Piikkien sähköt ja ongelmat

siankelli
Liittynyt:
24.5.2010 11:10
sammuu

ViestiKirjoittanut siankelli » 24.5.2010 11:21

mikä on vikana kun joskus yhtä-äkkiä rs sammuu?
joskus auttaa että laittaa kytkimen pohjaan ja se pysyy tyhjäkäynnillä ja ottaa taas kierrokset.
joskus tuokaan ei auta ja sammuu.lähtee kyllä käyntiin kun vähän starttailee ja voi toimia sen jälkeen taas aivan normaalisti.
virejä on gianellin tehoputki ja rave2
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 25.5.2010 22:03

siankelli kirjoitti:mikä on vikana kun joskus yhtä-äkkiä rs sammuu?
joskus auttaa että laittaa kytkimen pohjaan ja se pysyy tyhjäkäynnillä ja ottaa taas kierrokset.
joskus tuokaan ei auta ja sammuu.lähtee kyllä käyntiin kun vähän starttailee ja voi toimia sen jälkeen taas aivan normaalisti.
virejä on gianellin tehoputki ja rave2


Kaasarin säädöt oli kohallaan ?
siankelli
Liittynyt:
24.5.2010 11:10

ViestiKirjoittanut siankelli » 26.5.2010 22:06

Johani kirjoitti:
siankelli kirjoitti:mikä on vikana kun joskus yhtä-äkkiä rs sammuu?
joskus auttaa että laittaa kytkimen pohjaan ja se pysyy tyhjäkäynnillä ja ottaa taas kierrokset.
joskus tuokaan ei auta ja sammuu.lähtee kyllä käyntiin kun vähän starttailee ja voi toimia sen jälkeen taas aivan normaalisti.
virejä on gianellin tehoputki ja rave2


Kaasarin säädöt oli kohallaan ?


kyllä ne pitäis olla.mikä sielä vois olla vikana jos se säädöistä muka kiinni on?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 27.5.2010 2:06

siankelli kirjoitti:
Johani kirjoitti:
siankelli kirjoitti:mikä on vikana kun joskus yhtä-äkkiä rs sammuu?
joskus auttaa että laittaa kytkimen pohjaan ja se pysyy tyhjäkäynnillä ja ottaa taas kierrokset.
joskus tuokaan ei auta ja sammuu.lähtee kyllä käyntiin kun vähän starttailee ja voi toimia sen jälkeen taas aivan normaalisti.
virejä on gianellin tehoputki ja rave2


Kaasarin säädöt oli kohallaan ?


kyllä ne pitäis olla.mikä sielä vois olla vikana jos se säädöistä muka kiinni on?


yksinkertasesti saa liian vähän ainetta. kurkkaappa kaasariin että mitkä suuttimet sielä on. pää ja tyhjäkäyntisuutin.
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04

ViestiKirjoittanut sumppa » 27.5.2010 19:06

Oikea vilkku ei toimi. Voiko releen toimivuuden testata jotenkin? Voikohan johtua jostain muusta?

Kyseessä tämä pyörä.
siankelli
Liittynyt:
24.5.2010 11:10

ViestiKirjoittanut siankelli » 28.5.2010 12:09

Johani kirjoitti:
siankelli kirjoitti:
Johani kirjoitti:
siankelli kirjoitti:mikä on vikana kun joskus yhtä-äkkiä rs sammuu?
joskus auttaa että laittaa kytkimen pohjaan ja se pysyy tyhjäkäynnillä ja ottaa taas kierrokset.
joskus tuokaan ei auta ja sammuu.lähtee kyllä käyntiin kun vähän starttailee ja voi toimia sen jälkeen taas aivan normaalisti.
virejä on gianellin tehoputki ja rave2


Kaasarin säädöt oli kohallaan ?


kyllä ne pitäis olla.mikä sielä vois olla vikana jos se säädöistä muka kiinni on?


yksinkertasesti saa liian vähän ainetta. kurkkaappa kaasariin että mitkä suuttimet sielä on. pää ja tyhjäkäyntisuutin.


135 on pääsuutin ja oikea tyhjäkäyntisuutinkin on oikea.
toimii kun ajaa yksin mutta kakspäällä tekee tuota vittumaista sammuilua.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 28.5.2010 14:11

tekeekö tätä kun ajelet niinkuin isolla tiellä pitkäään kovaa? toimiiko tommosissa alle 80 vauheissa normaalisti. Oma tekee saman heti kun ajaa vähän pidenpään yli 80:iä, alle 80 voi ajella vaikka viikon putkeen, muttta yli ei.

Vein sen nytten huoltoon kun ei ratkaisua löytyny, "hyytyy" niinku vaan.

E: ja hetkellisiä kovia nopeuksia kestää siis, mut heti kun ajaa vähän pidempää kovaa. Tulpan mukaanki seokset jopa vähän rikkaalla.

Kyseessä siis täysin vakio SX.
siankelli
Liittynyt:
24.5.2010 11:10

ViestiKirjoittanut siankelli » 29.5.2010 9:02

välzy kirjoitti:tekeekö tätä kun ajelet niinkuin isolla tiellä pitkäään kovaa? toimiiko tommosissa alle 80 vauheissa normaalisti. Oma tekee saman heti kun ajaa vähän pidenpään yli 80:iä, alle 80 voi ajella vaikka viikon putkeen, muttta yli ei.

Vein sen nytten huoltoon kun ei ratkaisua löytyny, "hyytyy" niinku vaan.

E: ja hetkellisiä kovia nopeuksia kestää siis, mut heti kun ajaa vähän pidempää kovaa. Tulpan mukaanki seokset jopa vähän rikkaalla.

Kyseessä siis täysin vakio SX.


nopeus ei vaikuta mitenkään.hommasin ite uuden tulpan ja sen jälkeen toimii aivan täysin kun yksin ajaa muttakun joku tulee kyytii niin sitte se alkaa nykimään ja ei pysty ajaa yli 7000kierroksia ja alemmilla kierroksilla ryypyn kans..
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 30.5.2010 20:23

ahaa, okei. no sitten ei ole sama vika :s :)
Simo1994
Liittynyt:
13.7.2009 22:43

ViestiKirjoittanut Simo1994 » 21.6.2010 15:13

Mikä vikana kun virrat ovat päällä ilman avainta? Virtalukko näyttäisi olevan kunnossa eikä siitä ole irronnut johtoja joten wtf?
palezki
Pyörä:
Ex Aprilia Sx -09, Derbi Senda 125 -06.
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.12.2008 19:37

ViestiKirjoittanut palezki » 29.6.2010 15:18

Eli nytten on taas ilmenny jonkun laisia ongelmia derbi:ssä, enkä tiedä onko tämä sitten sähköistä vai mistä kiinni mutta tulinpa tänne kysymään :D

Eli tuossa derbissä ilmeni nytten 3-4vk sitten ensimmäisen kerran ongelmia, että kun pyörällä oli ajettu jonkun matkaan ja kone oli lämminyt tarpeeksi, niin alkaa kuulumaan pauketta putkesta kun olisi sytytys myöhässä sekä kone alkaa pätkimään ja lopulta sammuu, mutta vähän ajan päästä käynnistyy uudelleen kun on viilenny. Pyörään vaihdettiin tuon jälkeen puola+tulpanhattu( sekä näiden välinen johto)+tulppa, jonka jälkeen ajelin normaalisti sen 300-400km jonka jälkeen ilmenivät samat ongelmat ilman tuota putkeenampumista(tai sellasta pauketta putkessa), mutta kone pätkii ja sammuulopulta eli missäköhän voisi olla vika, saa muitakin ideoita keksiä kun sähköpuolen ongelmat kun ajattelin purkaa tässä joku päivä pyörää ja kattella missä olisi vika niin olisi kiva tietää mistä etisiä :)
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 30.6.2010 16:11

Venttiilien säädöt?
palezki
Pyörä:
Ex Aprilia Sx -09, Derbi Senda 125 -06.
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.12.2008 19:37

ViestiKirjoittanut palezki » 30.6.2010 19:56

Andhu kirjoitti:Venttiilien säädöt?

Eipä ole, kun saatiin just tänään faijan kanssa kuntoon :D ei hemmetti, oli vaan hapettunut joku hemmettin sytytysdiodi, tai joku tollanen :lol:
Razerno
Pyörä:
Honda NSR -98
Paikkakunta:
Raisi0
Liittynyt:
8.7.2007 23:25

ViestiKirjoittanut Razerno » 9.7.2010 0:49

Näsäriä olen tässä pistämässä myyntikuntoon ja tuossa johtojen kasauksen jälkeen tuli semmonen ongelma, että kierrosmittari ei toimi, kun jalan pistää maahan, niin kone sammuu vapaallakin ja sähköstartti ei inahdakkaan. Voiko olla kyse yksittäisestä kytkentävirheestä tai osan hajoamisesta? Mm. valot toimivat moitteettomasti. Vielä samaan viestiin: Minkä suurusen sulakkeen vois tonne nässsyyn pistää? :)
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)
kepa66
Liittynyt:
25.8.2007 14:19

ViestiKirjoittanut kepa66 » 11.7.2010 15:53

No kysytääs ny täälläki, kyseessä suzuki rgf.


Mitä vittua ? Ajoin eilen pyörällä, olin tulossa parkkiin kytkin pohjassa, kone alko pitää "kolinaa" ja sammutin koneen. Noh, annoin olla ja koitin startata varovasti, ja kone löi lukkoon. Tänää kotona avasin pytyn ja huomasin että männästä puuttuu imupuolelta lähes puolet ja tästä osa oli männän ja pakoaukon välissä. No pytyssä ei mitää jälkiä mutta missä vitussa se toinen lohjennu puoli on? Ja nesteet on alakerrassa, tuleeko ne ihan pois sieltä "normaalisti"? Ja voiko se toinen puoli männästä olla alakerrassa, vaikka kone pyörii moitteettomasti?