mopokuski_93 kirjoitti:PS. Vanhan lattarin kone kestää 1bar vakiona (kuinka pitkään, en tiedä), mutta uus lada 110 kesti samoilla paineilla jopa 25min!
Laalaa kirjoitti:Onko täällä kellään OMIA kuvia kemmun turbottamisesta? Kulkee tämäkin keskustelu taas niin mutu pohjalla.
Laalaa kirjoitti:Voin olla väärässäkin, mutta järjen mukaan 2t koneen ahtaminen kariutuu jo bensan syöttöön. Tavarahan kiertää
männän alta sylinteriin. Perstuntumalta sanoisin että jos paineistat koko paskan niin ei paljon enää moottori pelaa, kun paineistettu bensa pistää vastaan männän alla.
Jos olen väärässä, oikaiskaa
http://www.edu.fi/oppimateriaalit/puuta ... huuhtp.jpg
Nuutti_ kirjoitti:Ahihi turbo on hieno kapistus mut jos pidetään ne kuitenkin niissä rivikoneissa mut en laita vastaa jos joku haluu hajotta koneensa räpeltämällä ilmotelkaa sitku saatte siit 125cc skyteamin koneesta sen 30 heppaa :D mä lennän ladalla kuuhun sit
Nuutti_ kirjoitti:mä lennän ladalla kuuhun sit
Sergey kirjoitti:Nuutti_ kirjoitti:mä lennän ladalla kuuhun sit
Onko lada valmiina? Ruottissa 117cc Fiddy pitbike penkitetty 32,6hp. Uudessa seelannissa 130cc remmiahdettu penkitetty 35hp. Eikä ahda edes kiloa, vaan 0,8bar. Australiassa jollakin on Honda CBR 250RR turbo, 110hp.
Tuo turbofiddy kuulema noilla paineilla polttaa männän noin kerran 5 tunnissa. Polttoaineena ruottissa käyttävät E85 (etanolia 85%/bensaa15% - ruotsis saa huoltoasemalla, ns. bi-fuel) ja sytkän virkaa hoitaa Mega squirt ja puola on joku kilpapuola ralliautosta. Kansi työstetty niin paljon kuin voi ja puristussuhde on 11:1. Bensalla ei voi ahtaa ku 0,4bar.
Tämä ON rekisteröity turbona tieliikenteeseen (Amatörbygge).