Pattes798 kirjoitti:Valkonen = laiha. Ja laskeppa neulaa pari pykälää. Ja ISOMPAA pääsuutinta kolme pykälää vaikka aluks ja siitä kokeilemaan.
Olisin hieman eri mieltä.
Röpöttäminen, etenkin pätkiminen raskaassa vedätyksessä voi myös olla sytkäongelma - esimerkiks jännite heikko (akku, akun navat hapettuneet?) jolloin CDI alkais oireilla juurikin moottorin joutuessa kovalle kuormitukselle, tai tulpan elektrodien rako liian iso (heikompi kipinä). Mahdollista olis myös ilmansaannin ongelma (virisuodatin, virtaus heikko?) jolloin moottori sais äkisti kaasua avatessa liian vähän ilmaa, eli seos menis hetkellisesti liian rikkaaks. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun samantapaisen oireen syynä on ollu satulan alla ilmanottoaukon tuntumassa oleva rätti, varahanskat, rekisteriote tmv., mikä kovalla virtauksella = imulla ahistaa ilman saantia... eli tekijä onkin ihan muu kuin ensin luulisi.
Seos taas vaikuttais sinänsä hyvältä nelarissa tulpan väri huomioiden: oon nähny harmaampiakin kovan pitkäkestoisen rasituksen jälkeen (= karsta palaa, nelaria uskaltaa - ja pitää - ajaa kuumemmalla liekillä ku 2T:tä). Et kertonu onko moottoria vingutettu motarilla >30min ennen kuvan ottamista (ok) vaiko otettu ulos arkiajon jälkeen (ok, mutta laihassa päässä). Jos olettais, että keskialueen röpötys johtuis seoksesta pääsuutin (mikä siis olis keskikierrosalueella hallitsevin) on LIIAN ISO, eli suurentamisen sijaan pikemminkin pienempi menis oikeaan suuntaan (eo. perusjutut kuitenkin ensin tutkittuna). Neulan korkeutta en tässä vaiheessa vielä muuttais, koska tuo täyskaasurikastus näyttäisi suht oikealta. Jos laskee neulaa täyskaasurikastus vähenee, eli seos menee yläkierroksilla (tulpan väri) vielä nykyistä laihemmaks (vai tarkoititko klipsin siirtämistä alemmas = neulaa ylös?). Mun 2 centtiä.
Jos pitäis veikata, niin jokin aluks mainituista typeristä jutuista vois olla ongelman aiheuttaja.