Yamaha TZR viritys/tekniikka

Tzroope
Liittynyt:
30.8.2007 15:43

ViestiKirjoittanut Tzroope » 17.11.2008 14:28

mulla ois kaks sylinteriä elikkä 2RHOO ja 3MBOO elikkä onko toi 3mboo dt sylinteri ja meneekö se päikseen tzr alakerran kanssa.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 17.11.2008 17:11

Tzroope kirjoitti:mulla ois kaks sylinteriä elikkä 2RHOO ja 3MBOO elikkä onko toi 3mboo dt sylinteri ja meneekö se päikseen tzr alakerran kanssa.


On. menee :)
artzka
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
29.3.2007 16:34

ViestiKirjoittanut artzka » 18.11.2008 4:25

Millä nettisivulla oli tessun kytkentäkaavio? ku takavalo ei pala, jarru valo kyl toimii.
2. Mistä löydän uudet takahaarukan puslat?
the zamppa
Pyörä:
Suzuki R, Tunturi City ja Yamaha TZR125
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
22.7.2006 18:51

ViestiKirjoittanut the zamppa » 19.11.2008 19:14

TRUIJO kirjoitti:Oisko sulla kaasarissa neulan sokka päässy irti tai liian lyhyt neula.

Neula on ihan kunnolla kiinni luistissa ja en usko vakioneulan olevan liian lyhyt.
Moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä.
the zamppa
Pyörä:
Suzuki R, Tunturi City ja Yamaha TZR125
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
22.7.2006 18:51

ViestiKirjoittanut the zamppa » 19.11.2008 19:16

artzka kirjoitti:Millä nettisivulla oli tessun kytkentäkaavio? ku takavalo ei pala, jarru valo kyl toimii.
2. Mistä löydän uudet takahaarukan puslat?

Kytkentäkaavio: http://www.geocities.com/t_z_r_1_2_5/images/sahkot.JPG

Numeroiden selitykset: http://www.geocities.com/t_z_r_1_2_5/im ... hkosel.jpg
Moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä.
t0ki
Paikkakunta:
KRS
Liittynyt:
9.11.2007 18:31

ViestiKirjoittanut t0ki » 24.11.2008 22:19

Moi,
mikä vikana kun tzr kiehuu sieltä penkin alla olevasta nestesäiliöstä? ja moottorin on hel*etin kuuma.
oon vaihtanut sylinterin , ja sen jälkeen ongelma on tullut, en oo kilometriäkään vielä, mikä vikana? ilmaa ? miten ilman saa pois??
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 24.11.2008 22:38

t0ki kirjoitti:Moi,
mikä vikana kun tzr kiehuu sieltä penkin alla olevasta nestesäiliöstä? ja moottorin on hel*etin kuuma.
oon vaihtanut sylinterin , ja sen jälkeen ongelma on tullut, en oo kilometriäkään vielä, mikä vikana? ilmaa ? miten ilman saa pois??

Kannentiiviste vuotaa, päästää pakokaasua palotilasta jäähytysjärjestelmään ja sit paineen vaikutuksesta ampuu veet sinne paisuntasäiliöön.
t0ki
Paikkakunta:
KRS
Liittynyt:
9.11.2007 18:31

ViestiKirjoittanut t0ki » 24.11.2008 22:49

johani kirjoitti:
t0ki kirjoitti:Moi,
mikä vikana kun tzr kiehuu sieltä penkin alla olevasta nestesäiliöstä? ja moottorin on hel*etin kuuma.
oon vaihtanut sylinterin , ja sen jälkeen ongelma on tullut, en oo kilometriäkään vielä, mikä vikana? ilmaa ? miten ilman saa pois??

Kannentiiviste vuotaa, päästää pakokaasua palotilasta jäähytysjärjestelmään ja sit paineen vaikutuksesta ampuu veet sinne paisuntasäiliöön.


höh :/
vastahan vaihdoin sen samalla kun vaihdoin sylinterin ,
miten se niin nopeeta voi mennä ?
voiko ollenkaan johtua siitä kun mulla on ne letkut jotka kuuluu mennä kaasuttimeen niin kytketty yhteen sylinterissä?

EDIT
Kuinka monta kierrosta ulos ne kaasuttimen ruuvit pitää olla?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 24.11.2008 23:43

t0ki kirjoitti:
johani kirjoitti:
t0ki kirjoitti:Moi,
mikä vikana kun tzr kiehuu sieltä penkin alla olevasta nestesäiliöstä? ja moottorin on hel*etin kuuma.
oon vaihtanut sylinterin , ja sen jälkeen ongelma on tullut, en oo kilometriäkään vielä, mikä vikana? ilmaa ? miten ilman saa pois??

Kannentiiviste vuotaa, päästää pakokaasua palotilasta jäähytysjärjestelmään ja sit paineen vaikutuksesta ampuu veet sinne paisuntasäiliöön.


höh :/
vastahan vaihdoin sen samalla kun vaihdoin sylinterin ,
miten se niin nopeeta voi mennä ?
voiko ollenkaan johtua siitä kun mulla on ne letkut jotka kuuluu mennä kaasuttimeen niin kytketty yhteen sylinterissä?

EDIT
Kuinka monta kierrosta ulos ne kaasuttimen ruuvit pitää olla?


kiristit ristikiristyksellä, momenttiin ? :) ittellä on kerran käytetty tiiviste väliaikasesti paikallaan ja on pitäny, kun hioin ensin kannen ja pytyn 1000 hiomapaperia vasten (kumpiki oli vähä kieros) ja sit ristikiristin 26nm momenttii kannen. (oisko ollu 22nm ohjekirjas)

Ei siihen oo mitään ohjearvoa tuohon kaasarin ilmaruuviin ? yksilökohtaisia ovat säädöt. pistä 2,5 kierrosta jos et muuta keksi.
t0ki
Paikkakunta:
KRS
Liittynyt:
9.11.2007 18:31

ViestiKirjoittanut t0ki » 24.11.2008 23:58

johani kirjoitti:
t0ki kirjoitti:
johani kirjoitti:
t0ki kirjoitti:Moi,
mikä vikana kun tzr kiehuu sieltä penkin alla olevasta nestesäiliöstä? ja moottorin on hel*etin kuuma.
oon vaihtanut sylinterin , ja sen jälkeen ongelma on tullut, en oo kilometriäkään vielä, mikä vikana? ilmaa ? miten ilman saa pois??

Kannentiiviste vuotaa, päästää pakokaasua palotilasta jäähytysjärjestelmään ja sit paineen vaikutuksesta ampuu veet sinne paisuntasäiliöön.


höh :/
vastahan vaihdoin sen samalla kun vaihdoin sylinterin ,
miten se niin nopeeta voi mennä ?
voiko ollenkaan johtua siitä kun mulla on ne letkut jotka kuuluu mennä kaasuttimeen niin kytketty yhteen sylinterissä?

EDIT
Kuinka monta kierrosta ulos ne kaasuttimen ruuvit pitää olla?


kiristit ristikiristyksellä, momenttiin ? :) ittellä on kerran käytetty tiiviste väliaikasesti paikallaan ja on pitäny, kun hioin ensin kannen ja pytyn 1000 hiomapaperia vasten (kumpiki oli vähä kieros) ja sit ristikiristin 26nm momenttii kannen. (oisko ollu 22nm ohjekirjas)

Ei siihen oo mitään ohjearvoa tuohon kaasarin ilmaruuviin ? yksilökohtaisia ovat säädöt. pistä 2,5 kierrosta jos et muuta keksi.


ristiin kiristin, mutta miten mitataan momenttiin ? pitääkö olla joku mittari? ja mistä niitä saa
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 25.11.2008 0:09

Momenttiavain. saa kaupasta :D
t0ki
Paikkakunta:
KRS
Liittynyt:
9.11.2007 18:31

ViestiKirjoittanut t0ki » 25.11.2008 0:16

johani kirjoitti:Momenttiavain. saa kaupasta :D


okei, käyn ostamas semmosen huomenna,
kiitos paljon avusta ! :)
julpero
Pyörä:
Kawasaki kx450 ilman mottia
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
17.11.2005 18:43

ViestiKirjoittanut julpero » 28.11.2008 14:43

jos vaihoit alapääntiivisteen nii eikai sulla oo voinu mennä väärinpäin se tiiviste että tukkii sen vedentulokanavan , mulla sattu silleen ku tein konerempan en vaan huomannnu sitä heti
Korjaamo Roivainen tmi Tehdään metallitöitä ! ym osia Mp
gifue
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
7.2.2006 17:38
YPVS

ViestiKirjoittanut gifue » 20.12.2008 1:35

Mul ois myynnissä ylimääräisenä tetsarin toimiva servoboxi!!
Tarjouksia tulemaan,halvalla lähtee
artzka
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
29.3.2007 16:34

ViestiKirjoittanut artzka » 2.1.2009 4:15

Onko kellään kokemuksia micronin tehoputkesta?
mitkä välit kannattaa tessuu laittaa? tällä hetkellä vakio 16-45.