Piikkien sähköt ja ongelmat

Tomide
Pyörä:
Masai 150cc
Paikkakunta:
Vantaa/hakunila
Liittynyt:
11.5.2009 18:51

ViestiKirjoittanut Tomide » 31.3.2010 13:27

Mistä mahtas johtua että kun vilkku päällä niin vilkkuu takavalo ja etuvalo. Valo ei siis sammu välillä vaan vilkkuu niinkun himmee-kirkas. Kierrättäessä sama vika.
niin ja sähköt on vedetty ite, mitä oon mahtanu tehä väärin?
dextermann
Pyörä:
Derbi GRP 125, Suzuki PV, Honda Monkey
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
24.10.2007 9:36

ViestiKirjoittanut dextermann » 2.4.2010 17:46

hömmhömm mitäs teen kun ostin uudet arrow led-vilkut vanhojen led-vilkkujen tilalle...Pistin kiinni ja testasin niin vilkut vilkuttaa normaalia nopeammin? Noissa uusissa on ledejä muutama enemmän mutta ledeissä taas vähemmän watteja kuin alkuperästen vilkkujen ledeissä... :s kaipaako vastusta johki?

E: Vanhassa led-vilkussa 4kpl 2.3W lediä = 9,2W per vilkku
Uudessa Led-vilkussa 16kpl 1.2W lediä = 19,2W per vilkku :)
Lujaa GePaRdi laatua
Toppuri
Pyörä:
DT 125R
Liittynyt:
3.8.2009 0:38

ViestiKirjoittanut Toppuri » 23.4.2010 20:55

Mikähän mahtaa olla vikana Detsissä, ku syö sulakkeita. Vähän aika sitten söi takapolttimoita, sitten loppu se ja alko syömään sulakkeita. Äsken uus sulake kerkes toimia joku puol minuuttia ennenku lanka katkes. Polttimot on nyt pysyny ehjinä. Akulle tulee 12,5V virrat päällä, kierroksilla tulee 15,5V. Missä vika?
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 23.4.2010 21:58

Liian pieni sulake.
Toppuri
Pyörä:
DT 125R
Liittynyt:
3.8.2009 0:38

ViestiKirjoittanut Toppuri » 23.4.2010 23:30

Ihan oikee sulake siä on. Viime kesän pelitti samalla sulakkeella.
poika6
Liittynyt:
28.1.2009 22:41
husse

ViestiKirjoittanut poika6 » 27.4.2010 21:17

mikäs on kun vilkkujen valo palaa mittaristossa koko ajan kun pyörä on käynissä vaikka vilkut ei ole päällä
Jsssi
Pyörä:
Yamaha Dt 125r, Honda Crm 180ccEX. MBK X-Limit
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
17.6.2008 22:23

ViestiKirjoittanut Jsssi » 2.5.2010 17:52

mikähän mahtais olla -90 125 deeteessä vika ku 5000rmp kohalla ajossa alkaa pätkimään eikä nosta kierroksia. ensi epäilin tulpanjohtoa joka oli vähä rispaantunu mutta ei se auttanu sen uusiminen. mikähä mahtais olla vikana?
jaakko25
Pyörä:
honda nsr
Liittynyt:
18.5.2009 19:25

ViestiKirjoittanut jaakko25 » 2.5.2010 19:26

poika6 kirjoitti:mikäs on kun vilkkujen valo palaa mittaristossa koko ajan kun pyörä on käynissä vaikka vilkut ei ole päällä

Onko kuinka kauan tehny tuollein? ja ootko sä ite menny tekemään niille sähköille jotain?
jaakko25
Pyörä:
honda nsr
Liittynyt:
18.5.2009 19:25

ViestiKirjoittanut jaakko25 » 2.5.2010 19:33

oskuaki kirjoitti:En tiä onko tämä nyt oikea topiikki kysyä tätä, mutta onko kuinka vaikeaa laittaa ktm sx:sään exc:n valot ja onko edes mahollista? jos joku tietää niin pistäkää vähän informaatiota :D

Kyllähän ne pystyy laittamaan, mut toinen juttu on että miten ne viritetää siihe
Nurmi
Pyörä:
Aprilia Sx
Liittynyt:
4.7.2008 23:48
Gas Gas EC 125

ViestiKirjoittanut Nurmi » 2.5.2010 20:10

kevarissani tulee valopuolelta 2 johtoa, valkoinen ja keltainen. Onko normaalia että molemmat ovat yhteydessä pyoran runkoon?
Jsssi
Pyörä:
Yamaha Dt 125r, Honda Crm 180ccEX. MBK X-Limit
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
17.6.2008 22:23

ViestiKirjoittanut Jsssi » 3.5.2010 18:25

mikä mahtais olla deeteessä ku ottaa ilman putsarin pois nii toimii hyvin mutta ilmanputsarin kanssa alkaa röpöttää ja pätkimään siinä 5000-6000rmp?
Hämäläinen.
Pyörä:
Suzuki PV x2, Husqvarna SM
Paikkakunta:
Rantasalmi
Liittynyt:
30.11.2008 20:36

ViestiKirjoittanut Hämäläinen. » 3.5.2010 20:44

Rikkaallahan se kuulostaisi käyvän. Putsari voi olla likainen ja tukkoinen, jolloin kone ei saa tarpeeksi ilmaa suhteessa bensiinin määrään. Joten putsaile suodatin ensimmäiseksi.

Jos tämä ei auta, syy on yksinkertaisesti liian suuri pääsuutin. Joten vaihda se tarvittaessa pienempään.
Enmity
Pyörä:
PV, 535 bmw
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
21.3.2008 14:41

ViestiKirjoittanut Enmity » 3.5.2010 20:54

Mikä on ku kawassa tyhjäkäynnillä valot palaa ihan kirkkaasti (silti valoille tulee n. 9 volttia).
Kun koskee vähänkin kaasuun, niin valot himmenee heti ja voltteja tulee joku alle 2. :O
Akku nyt on mitä on, mutta akulle tuleva virtakin on sitä 4-9 voltin luokkaa. Ja senhän pitäisi olla noin 14volt.
Vähän arvelen että jännitteensäädin olisi kusahtanut? Kun irroittaa liittimen säätimestä, niin moottorilta tulee noin 30 volttia, että vika ei ole ainakaan alapäässä.
Enmity @ Photobucket --- vanha Motot.net galleria
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00

ViestiKirjoittanut Cross@r » 7.5.2010 17:06

Viittiskö joku kertoa miten noihin kytketään johdot? Yamaha yz:n sähköt pitäs saada 12-volttiseksi :roll:
Kumpi kannattaa laittaa, tollaane 1-johtonen vai nelijohtoinen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 7.5.2010 17:40

Riippuu montako johtoa magneetolta tulee ja onko ollut jännitteen tasaajaa ollenkaan?

Yksjohtonen on luultavasti helpompi, kun kytket magneetolta tulevan johdon toiseen tasaajan napaan ja toisesta pitäisi sitten tulla sitten ulos sen 12v.

E: vai onkos toi musta sittenkin maadoitus, jos on niin sitten se toinen pitäis kytkeä vain johdon "väliin".