Rotax 122 ja 123

powerlussa
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.2.2007 11:40
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut powerlussa » 28.3.2012 20:02

Laitetaanpas tämä tännekkin : Noniin, ois männänvaihto edessä ja semmosta kyselisin että pitäskö tuonne lyödä sisään samankokoinen mäntä kuin viimeksi (53.97mm)? Vai pitäisikö laittaa jo 53.98mm mäntä? Edellisellä männällä kerkesin ajaa ~1,5tkm ennenkuin pakoaukonsäätimen laippa otti mäntään kiinni. Kerkesin kyllä jo tilata samankokoisen männän englannista :roll:
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 29.3.2012 11:04

sylinteri pitäisi mitauttaa joka männän vaihtokerran yhteydessä
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Ablu » 29.3.2012 17:57

Rave 2 pitäisi ensi viikon alussa postissa olla odottamassa :D Ja nyt MPT:llä ainaki oli 45 ja 50 tk-suuttimii tarjolla kun äsken kattosin.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Sen1 » 31.3.2012 21:09

powerlussa kirjoitti:Laitetaanpas tämä tännekkin : Noniin, ois männänvaihto edessä ja semmosta kyselisin että pitäskö tuonne lyödä sisään samankokoinen mäntä kuin viimeksi (53.97mm)? Vai pitäisikö laittaa jo 53.98mm mäntä? Edellisellä männällä kerkesin ajaa ~1,5tkm ennenkuin pakoaukonsäätimen laippa otti mäntään kiinni. Kerkesin kyllä jo tilata samankokoisen männän englannista :roll:


Luultavasti sen takia ottanut mäntä kiinni laippaan että vitun iso välys tai pyttys on täysin soikea tmsp. Eli vituiks menee jos vaan laitat uuden männän sinne, mä veikkaan että sun sylkkäs on tullu tiensä päähän jopa...
powerlussa
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.2.2007 11:40
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut powerlussa » 1.4.2012 2:42

Ansta kirjoitti:Luultavasti sen takia ottanut mäntä kiinni laippaan että vitun iso välys tai pyttys on täysin soikea tmsp. Eli vituiks menee jos vaan laitat uuden männän sinne, mä veikkaan että sun sylkkäs on tullu tiensä päähän jopa...


Laippa katsesi, jonka seurauksena se otti mäntään kiinni : ) Tai tosiaan, voihan se olla niinkin päin että laippa on ottanut ensin mäntään kiinni ja sitten katkennut. Pitää kyllä ensiviikolla koulussa mittauttaa toi sylinteri :roll:
wiizel
Pyörä:
Aprilia mx 125, suzuki pv, piaggio nrg
Paikkakunta:
loimaa
Liittynyt:
8.10.2006 11:55
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut wiizel » 4.4.2012 15:08

Mitään ideaa missä vika?

Pyörä oli tossa yks ilta kaupungilla pari tuntia parkissa, kun tulin takas ja sotkin käymään niin tyhjäkäynnillä vaan kiekat nousee ihan tappiin eikä laske vaikka mitä tekis :s

Säätelin seosruuvin 1½ kierrosta auki ja koitin tyhjäkäyntiruuvia väännellä suunnasta suuntaan, mutta ei mitään vaikutusta. Kahvasta ainakin tuntuis että vaijerikin liikkuis ihan normaalisti.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Sen1 » 4.4.2012 17:11

vetää ilmaa jostain läpi tai kaasuvaijeri kiristyy itekseen.
Jönsky
Pyörä:
Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
24.6.2008 17:44
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Jönsky » 8.4.2012 14:06

Paljonkas saa kiertokanki liikkua sivuittais suunnassa? Kun kiertokankea liikuttaa sivulle niin se liikkuu ihan kunnolla molemmille sivuille. Pyörä on Aprilia rs vm. 06. Kiertokanki on Prox:in tekele.
http://jonzki.kuvat.fi/kuvat/
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Johani » 9.4.2012 5:25

Jönsky kirjoitti:Paljonkas saa kiertokanki liikkua sivuittais suunnassa? Kun kiertokankea liikuttaa sivulle niin se liikkuu ihan kunnolla molemmille sivuille. Pyörä on Aprilia rs vm. 06. Kiertokanki on Prox:in tekele.


sanoisin että 2mm sivuttaissuunnassa, pystysuunnassa ei sais tuntua välystä.
Maximum698
Liittynyt:
7.2.2010 23:49
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Maximum698 » 12.4.2012 18:40

mitä veikaattee kestääkö alakerta, kun edellisellä omistajalla oli viime kesänä lähtenyt öljyletku irti ja ajanut n. 5 km sen jälkee jonka jälkeen sammunut kun pysähtynyt. no, kun tää oli huomattu ja jäähdytelty kone ja öljyletku laitettu kiinni niin lähti uudelleen taas käyntii. Tän kyseisen tapahtuma jälkee kumminki pyörä oli ajossa ainaki 3000 km ja sil on ajettu esim 400 km lenkki sen jälkeen. mäntä vaihdettiin ja sil on ajettu pari tonnia. Samalla kun oli vaihtanu mäntää niin oli laakereita katsellu ja ainakaa kiertokangen alapään laakerissa ei ollut väljystä, mitä veikkaatte että kestääkö alakerta ja muu kone? rotax 122 on siis ja täystehonen.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Rajis- » 12.4.2012 18:47

Miksipä se ei kestäs, jos ei oo leipomaan päässy?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Maximum698
Liittynyt:
7.2.2010 23:49
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Maximum698 » 12.4.2012 19:02

kun 2 tahtiöljyhän hoitaa osan alakerran laakereista niin mietin että olisko ne voineet ottaa jotai damagea?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Rajis- » 12.4.2012 19:16

Tuskin ne nyt tollasella matkalla pääsee paskoontumaan, jos pyörä pelittää niin en lähtis turhaan alakertaa availemaan ellei sitten kilsojen puolesta ala olla jo aika..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Jebex » 12.4.2012 20:18

Mikäs kun kytkinremontin jälkeen kun laittaa käyntii nii kuuluu sellasta "vinkumista" kierrosten mukaan?
Maximum698
Liittynyt:
7.2.2010 23:49
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Maximum698 » 12.4.2012 20:36

Rajis- kirjoitti:Tuskin ne nyt tollasella matkalla pääsee paskoontumaan, jos pyörä pelittää niin en lähtis turhaan alakertaa availemaan ellei sitten kilsojen puolesta ala olla jo aika..

17 tkm tehty alakerta remppa ja nyt n. 30 tonnii ajettu että ei ihan vielä tarvii varmaa, mut kiitos avusta kumminki!