4t yleinen viritys/tekniikka

keetsy
Pyörä:
Honda Monkey Z50J -91
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.4.2012 23:08
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut keetsy » 21.10.2013 20:10

E: Otan tekstini takaisin.
Viimeksi muokannut keetsy päivämäärä 29.3.2014 21:09, muokattu yhteensä 1 kerran
ropiska
Pyörä:
Yamaha Aerox -11
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
29.8.2013 9:10
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ropiska » 29.10.2013 21:40

Ajattelin nyt teiltä nelarikuskeilta kysyäettä onko se Fanticin Comp nelari niin tehokas kuin väitetään? Sen verran olen kai ymmärtän että Fanticn comp on kai tehokkain vakionelari, mutta oon vähän skeptinen sen suhteen.
“God’s original plan for us was to hang out in a garden with some naked vegetarians.” – Unknown
Lassezi
Liittynyt:
31.5.2013 20:50
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lassezi » 3.11.2013 19:14

moroo.. Mulla on tollane 150cc bse ja siitä oli pakovena menny paskaksi ja tilasin uuen ja nyt se ois tullu ja koitin laittaa paikolleen vaan ei oikeen onnistu.. Tein siihen sellasen työkalun et puristimeen hitsasin pultin ja laitoin sit pultin siihe venttiilin jousen lautasen päälle ja puristin sen alas mut en saa niitä sokkia sinne paikoillee.. Neuvoja?:d
Derpson125
Pyörä:
Derpi senda SM '06
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
20.5.2013 20:18
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Derpson125 » 11.12.2013 21:58

Morjens
Millaista moottoriöljyä kannattaa käyttää talvi ajossa Derbi senda sm 125?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 12.12.2013 11:16

Eikös se perus 10w40 toimi talvellakin. Tosin jos välttämättä haluat, niin kai sää voit vielä hieman juoksevampaakin laittaa. Tosin sitten voi käydä niin, että öljy muuttuu hirveäksi litkuksi kun kone lämpenee kunnolla :D
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 12.12.2013 18:17

Oliko nyt niin, että 10W30 oli talviöljy.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AceFin » 12.12.2013 21:09

Öljyn ensimmäiset numerot kertovat sen pumpattavuuden rajalämpötilan, eli käytännössä mitä pienempi ensimmäinen luku (esim. 0w tai 5w) sitä kylmemmässä öljy vasta jäätyy. Toinen luku kertoo kuinka korkean lämpötilan öljy kestää, mitä korkeampi luku, sitä kuumempaa se kestää öljykalvon rikkoontumatta.

Tästä voidaan päätellä, että tuo 10w30 ei ole talveksi sen parempaa kuin 10w40, vaan sopivaa öljyä talveksi on esimerkiksi 5w30.

Selatkaa tätä artikkelia alas, sieltä löytyy tuo pumpattavuustaulukko.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 12.12.2013 21:12

Missä lämpötiloissa sitten pyöritään maksimaalisuuden kannalta? Tarkoitan, että onko tuolla jälkimmäisellä luvulla sitten käytännössä mitään väliä onko W20 vai W40?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AceFin » 12.12.2013 21:38

Siihen en itse osaa vastata, mutta esimerkiksi normaaliin nelarikevariin suositellaan kesäksi tuota 10w40 ja isompiin kisacrosseihin 15w50. Joku ero niillä on, toivottavasti joku tietää mistä löytyy ymmärrettävä selostus tuosta luokittelusta.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hepex » 13.12.2013 8:50

http://www.autowiki.fi/index.php/Moottori%C3%B6ljy

Sieltä löytyy kaikki tarpeellinen tieto
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AceFin » 13.12.2013 12:49

No eipä tuosta oikein aukea mitään sen enempää kuin aikaisemmasta linkistäni.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 6.1.2014 15:27

Onkohan nuo 250cc lifanin koneet hyviä? Törmäsin tuossa äsken tuommoseen 250cc vesijäähy lifaniin, josta pitäisi irrota 29hp, eikä maksaisi kun pikkusta päälle 400+kulut.. Aika halvalla saisi tehoa lisää, kun vertaisi siihen mitä tämän nykyisen koneen laittaminen maksaisi, että saisi edes sen vajaat 20hp ulos :D
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 6.1.2014 17:47

Laita toki linkkiä. Aika hurjalta kuulostaa tuo 29 heppaa, nimittäin 250cc Kawasaki Ninjasta irtoaa 33 heppaa. Eli voitaisiin vetää pikainen johtopäätös, että tuo ilmoittamasi lukema on aika kaukaa haettu tai sitten konetta on modattu raskaalla kädellä. Tuskinpa Lifan pystyy tuommosia koneita väsäämään (ainakaan tuohon hintaan), ei ainakaan netistä löytynyt äkkiseltään lähellekään samoja teholukemia.

Ja mitä tuohon vesijäähdytykseen tulee, niin olen tainnut aiemminkin ilmaista epäilykseni tästä. Jos kone sopii runkoon, niin silti pitäisi rakentaa jäähdytyssysteemi kokonaan, syylärit sun muut.

Eli tuohon hintaan noin korkea teho kuulostaa aika riskisijoitukselta..
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 6.1.2014 18:00

Niin no tossa rupesin miettimään, että USA:sta (vai olikohan sittenkin kiinasta) kun tilaa niin tullitkin pitäisi maksella, eikä sillä väliä olisi jos ihan sitä 29hp ei irtoaisi. Linkin voin laittaa myöhemmin kun ei nyt puhelimella millään jaksaisi..

E: Joo kiinasta se oli ja hyvin taas muisti pelaa, kun kattelin niin paljon eri moottoreita, että muistin valmistajankin väärin.. :nolo:

Olikin 300cc Dongbeng (Zongshen) DB173MM neljällä venalla ja kahdella nokalla, mutta kaipa nuo kinumoottorit on aikalaille samaa laatua kaikki?

Pitää kuitenkin varmistaa vielä tuo hinta kun kuulostaa jotenkin vähältä.. :D

Löysin tuosta äkkisältä yhden sivun googlettamalla, missä ei tosin lue mitään hintaa, vaan pitäisi hinta kysyä toimittajalta, mutta tuo kone kyseessä: http://yitonmoto.en.alibaba.com/product ... ooled.html
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 6.1.2014 22:46

http://www.ebay.com/itm/Dongben-300CC-e ... 3ccfbee2a6

Siinä pientä osviittaa hinnasta.. Tuossa olis tosin mukana tuo jäähdytyskittikin, ilmeisesti toimii sitten tuollaisilla pienillä jäähdyttimillä, mikä huomattavasti helpottaa sitä puolta projektista. Jos tuon olettaa olevan samaa laatua kuin muut kiinanvehkeet, niin on luultavasti aika tiheät huoltovälit ja altis kaikenlaisille vioille. Esim. monkeytype-kiinankoneet vaativat männänvaihtoa usein viimeistään 10tkm kohdalla, jos ei ehdi lahoamaan ennen sitä. Esim. vaihteistoissa tuppaa olemaan usein kaikennäköistä hommaa ;)