Piikkien sähköt ja ongelmat

Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 24.12.2009 0:29

Vaihoin husseen minivilkut, 12V6W polttimoilla ja nyt välkkyy liian nopeesti. Kuinka suurta vastusta ja mihin väliin, vaiko rele vaihtoon?
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
-maggonen-
Liittynyt:
27.2.2008 20:51

ViestiKirjoittanut -maggonen- » 26.12.2009 15:09

Derbi GPRrää kun starttaa niin startti niinku pyörii tyhjää et missä vika? eiks se sit vaan lyö sitä sinne rattaille vai mikä on? onko jollai kokemuksia tommosesta?
jaska45
Pyörä:
Honda NSR -03, Virago 250 tämän kesän käytössä
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
23.4.2006 15:43

ViestiKirjoittanut jaska45 » 31.1.2010 17:29

Itellä nsr:ssä pyöritti tyhjää kun akku oli sippi. Lataa akku ja testaa uudelleen.
Mr_ilez
Pyörä:
Cagiva mito "naked"
Liittynyt:
16.5.2008 21:34

ViestiKirjoittanut Mr_ilez » 21.2.2010 21:06

-maggonen- kirjoitti:Derbi GPRrää kun starttaa niin startti niinku pyörii tyhjää et missä vika? eiks se sit vaan lyö sitä sinne rattaille vai mikä on? onko jollai kokemuksia tommosesta?


Joo akku saattaa saiheuttaa tuon. Itellä taas Cagiva Mitossa sellasta ongelmaa, että kipinä on hukassa! Puola on just ostettu, tulpanhattu- ja johto vaihdettu ja tarkistettu. Puolalle tulee virta ja pyttyyn tulee maa niinkuin kuuluukin! Eli voiskos joku ystävällisesti kattoa, että mitä virtaa sinne puolalle pitäis tulla niin voisin sitten verrata, onko vika jossain pidemmälläkin. Tuo puola on käytettynä ostettu joten siinäkin saattaa olla vikaa! :paha:
Kiihtyy ko kinroadi ja Kulkee ku kustomi... Eli ei siis mihenkää ;D
Epi_
Pyörä:
detsi 125 07
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
28.3.2007 17:29

ViestiKirjoittanut Epi_ » 22.2.2010 21:24

Mikä tossa startissa on kun kylmällä koneella nappia painaessa rele vaan naksahtaa? Eli ei lähe pyörittämää starttia ollenkaan. Sitten kun työntelee käyntiin ja ajaa koneen lämpimäks niin startti toimii ihan normaalisti. Nyt on kokonaan uus akkukin kiinni eli ei oo siitä kiinni :s Jos jollain olis jotain käryä mistä vois kiikastaa niin kiitos jo etukäteen!
Jukman
Pyörä:
EX: Yamaha DT 125-X
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
23.8.2008 17:00

ViestiKirjoittanut Jukman » 23.2.2010 18:44

-maggonen- kirjoitti:Derbi GPRrää kun starttaa niin startti niinku pyörii tyhjää et missä vika? eiks se sit vaan lyö sitä sinne rattaille vai mikä on? onko jollai kokemuksia tommosesta?

Jooh ittellä oli sama vika. Oli mennyt startin rattaan tukilevy eli se taaimmainen osa vauhtipyörän puolelta paskaks. Vaihdettiin se ja sit huomattiin et startti pyörii väärään suuntaan. Korjaaminen onnistuu kääntämällä starttimoottorin kotelon (sitä missä magneetit on) toisin päin.
JL-93
Liittynyt:
14.1.2008 23:27

ViestiKirjoittanut JL-93 » 7.3.2010 17:40

Tässä nyt ei viasta oo kyse, mutta jos joku osaa sanoa että mikä mahtaisi olla yamaha tw:ssä varmastikin esiintyy joissain muissakin yamahan pyörissä. Eli nopeusmittarin sisälle menevän anturin mahdollinen tehtävä kun siellä on anturi joka reagoi lämpöön eli kun mitarivalo palaa tarpeeksi kauan niin se lämmittää anturia sen verran, että anturi yhdistää metalliliuskat. Erikoisinta on se että anturin toinen johto menee cdi boksiin toista johtoa en vielä löytänyt ollenkaan. Itse mietin että voisiko anturi muuttaa koneen lämmetessä sytytyksen ajoitusta jotenkin ? Jotkut arveli myös kierrostenrajoitinta ja aikaisemmin se rajoittikin kunnes vaihdoin ilmanputsarin joten sekin saattoi vaikuttaa, mutta toisaalta saatoin samaan aikaa vaihtaa ledin mittaristoon eli liuska ei enää yhdisty ollenkaan kun lämpöä ei synny, mutta jotenkin tuntuu kummalta että kierrosrajoitin toimisi jollain lämpöanturi systeemillä :D
anaa^
Pyörä:
hva -06, pv -87
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.12.2007 23:02

ViestiKirjoittanut anaa^ » 8.3.2010 19:58

Mikäköhän mahtais hussen (-06) mittarissa olla, kun näyttää jotenkin hirmu huonosti lukemia, esim. jos vauhtia on 48 niin 8:sta näkyy vaan puolet, vähän niinkuin puolet mittarista olis pimeenä. Ja mitä enemmän kierroksia sitä vähemmän näkyy mittarista. Hieman vaikea selittää mutta toivottavasti joku edes ymmärsi :) Johdot katottu ja kunnossa on. Ettei olisi jännitteensäätimessä häikkää?
jone_P
Pyörä:
LC4
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
6.9.2005 17:51

ViestiKirjoittanut jone_P » 10.3.2010 23:40

Onko kenelläkään kokemusta, että CDI-boksi menee rikki niin, ettei kierrä tarpeeksi?

Itsellä DT seisoi jonkin verran ulkona kylmässä ja märässä, ennen kuin sain aloitettua projektin. Valmistumisen jälkeen maksimikierrokset on ollu 7200rpm, mutta usein ne myös jää jonnekkin 4000 kierroksen hujakoille.

Kaikki normaali on tsekattu. Eli kaasarin säädöt, tulppa, puolat ja pakoaukonsäädin. CDI ilmeisesti säätää sytytysennakkoa kun kierrokset kasvaa, joten voiko se mennä rikki olla niin, että säätö ei enää toimisikaan? Matalilla kierroksilla siis toimii mainiosti.
Jyrtsa1
Liittynyt:
29.5.2009 18:30
Puola

ViestiKirjoittanut Jyrtsa1 » 11.3.2010 10:58

Tietääkö joku että passaisko tämmöne puola http://www.mc-scatter.com/sytytyspuola- ... -1390.html honda cb 125t:hen ?
volvomies760
Liittynyt:
1.11.2009 22:56

ViestiKirjoittanut volvomies760 » 21.3.2010 19:34

Mitä luulette onko aprilia af1:ssä valorele paskan ku ei vaihda lyhkäsiä pitkiksi mutta pitkien valojen valo palaa mittaristossa kokoajan vaikka mitä tekis? Tuskin uus on kallis ja mistä päin se löytyy?
deeteemies
Pyörä:
Yamaha DT125r -03, Yamaha dt50r -01, suiza s1-94
Liittynyt:
22.10.2008 16:39

ViestiKirjoittanut deeteemies » 29.3.2010 19:34

En keksiny muualle laittaa, eli mitä tietää että jammussa ypvs toimii? tai mistä tietää että muuen pakoaukon säädin pelaa niinku pitää?
amish116
Pyörä:
Pyörätön =(
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.5.2008 21:23

ViestiKirjoittanut amish116 » 30.3.2010 7:44

deeteemies kirjoitti:En keksiny muualle laittaa, eli mitä tietää että jammussa ypvs toimii? tai mistä tietää että muuen pakoaukon säädin pelaa niinku pitää?


Kun käännät virta-avaimen, kuuluu servon liikkeestä surina, kun se testaa toimivuutensa.
oskuaki
Liittynyt:
28.8.2007 21:57

ViestiKirjoittanut oskuaki » 30.3.2010 15:54

En tiä onko tämä nyt oikea topiikki kysyä tätä, mutta onko kuinka vaikeaa laittaa ktm sx:sään exc:n valot ja onko edes mahollista? jos joku tietää niin pistäkää vähän informaatiota :D
Yosha
Pyörä:
Hyosung Comet 125cc
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
30.5.2008 13:09

ViestiKirjoittanut Yosha » 30.3.2010 23:05

Tarkotus olisi hommata pärrään ledivilkut joka nurkkaan, niin tarvitseeko siinä sitten loppujenlopuksi vaihtaa muuta kuin elektroninen rele vakion tilalle? Lueskellut täältä ja osa sanonut että pitää olla vastukset, tai rele, tai jopa kummatkin.. miten se nyt menee? :roll: