Yamaha TZR viritys/tekniikka

samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 8.10.2008 18:31

juu, tänään ajoin jonkun 5 kilsan lenkin eikä ollu lämmön kans ongelmia... mutta kierrokset yhä "jää" päälle... prkl. meen ajaa sillä taas. kattoo mitä se sanoo.
hänskä
Paikkakunta:
suolahti
Liittynyt:
3.1.2008 11:52

ViestiKirjoittanut hänskä » 8.10.2008 21:18

jos siinä on kaasarin kansi löysällä tai sitten se saa mualta imu vuotoa..
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 8.10.2008 21:23

samppa91 kirjoitti:juu, tänään ajoin jonkun 5 kilsan lenkin eikä ollu lämmön kans ongelmia... mutta kierrokset yhä "jää" päälle... prkl. meen ajaa sillä taas. kattoo mitä se sanoo.


Kierrokset jää leijjumaa. jostain vuotaa ilmaa ja sit "huutaa" koska laihat seokset tyhjäkäynnillä.
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 8.10.2008 21:53

no, iskin tänään sen "booze bottlen" takas kehiin. nyt tuntus toimivan hyvin. :)
TRUIJO
Pyörä:
1000 Fizzeri, Kemexi, Itzari, PeeVee.....
Paikkakunta:
Kisko
Liittynyt:
2.4.2006 17:04

ViestiKirjoittanut TRUIJO » 8.10.2008 22:07

Se oli sit varmasti alunperin ollut huonosti kiinni ja nyt kun laitoit sen uudelleen kiinni niin se tiivistyi kunnolla.
Näin lukee Haynesin korjaamokäsikirjassa. Ja ne tietää paremmin kuin sinä.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=84010
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 9.10.2008 8:03

TRUIJO kirjoitti:Se oli sit varmasti alunperin ollut huonosti kiinni ja nyt kun laitoit sen uudelleen kiinni niin se tiivistyi kunnolla.

jep samaa veikkaisin minäki.
Komulainen
Pyörä:
Yamaha YZ250 -93
Paikkakunta:
Pyhäntä
Liittynyt:
2.10.2007 20:32

ViestiKirjoittanut Komulainen » 9.10.2008 23:05

nii osaako kukaan neuvoa mikä siinä on ku ei tetsari kierrrä?!??! :s
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 10.10.2008 0:43

Männänvaihdon aika. Kone auki ja harkinta. Tai sitten mäntä ottaa pa-säätimeen.
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
vesku-R125
Pyörä:
yamaha YZF-R125
Liittynyt:
8.7.2008 17:10

ViestiKirjoittanut vesku-R125 » 11.10.2008 10:50

toi mita tolle kannelle vois tehdä ku siinä näkyjään on tiivistepintaa et jos sen sorvailee pois ni ottaako mäntä sillon kiinn kanteen ?
TRUIJO
Pyörä:
1000 Fizzeri, Kemexi, Itzari, PeeVee.....
Paikkakunta:
Kisko
Liittynyt:
2.4.2006 17:04

ViestiKirjoittanut TRUIJO » 11.10.2008 16:06

Siis jos kannen madallusta meinasit, niin voi siitä varmaan 0,5-1,0 mm ottaa pois. Enemmän voi ottaa jos laittaa sylinterin ja lohkoon väliin koroketta=tiivisteitä, joka samalla muuttaa kanavien ajoitusta parempaan suuntaan.
Näin lukee Haynesin korjaamokäsikirjassa. Ja ne tietää paremmin kuin sinä.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=84010
eetu6610
Liittynyt:
3.9.2007 17:43

ViestiKirjoittanut eetu6610 » 13.10.2008 9:48

mikä suutin ois hyvä vakio kaasariin piperin kaas?
FOxx
Liittynyt:
2.6.2007 12:54

ViestiKirjoittanut FOxx » 13.10.2008 20:26

Minkälaisia välejä täällä suositellaan laitettavaksi tzr:ään? Ei taho ketjut enää pysyä paikoillaan niin laitetaan sitten rattaat ja ketjut uusiksi :D
Temeee91
Pyörä:
Yamaha TZR125 -90
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
15.6.2008 12:41

ViestiKirjoittanut Temeee91 » 15.10.2008 17:16

Sitä ketjua voi kiristää. :D Vai ovatko hampikkaat aivan loppu?
Yamaha TZR125 -90 ja Tunturi -68.
FOxx
Liittynyt:
2.6.2007 12:54

ViestiKirjoittanut FOxx » 16.10.2008 16:43

On ketjuja kiristelty ja väännelty tarpeeksi, joten ostetaan ketjut ja rattaat uusiksi samalla. Ja btw, on hyvin yamahan tehtaalla hyvin suunniteltu tuo etukiekon suoja (vaimikäseoli). Jos ei ole työkaluja mukana niin repasee vaan sen muovi x:n pois ja pääsee ketjuihin käsiksi :lol:
Komulainen
Pyörä:
Yamaha YZ250 -93
Paikkakunta:
Pyhäntä
Liittynyt:
2.10.2007 20:32

ViestiKirjoittanut Komulainen » 21.10.2008 17:32

nonniii.. mitäpä kannatta kokeilla että saa kiertään kunnolla. :s
''Vireinä'' 200suutin, piperi, kuriton putki, kantta laskettu jonkin verra, wiseco:n tako mäntä. ;)
paikallaan saa semmoset 12.5krpm ajossa hikisesti 8-9krpm. :itku:
kannattasko PA-säädintä koittaa säätää ja suutinta vaihtaa??