Turbo nelariin

Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 18.12.2007 0:14

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:54, muokattu yhteensä 1 kerran
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 18.12.2007 18:31

mopokuski_93 kirjoitti:PS. Vanhan lattarin kone kestää 1bar vakiona (kuinka pitkään, en tiedä), mutta uus lada 110 kesti samoilla paineilla jopa 25min! ;)


Olis kiva tietää kuinka kauan tää vanha lattari olis kestäny.. Uudemmissakin ja laadukkaammissa autoissa joudutaan tekeen ties mitä, jos kone meinataan saada ees jtnkin varmasti toimivaksi :)
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 18.12.2007 21:39

DriveFast kirjoitti:Olis kiva tietää kuinka kauan tää vanha lattari olis kestäny..


Kestää vielä huonommin kuin nykyautot vakio sisuskaluilla,
end of autoturboilu? :D
Likvidi
Liittynyt:
12.2.2005 8:53

ViestiKirjoittanut Likvidi » 18.12.2007 21:56

Hieman vielä offtopic. Kyllä noita pikapatentteja on tehty ja mulla on vanha skoda 130 puikkokoneella ja 1 bar ahdot on hyvin kestäny vakiosisuskaluilla, paitsi laakerit on vaihdettu kestävempiin. Skoda ollu kasassa tuon turbokoneen kanssa n. 2-vuotta ja ollu joka päiväisessä käytössä :)
G-Reddy
Liittynyt:
11.7.2006 13:51

ViestiKirjoittanut G-Reddy » 10.1.2008 20:54

Laalaa kirjoitti:Onko täällä kellään OMIA kuvia kemmun turbottamisesta? Kulkee tämäkin keskustelu taas niin mutu pohjalla.


http://kuvablogi.com/blog/5690/7/ Siinä ei oo kemmu mutta kuiteski.

E: Ei kyllä omia kuvia
Nuutti_
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.10.2006 21:41

ViestiKirjoittanut Nuutti_ » 21.1.2008 1:47

HAHAHAHA
Ei saatana sain vuoden naurut :D Tääl on 93 wee mopopoikia pätemässä ku kaverin iskä on asentanu turboja ni kyllä hän osaa turbon asentaa ja kannenkin työstö ilman virtauspenkkiä yms. onnistuu "paremmin" kun ammattimieheltä :D Havittelette 125cc nelarista 30 heppaa ?! märissä unissanne :D

Ei mitään henkilökohtasta !
eikä herneitä !

kiitos :D
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 21.1.2008 3:01

Mitäs sinä teet jos et päde?
Dank memes melt steel beams.
Laalaa
Pyörä:
Yamaha DT125R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
10.4.2007 12:35

ViestiKirjoittanut Laalaa » 21.1.2008 9:45

Voin olla väärässäkin, mutta järjen mukaan 2t koneen ahtaminen kariutuu jo bensan syöttöön. Tavarahan kiertää
männän alta sylinteriin. Perstuntumalta sanoisin että jos paineistat koko paskan niin ei paljon enää moottori pelaa, kun paineistettu bensa pistää vastaan männän alla.

Jos olen väärässä, oikaiskaa

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/puuta ... huuhtp.jpg
kananen
Pyörä:
Kevarimonkkari,Ktm exc 125
Paikkakunta:
ylöjärvi
Liittynyt:
19.7.2006 17:53

ViestiKirjoittanut kananen » 21.1.2008 10:42

Laalaa kirjoitti:Voin olla väärässäkin, mutta järjen mukaan 2t koneen ahtaminen kariutuu jo bensan syöttöön. Tavarahan kiertää
männän alta sylinteriin. Perstuntumalta sanoisin että jos paineistat koko paskan niin ei paljon enää moottori pelaa, kun paineistettu bensa pistää vastaan männän alla.

Jos olen väärässä, oikaiskaa

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/puuta ... huuhtp.jpg

2T turbotus on kyllä mahdollista.
Nuutti_
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.10.2006 21:41

ViestiKirjoittanut Nuutti_ » 21.1.2008 22:09

Ahihi turbo on hieno kapistus mut jos pidetään ne kuitenkin niissä rivikoneissa ;) mut en laita vastaa jos joku haluu hajotta koneensa räpeltämällä :D ilmotelkaa sitku saatte siit 125cc skyteamin koneesta sen 30 heppaa :D:D mä lennän ladalla kuuhun sit :D :D
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 21.1.2008 23:50

Ei kyllä varmaan mistään Skyteamistä lähde lähellekkään 30hp, muutenkin vähemmän tehokas kone ja työntötanko-kone 2:lla venttiilillä.

200cc Skyteamin kone olis ehkä vähän parempi turbotus kohde, ja 30hp vois olla jo mahdollinen, tosin saa aika paljon ahtaa.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 22.1.2008 0:22

Nuutti_ kirjoitti:Ahihi turbo on hieno kapistus mut jos pidetään ne kuitenkin niissä rivikoneissa ;) mut en laita vastaa jos joku haluu hajotta koneensa räpeltämällä :D ilmotelkaa sitku saatte siit 125cc skyteamin koneesta sen 30 heppaa :D:D mä lennän ladalla kuuhun sit :D :D


15hp vakioteho, siihen 1bar ahtopaine jolloin teoreettinen huipputeho 30hp, käytännössä yli tai vähän alle. Siinä se?

Sitten heitetäänkö bannilla vai loppuukos provoamiset?
Dank memes melt steel beams.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 22.1.2008 1:09

Nuutti_ kirjoitti:mä lennän ladalla kuuhun sit :D :D

Onko lada valmiina? Ruottissa 117cc Fiddy pitbike penkitetty 32,6hp. Uudessa seelannissa 130cc remmiahdettu penkitetty 35hp. Eikä ahda edes kiloa, vaan 0,8bar. Australiassa jollakin on Honda CBR 250RR turbo, 110hp.

Tuo turbofiddy kuulema noilla paineilla polttaa männän noin kerran 5 tunnissa. Polttoaineena ruottissa käyttävät E85 (etanolia 85%/bensaa15% - ruotsis saa huoltoasemalla, ns. bi-fuel) ja sytkän virkaa hoitaa Mega squirt ja puola on joku kilpapuola ralliautosta. Kansi työstetty niin paljon kuin voi ja puristussuhde on 11:1. Bensalla ei voi ahtaa ku 0,4bar.

Kuva
Tämä ON rekisteröity turbona tieliikenteeseen (Amatörbygge).
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Gorbatjovi
Pyörä:
Kawasaki zx-7r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.6.2007 1:14

ViestiKirjoittanut Gorbatjovi » 22.1.2008 2:04

Sergey kirjoitti:
Nuutti_ kirjoitti:mä lennän ladalla kuuhun sit :D :D

Onko lada valmiina? Ruottissa 117cc Fiddy pitbike penkitetty 32,6hp. Uudessa seelannissa 130cc remmiahdettu penkitetty 35hp. Eikä ahda edes kiloa, vaan 0,8bar. Australiassa jollakin on Honda CBR 250RR turbo, 110hp.

Tuo turbofiddy kuulema noilla paineilla polttaa männän noin kerran 5 tunnissa. Polttoaineena ruottissa käyttävät E85 (etanolia 85%/bensaa15% - ruotsis saa huoltoasemalla, ns. bi-fuel) ja sytkän virkaa hoitaa Mega squirt ja puola on joku kilpapuola ralliautosta. Kansi työstetty niin paljon kuin voi ja puristussuhde on 11:1. Bensalla ei voi ahtaa ku 0,4bar.

Kuva
Tämä ON rekisteröity turbona tieliikenteeseen (Amatörbygge).


miten tolla tykillä voi ajaa? eikös tuo heitä ympäri ku kaasuun hipasee?
JMKMC Jyväskylä
julpero
Pyörä:
Kawasaki kx450 ilman mottia
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
17.11.2005 18:43

ViestiKirjoittanut julpero » 22.1.2008 10:32

no saa siinä varmaan eka vähän ahtopaineet nousta enenku heittää ?
Korjaamo Roivainen tmi Tehdään metallitöitä ! ym osia Mp