2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Lulz » 1.8.2011 19:00

kalleppi3 kirjoitti:Paljonkos liike mahtaa velottaa kampuran laakerien vaihdosta ja muovirattaiden vaihdosta? Jos veisi siis pelkän koneen sinne mistä sylkkä irti jne niin että mahd. vähän heillä työtä? itse en lohkoja alkaisi availemaan. Paljonko hintaa tulisi? Osat veisin sinne koneen mukana. :nörtti:
Vai onko mahdottomuus vaihtaa itse noita osia? Ennen en ole kuitenkaan koneesta laakereita vaihtunut`..

Koita löytää joku kaveri avuksi, joka on ennenkin availlut noita koneita. Kyllähän se yksinkin menee, mutta helpottaa huomattavasti jos on joku osaavampi kaveri mukana. Liikkeeseen jos viet niin luultavasti köyhdyt aika paljon...
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut proppu » 1.8.2011 19:37

Yksin ei kannata jos ei oo ennen tehny. Vähän riski et ottaa sen oman kevarin moottorin ekana. Jos vaan löytyy kaveri joka on tehny ennen, niin kannattaa tehdä sen kanssa.
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 2.8.2011 1:34

proppu kirjoitti:Yksin ei kannata jos ei oo ennen tehny. Vähän riski et ottaa sen oman kevarin moottorin ekana. Jos vaan löytyy kaveri joka on tehny ennen, niin kannattaa tehdä sen kanssa.

Kun tuota konetta nyt avaa ja niitä kuvia ottaa mahd paljon ja osatkin yrittää pitää järjestyksessä niin voiko koneesta tulla jotain ulos yllättäen että kannattaa avata se varovasti? Sekava viesti joo.. :roll:
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut proppu » 2.8.2011 2:50

Lähinnä jos rikkoja tai vastaavia putoaa. Ja pitää osata kunnolla vaihtaa laakerit, osata oikeeseen momenttiin pultit, pitää kiinni oikeella tavalla että saa ammuttua mutterit auki yms. nippeliä. Eli osata asentaa koneita. Lähinnä ne oikeet työtavat ettei mikään mee rikki. Silmää sille että mikä osa on mistäkin.
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 2.8.2011 11:42

proppu kirjoitti:Lähinnä jos rikkoja tai vastaavia putoaa. Ja pitää osata kunnolla vaihtaa laakerit, osata oikeeseen momenttiin pultit, pitää kiinni oikeella tavalla että saa ammuttua mutterit auki yms. nippeliä. Eli osata asentaa koneita. Lähinnä ne oikeet työtavat ettei mikään mee rikki. Silmää sille että mikä osa on mistäkin.

Selvä, täytyypä tuota koneremppaa sitten kaverin kanssa kattoa. Mitä tarkoitit tuolla pitää osata vaihtaa laakerit kunnolla? eikö ne saa vaihdettua niin kunnolla kun kuumailmapuhaltimella lämmittää lohkoja ja jäädyttää laakerin ja lyö sen sisään vanhan laakerin kanssa? Irtoaakos vaihteisto kokonaisena vai osina sieltä? jos osina niin saake sen nipussa sieltä jotenkin irti, ettei tarttis joka osaa erikseen irroittaa.
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut proppu » 2.8.2011 12:08

Just se että lämpösovite+ laittaa sen laakerin suoraan menemään ja lyö oikeesta kohin. Taitaa rotaxiinkin pätee sama että se vaihteisto jää keskilohkoon. Eli magneeton puolen lohko nostaa pois. Kaveri on kätevä olla vaikka osaakin ite tehä, pitämässä kiinni yms.
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 2.8.2011 13:46

proppu kirjoitti:Just se että lämpösovite+ laittaa sen laakerin suoraan menemään ja lyö oikeesta kohin. Taitaa rotaxiinkin pätee sama että se vaihteisto jää keskilohkoon. Eli magneeton puolen lohko nostaa pois. Kaveri on kätevä olla vaikka osaakin ite tehä, pitämässä kiinni yms.

selvä. Mitä kaikkea pitää vaihtaa sitten ja millä budjetilla pärjää? koneella ajettu 32tkm
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 2.8.2011 22:19

No ite vaihtaisin, kiertokankisarjan, muovirattaat, ja kaikki lohkoissa kiinni olevat laakerit ja stefat.
Megadeth
Pyörä:
Peugeot XPS SM -07,Honda NSR 125 -98, Samurai 110cc & 150cc
Paikkakunta:
Outokumpu/Kuopio
Liittynyt:
28.10.2007 22:22
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Megadeth » 8.8.2011 15:23

NSR ja 60tkm täynnä, mitenköhän pitkään tuolla alakerralla vielä kärsii ajaa ennenku rupee vaihtamaan kamppeita? Talvella ois kivempi rempata ku ei tuu ajoo.. :roll:
OSTETAAN: Honda NSR vähän ajettu etujarrulevy (jossa ei klappia kiinnikkeissä) ja suhteellisen ehjä etupleksi. + matkustajan jalkatappi+runko, vasen.
PetzQ
Liittynyt:
19.7.2010 0:15
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut PetzQ » 10.8.2011 22:01

Osaisko joku neuvoa mitä kaikkia laakereita detsin koneeseen pitäis vaihtaa konerempassa. Koneella rullattu 38tkm ja tietääkseni sitä ei ole rempattu muuta kuin männän vaiholla 9tkm sitte.
kotemmi
Pyörä:
kotari 125 -07
Liittynyt:
5.8.2011 9:32
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kotemmi » 15.8.2011 18:58

Tässä tämmönen kysymys, että mun kotarissa on viime kesänä remontoitu alakertaan seuraavaa; Kampiakseli, kiertokanki, tiivisteitä sekä laakereita. Kuitit löytyy. Oletan, että sen jälkeen pyörä on ollut 2010 syksyn käytössä, ja tänä vuonna toukokuusta eteenpäin minun käytössä. Oman käytön aikana olen ajanut varmaan lähemmäs 100h, ja mäntä kerran vaihdettu. Onko syytä jo alkaa pikkuhiljaa tarkastamaan alakerran kuntoa ja tekemään remonttia? Jos on, niin mitä kaikkea aletaan uusimaan?
uuceetee
Liittynyt:
4.2.2011 18:27
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut uuceetee » 20.8.2011 12:51

mistä löytäisi halvalla kaikki laakerit, muovirattaat ja stefat? Aprilia rs 125 v.2009
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Lulz » 21.8.2011 0:09

uuceetee kirjoitti:mistä löytäisi halvalla kaikki laakerit, muovirattaat ja stefat? Aprilia rs 125 v.2009

PJME tai 2Rad.
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut aeroxman » 21.8.2011 15:18

uuceetee kirjoitti:mistä löytäisi halvalla kaikki laakerit, muovirattaat ja stefat? Aprilia rs 125 v.2009

Laakerit saat paikalliselta laakerikauppiaalta halvalla. Muut kannattanee ostella ulkomailta.
wikakasa
Pyörä:
Kawasaki KDX 125 vm. 92, Honda Monkey 70cc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
7.5.2011 2:27
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut wikakasa » 26.8.2011 14:30

mitäs on vialla jos kone menee jumiin kakkosvaihteella mutta toimii muilla? kyseessä kawasaki kx 125 vm. 1992 moottori
Galleriaan kommenttia mitä pyörään pitäisi lisätä!!