että takuulla on kylän erikoisin kevari ;)
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 14.8.2007 14:41

Vethiel kirjoitti:kyllä se oikeastaan on toimiva, jos 125cc nelarin saa 150 menemään. Nelitahtiseen on kovin hankala virityksiä tehdä halvalla ja jos sattuu saamaan turbon käsiinsä halvalla ja taitoa löytyy, niin miksei? Kyllä itse ainakin ajaisin mielummin ylätehoisella nelarilla kuin laiskalla paskalla, mitä ne tuppaa yleensä olemaan.

Ja voihan sen turbon jälkeen vielä avartaa kanavat ja laittaa isomman pytyn ja korkeenostoisemman nokan..

plus se että takuulla on kylän erikoisin kevari ;)


Jepjep, turbohan se on ensimmäinen virityskohde ja muut sitten jos jaksaa? Ehkä ei kuitenkaan........
Dank memes melt steel beams.
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 14.8.2007 15:21

Mites toi mekaaninen ahdin periaatteessa toimii. Kun tässä on pistetty Hyosungiin ja sanotaan että 23hp lähtis.

http://www.youtube.com/watch?v=sIx4hfv5whw
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 14.8.2007 15:32

Jax_KiBez kirjoitti:Mites toi mekaaninen ahdin periaatteessa toimii. Kun tässä on pistetty Hyosungiin ja sanotaan että 23hp lähtis.

http://www.youtube.com/watch?v=sIx4hfv5whw


Miksi tuo näyttää aivan liikaa, täällä mototissakin pyörineeltä, sähkö"ahtimelta"..
Dank memes melt steel beams.
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 14.8.2007 15:51

Kyllä ainakin kuulosti että yläkierroksilla toimisi. Tiedä häntä sitten.
Nathare
Liittynyt:
14.8.2006 12:55
Mönkijä

ViestiKirjoittanut Nathare » 1.9.2007 12:54

Meinasin et jos hommaisin jonku 250cc monkkärin ja piristäs sitä turbiinilla. Onko kenelläkää kokemusta?
G-Reddy
Liittynyt:
11.7.2006 13:51

ViestiKirjoittanut G-Reddy » 2.9.2007 13:23

Ublert kirjoitti:Hmm.. Mistäköhän löytäis Tommosen ihi Rb3 Föönin :S Voi olla aika kiven alla. Tuskin ihan joka päivä nettivaraosaan tommosia ilmestyy..


Tuolta vaikka:

http://www.blouchturbo.com/turbos/IHI_RHB3/

"This turbo has also been applied to smaller engines such as the Briggs 5HP flathead go-kart engine (205cc) and small pocketbike engine (110cc)"
funktionaali
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
4.10.2006 20:49

ViestiKirjoittanut funktionaali » 26.9.2007 17:43

On niitä muitakin pieniä turboja, välillä jopa kohtalaisilla hinnoilla. eBaysta huutamaan vaan.
Kuva
"tiny turbo", "small turbo", "smallest turbo", "smart turbo" jne. hakuun...

edit. kuvassa kaiketi IHI-RHB31.
edit2. MHI:n TD02 on ainakin joskus ollut maailman pienin turbo, tosin jonkun mukaan TD015 on vielä pienempi. TD02 on siis tehty tehoille 8-40hp. http://www.mhi.co.jp/gsh/epict142.htm

Tuollanen toi TD02:
Kuva
tuolla turboDax: http://www.btinternet.com/%7Egoosegog/turbodax.htm
ja TD015 näyttää kaiketi tältä: http://www.mhi.co.jp/news/sec1/images/021216a.gif
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 5.10.2007 21:10

jusutus kirjoitti:Näinpä.
Ja huippunopeus on sun mittapuus _toimivasta turbokoneesta_? GG.

Se oli ainoa fiksu tapa testata virimopoa 17v sitten kun tehopenkkejä ei näin kevyille laitteille ollut suomessa kuin yksi, ja siinä kertaveto oli 300mk. Eli ihan sairaan kallista. matkaakin ko. paikkaan oli 300km.

Tume34 kirjoitti:
Jax_KiBez kirjoitti:Mites toi mekaaninen ahdin periaatteessa toimii. Kun tässä on pistetty Hyosungiin ja sanotaan että 23hp lähtis.

http://www.youtube.com/watch?v=sIx4hfv5whw


Miksi tuo näyttää aivan liikaa, täällä mototissakin pyörineeltä, sähkö"ahtimelta"..


HAHA ja sehän se on... ei toi oo mikää ahdin. Aika harvassa on remmiahtimet jotka on poikittain kampiakseliin nähden :) Sitäpaitti kyl nelaripiikistä 23hp saa ilman ahdintakin. Ihmisten mieliä vaan vääristää nuo rajoittimet ym. keinot.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 6.10.2007 9:02

Jax_KiBez kirjoitti:Mites toi mekaaninen ahdin periaatteessa toimii. Kun tässä on pistetty Hyosungiin ja sanotaan että 23hp lähtis.

http://www.youtube.com/watch?v=sIx4hfv5whw


Miksi toi näyttää mun silmään ihan normilta kartiosuodattimelta? :D
Mr.Munakuppi
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
11.5.2005 20:19

ViestiKirjoittanut Mr.Munakuppi » 6.10.2007 19:17

DriveFast kirjoitti:
Jax_KiBez kirjoitti:Mites toi mekaaninen ahdin periaatteessa toimii. Kun tässä on pistetty Hyosungiin ja sanotaan että 23hp lähtis.

http://www.youtube.com/watch?v=sIx4hfv5whw


Miksi toi näyttää mun silmään ihan normilta kartiosuodattimelta? :D
Ainakaan remmiahdinta toi ei oo nähnykkään kun ensinnäkin puuttuu se ratkaiseva asia (remmi,hihna,yms.). Kääntäneet vaan kartio filtterin tollee ja sanovat ram-air ahtimeks :D

Sergey kirjoitti:HAHA ja sehän se on... ei toi oo mikää ahdin. Aika harvassa on remmiahtimet jotka on poikittain kampiakseliin nähden :) Sitäpaitti kyl nelaripiikistä 23hp saa ilman ahdintakin. Ihmisten mieliä vaan vääristää nuo rajoittimet ym. keinot.
Riippuen kyl piikistä... Twinit ja nelivenasissa on sitä potenttiaalia niin paljon et hyvin mahdollista mut tähän munki vehkeeseen saa kohtuu paljon laittaa et sinne +20hepoon mennään
V8 sen olla pitäis...
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 9.10.2007 19:45

Mr.Munakuppi kirjoitti:Sitäpaitti kyl nelaripiikistä 23hp saa ilman ahdintakin. Ihmisten mieliä vaan vääristää nuo rajoittimet ym. keinot.
Riippuen kyl piikistä... Twinit ja nelivenasissa on sitä potenttiaalia niin paljon et hyvin mahdollista mut tähän munki vehkeeseen saa kohtuu paljon laittaa et sinne +20hepoon mennään[/quote]

Niin, mutta enpä puhunutkaan jostain tietystä mallista tai mitä sille pitäisi tehdä. Loppujenlopuks ei oo kyse pyörän mallista, vaan tekijästä.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
_made_
Liittynyt:
18.12.2006 22:27

ViestiKirjoittanut _made_ » 18.10.2007 17:57

Terve !
En tiedä mikä ¨Turbo¨ tuo on tai mikä lie mutta aika hienon näkönen käy kait 4-tahti moottoreihin ?
Olis kiva tietää jos jollain nyt sattuis olemaan tietoa tuosta..
tuossa vielä linkki: http://p1132.prtg1.pretago.de/k005u015s001.htm