Puhumatta riittääkö edes sen moottorin osien materiaalien murtolujuus ylipäätään minkäänlaiseen ahtamiseen. Nykyään kun tahtoo olla, että kaikki moottorin rasitukset lasketaan tietokoneellisesti, eikä osia mitoiteta enää "varman päälle". Turbottamisessa on hiton monta huomioitavaa asiaa. Kuten aiemminkin kirjoitin, ei se vakionokka "esson baaripuheista" huolimatta ole se paras, eikä monestakaan pelistä löydy sitä ohjelmoitavaa sytytystäkään, jotta positiivisilla paineilla saataisiin sytytystä myöhäistettyä. Turbomoottorit kun vaativat tätäkin. Ahtaminen on periaatteessa simppeliä. ...siis jos asiasta ei tiedä. Mitä enemmän turbomoottoreiden kanssa on pelannut, sitä vaikeammaksi asiat muuttuvat, vaikka voisi kuvitella juuri päinvastoin. Kun tieto ja kokemus tarpeeksi karttuu, alkaa lopulta ajatus turbomoottorin tekemisestä olemaan siellä häntäpäässä sen työläyden vuoksi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein