LaneKit kirjoitti:Ja alaväännöil toi ei oikeestaa vaikuta yhtää, jos on vähäki kaasu auki ni toi on yhtä tyhjän kaa.
Tuohon on pakko kommentoida.. Sillä tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa alakierroksilla, ei vain tyhjäkäynnillä.
Lainaus mopopuolen kaasaritopicin tähän liittyneestä viestistäni:
Seostahan tulee aina myös pääsuuttimen kautta, koska ainahan se luisti, ja sen myötä myös neula on vähän auki, tyhjäkäynnilläkin. Tai ainakaa itse en tiedä, että yksikään mopo pysyisi käynnissä jos tyhjäkäyntiruuvi on kierretty kokonaan ulos niin, että luisti on kokonaan kiinni.
Tuolla perusteellahan tyhjäkäyntisuutin on aivan turha kaasuttimessa, jos kerran "kaasun ollessa yhtään auki on tyhjäkäyntisuutin yhtä tyhjän kanssa."
Löysin joskus hyvän piirroksen, mihin oli kuvattuna kaasuttimen tyhjäkäyntisuuttimen, seosruuvin, pääsuuttimen, suutinputken ja neulan vaikutukset eri kierroksilla. Muutenkin aivan pätevä grafiikka, kun miettii että mitä siinä kaasuttimessa pitäisi alkaa säätämään, jos jollakin kierrosalueella on ongelmaa.
Ajatus toki kävi ilmi tuosta viestistäsi, mutta piti sitä vähän tarkentaa tuota vastaustasi.