Kaasarit

osku1619
Pyörä:
Aprilia RS 125 -07
Liittynyt:
22.7.2008 18:05
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut osku1619 » 23.6.2011 22:10

kertokaa mulle miks mun Aprilia RS ei ime bensaa kaasariin ?
wilzun
Pyörä:
Big Bore 144cc yz
Paikkakunta:
Vuoriniemi
Liittynyt:
7.10.2009 21:18
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut wilzun » 23.6.2011 22:21

Räsässähän on alipaine hana? Eli jos ei ole hana tukossa niin hana ei saa alipainetta.
osku1619
Pyörä:
Aprilia RS 125 -07
Liittynyt:
22.7.2008 18:05
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut osku1619 » 23.6.2011 22:26

joo mutku ottaa letkun irti kaasarista nii kyllä siitä sillo tulee bensaa. eli kaasari ei ime bensaa
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut proppu » 24.6.2011 23:44

Neulaventtiili/koho jumissa. Otat kohokammion irti ja katot et kaikki toimii.
osku1619
Pyörä:
Aprilia RS 125 -07
Liittynyt:
22.7.2008 18:05
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut osku1619 » 27.6.2011 12:41

kyllä näytti olevan kunnossa. En tiijä mikä tuossa vehkeessä sit on.lähin kiihdyttämään pyörällä ja kakkosvaihteella iski rajoittimelle niinku ennenkin on tehny ja sen jälkee ei oo pelittäny, kone kyllä pyörii ku starttaa mut bensaa se ei polta siellä ollenkaa...oisko puristukset hävinny tai jotai ;s. En nimittäin liikaa ymmärrä tuon koneen tekniikan päälle
swapu
Pyörä:
Husqvarna 125 sm- 09
Liittynyt:
19.6.2009 18:00
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut swapu » 1.7.2011 17:41

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=3710

Onko noista koson kaasareista mihinkään? Näyttäs olevan keihin kopio... piikkiseen 2t husseen ois menossa
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut MSJD » 4.7.2011 21:27

Mulla on tossa CH:ssa Dellorto PHF 30 kaasari kiihdytyspumpulla. Ja ongelma on kun lyö keskikierroksilta kaasun pohjaan, niin pätkii. Ja sit pitää päästää kaasua et lähtee kiihtyy. Täyskaasulla toimii hyvin. Tyhjä ja seos ruuvi kohalla. Kiihdytyspumppu suutinta isommaks/pienemmäks? Neula?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
mirå
Liittynyt:
14.6.2009 14:20
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut mirå » 14.7.2011 19:02

KELLÄä linkkii antaa / tietääkö kukaan mikuni tm 35 millisen ilmanputsarin, ja imukaulan kiinnityksien koot? Entä minkäs pitunen se on ?
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 20.7.2011 12:27

Mistä saa halvimmalla uuden, 34-38mm VSHB Dellorton?
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Zande » 27.7.2011 3:39

LaneKit kirjoitti:Ja alaväännöil toi ei oikeestaa vaikuta yhtää, jos on vähäki kaasu auki ni toi on yhtä tyhjän kaa.

Tuohon on pakko kommentoida.. Sillä tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa alakierroksilla, ei vain tyhjäkäynnillä.
Lainaus mopopuolen kaasaritopicin tähän liittyneestä viestistäni:
Seostahan tulee aina myös pääsuuttimen kautta, koska ainahan se luisti, ja sen myötä myös neula on vähän auki, tyhjäkäynnilläkin. Tai ainakaa itse en tiedä, että yksikään mopo pysyisi käynnissä jos tyhjäkäyntiruuvi on kierretty kokonaan ulos niin, että luisti on kokonaan kiinni.

Tuolla perusteellahan tyhjäkäyntisuutin on aivan turha kaasuttimessa, jos kerran "kaasun ollessa yhtään auki on tyhjäkäyntisuutin yhtä tyhjän kanssa." :)
Löysin joskus hyvän piirroksen, mihin oli kuvattuna kaasuttimen tyhjäkäyntisuuttimen, seosruuvin, pääsuuttimen, suutinputken ja neulan vaikutukset eri kierroksilla. Muutenkin aivan pätevä grafiikka, kun miettii että mitä siinä kaasuttimessa pitäisi alkaa säätämään, jos jollakin kierrosalueella on ongelmaa. ;)
Ajatus toki kävi ilmi tuosta viestistäsi, mutta piti sitä vähän tarkentaa tuota vastaustasi.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 30.7.2011 23:46

Olis nyt semmonen homma että seosruuvi on pohjassa ja booaa kumminki ku vääntää kaasun pohjaan, niin pitäiskö laittaa astetta isompi tyhjäkäynti suutin?
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut MSJD » 31.7.2011 0:06

http://www.mk-lehti.fi/jutut/kaasutin.asp Tossa hyvää juttua tyhjäkäynti suuttimen koosta.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut proppu » 31.7.2011 11:23

Onko kukaan muuten laittanu pakolämpömittaria? Kuhan muistan niin pitää laittaa ja ihmetellä vähän millasia lämpöjä tulee. Huonoo vaan se kun mun mittari on tollanen iso yleismittari ja anturin johto ei oo kovin pitkä. Joutuu patentoimaan.
vikee
Pyörä:
Yamaha Dtx 125 -06.
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
3.1.2010 1:19
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut vikee » 3.8.2011 12:58

Pyöränä Yamaha dt 125 ja tilasin käytettynä 34mm mikuni pyöreeluistisen ja suuttimet siel sisällä on tk=35 ja ps=210 eli tarviaako vaihella suuttimia pienimmäks? kellää tietoo?
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 3.8.2011 13:14

Kannattaa varmaan aluks kokeilla mite pyörä pelaa noilla kaasarin säädöillä, sitten jos vaatii säätöä niin selvität käykö laihalla vai rikkaalla ja sitä mukaa ostat sitten suuttimia.