Yamaha TZR viritys/tekniikka

hänskä
Paikkakunta:
suolahti
Liittynyt:
3.1.2008 11:52
Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

ViestiKirjoittanut hänskä » 27.10.2008 16:31

jos se on niin väljä että ei jaksa vetää
Komulainen
Pyörä:
Yamaha YZ250 -93
Paikkakunta:
Pyhäntä
Liittynyt:
2.10.2007 20:32

ViestiKirjoittanut Komulainen » 27.10.2008 22:32

enpä oikein usko, 1200km sitten vaihdettu mäntä ja sylinteri putki. :s
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 28.10.2008 6:02

Itsari kirjoitti:nonniii.. mitäpä kannatta kokeilla että saa kiertään kunnolla. :s
''Vireinä'' 200suutin, piperi, kuriton putki, kantta laskettu jonkin verra, wiseco:n tako mäntä. ;)
paikallaan saa semmoset 12.5krpm ajossa hikisesti 8-9krpm. :itku:
kannattasko PA-säädintä koittaa säätää ja suutinta vaihtaa??


Tzr:ssä täystehosuutin 180 ja piperin kans sulla 200.

itellä dt:ssä täystehosuutin 250 ja piperin kans paras oli itellä 300,
elikkä sinuna ehkä vähä isompaa kokeilisin :)
Komulainen
Pyörä:
Yamaha YZ250 -93
Paikkakunta:
Pyhäntä
Liittynyt:
2.10.2007 20:32

ViestiKirjoittanut Komulainen » 28.10.2008 17:17

no pitääpä tilata isompaa suutinta jospa se sitte! ;)
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 1.11.2008 11:51

himasta löytyy kahenlaisia paisareita. toisessa alkukäyrä on kokonaan paksumpaa putkea ja toisessa alkukäyrän alussa (n 10cm) on hieman pienempää putkea. myös paisarin muotoilu on vähän erilainen. kumpaa kannattas käyttää?

Ja toinen ongelma. kertokaa mikä on kun kannentiiviste ei lakkaa vuotamasta, kokeiltu 2 pytyllä, 3 kannella, ja kahdella käytetyllä tiivisteellä.. ja vedetty 25 nyyttoniin... onko noi kaikki kierossa vai peltitiivisteet noinkin paskoja/kertakäyttökamaa?
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 6.11.2008 0:17

Mites noi Boysenin teholäpät(myydään moposportis ainaki)Auttaako jos mulla on vireinä jo täystehoinen+Y.P.V.S. ja välitykset vaihettu ja menee 160km/h eli oikeeta noin 150km/h 8) ?? Pitäskö niitten auttaa alakiekkoi?Kokemuksia?:O
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 6.11.2008 0:21

jerbona kirjoitti:Mites noi Boysenin teholäpät(myydään moposportis ainaki)Auttaako jos mulla on vireinä jo täystehoinen+Y.P.V.S. ja välitykset vaihettu ja menee 160km/h eli oikeeta noin 150km/h 8) ?? Pitäskö niitten auttaa alakiekkoi?Kokemuksia?:O


Et saa teholäpillä perseessä tuntuvaa eroa. jos virittää meinaat niin rahaa menee. ei jollain 30€ teholäpillä paljon persettä kutkuteta :)
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 6.11.2008 17:23

saako tetsarin proxiin männänrenkaita mistään? dtnkin renkaatha passais myös.. ?
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 6.11.2008 20:09

johani kirjoitti:
jerbona kirjoitti:Mites noi Boysenin teholäpät(myydään moposportis ainaki)Auttaako jos mulla on vireinä jo täystehoinen+Y.P.V.S. ja välitykset vaihettu ja menee 160km/h eli oikeeta noin 150km/h 8) ?? Pitäskö niitten auttaa alakiekkoi?Kokemuksia?:O


Et saa teholäpillä perseessä tuntuvaa eroa. jos virittää meinaat niin rahaa menee. ei jollain 30€ teholäpillä paljon persettä kutkuteta :)


No en kyl ajatellu hirvee enää rahaa pistää viritykseen, nyt vaan pitäis lyödä toi ulkomuoto kuntoon:Osat maksaa siihe väh:400€ :eek: Et aattelin semmosia halpoja mutta jonkunlaisia viritysläppiä ;)
Niin siis vähän aikaa sitten alko faitteri prokkis.Mitäs muute tommone pipercross maksaa uutena?Onkos hyvä ku ei jaksais pitää sitä neliömetrin kokosta vakio suodatinta siel:D
the zamppa
Pyörä:
Suzuki R, Tunturi City ja Yamaha TZR125
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
22.7.2006 18:51

ViestiKirjoittanut the zamppa » 13.11.2008 19:32

Mikähän mahtaa olla tetsaris vikana ku kaasu pohjassa ei jaksa kiertää ku jonku 7500 mut sitte ku vähä laskee kaasuu ni kiertää sen 9000. Iha sama mikä suutin kiinni ni kiertää just saman verran. Suuttimia oon kokeillu: 180, 190, 200 ja 210. Ypvs on lukittu auki-asentoon ja tuorevoitelupumppukin on säädetty oikein. Kertokaa te viisaammat et mitä pitäs tehä.
Moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä.
TRUIJO
Pyörä:
1000 Fizzeri, Kemexi, Itzari, PeeVee.....
Paikkakunta:
Kisko
Liittynyt:
2.4.2006 17:04

ViestiKirjoittanut TRUIJO » 15.11.2008 19:15

Läpät tai tulppa/tulpan johdotukset. Vai röpöttääkö vai booako?
Näin lukee Haynesin korjaamokäsikirjassa. Ja ne tietää paremmin kuin sinä.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=84010
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 16.11.2008 15:07

kertokaa tyhmälle mikä tulppa kuuluu täysteho tetsariin? tällä hetkellä b7es ja toimii hyvin
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 16.11.2008 16:40

samppa91 kirjoitti:kertokaa tyhmälle mikä tulppa kuuluu täysteho tetsariin? tällä hetkellä b7es ja toimii hyvin


BR9ES lukee ohjekirjas, myös vastaavat käy eli:
BR9EYA
BR9EIX yms. viimenen numero merkkaa kärjen tyyppiä mut lämpöarvot ja kierteet yms pysyy samana.
the zamppa
Pyörä:
Suzuki R, Tunturi City ja Yamaha TZR125
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
22.7.2006 18:51

ViestiKirjoittanut the zamppa » 16.11.2008 21:11

TRUIJO kirjoitti:Läpät tai tulppa/tulpan johdotukset. Vai röpöttääkö vai booako?

Röpöttää. Tulppa ja sen johto on ihan kunnossa, enkä usko et johtuu läpistäkää ku kuitenki lähtee iha hyvi käyntii eikä ammu seosta takasi kaasarii.
Moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä.
TRUIJO
Pyörä:
1000 Fizzeri, Kemexi, Itzari, PeeVee.....
Paikkakunta:
Kisko
Liittynyt:
2.4.2006 17:04

ViestiKirjoittanut TRUIJO » 16.11.2008 22:33

Oisko sulla kaasarissa neulan sokka päässy irti tai liian lyhyt neula.
Näin lukee Haynesin korjaamokäsikirjassa. Ja ne tietää paremmin kuin sinä.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=84010