_rieska_ kirjoitti:....
Toiminta ilman seosruuvia varmaan vaihtelee aika kovasti, lähinnä siihen vaikuttaa se millaiset on tyhjäkäynnin säädöt noin yleensä, jos käy ruuvin kanssa rikkaalla niin voi jopa toimia ilman ruuvia. Luultavasti jos säädöt oli lähellekkään kohdillaan niin silloin ei kyllä pyörä käynnisty kunnolla ilman ruuvia, seosruuvin vaikutus on kuitenkin häviävän pieni täyskaasulla, yllättävää kyllä se vaikuttaa hyvin olennaisesti tyhjäkäynnillä. Oisko ihan vaan kaasarin säädöt vähän ketuillaan, miltä tulppa näyttää?
Noh, tuntuu olevan se ja sama onko pääsuutin 270, 280, 300, 320, 340 ja onko neula pykälän ylempänä keskiasennosta, silti booaa vähän. 3/4kaasusta -> täysikaasulle vain ääni kasvaa, ei juuri nopeus. Ryypylläkään ei tee vaikutusta, kulkee saman oli sitten ryyppy päällä tai ei, ainoastaan ei käy ryyppy päällä tyhjäkäyntiä.Kiihtyvyyskin ryyppy päällä oikeastaan sama. Ilmanputsariin kokeilin laittaa teippiä, mikään ei juuri muuttunut, paitsi tuntui ajossa nuhaiselta.
Oisko voinu kansitiiviste mennä, jos on vetäny kannen kieroon ja sieltä haukkailee ilmaa? Meinaan kesällä kävi lämmöt aivan punarajan tuntumassa, kun vuoti jäähytysnestettä ja pumppu ei sitten enään kierrättänyt nesteitä, kun tarpeeksi oli vajentunut. En tietenkään lämmön olessa niin korkealla enää ajanut, kun huomasin asian, vaan käsisuojalla kauhasin vettä ojasta syyläriin
Onko nuo miten herkkiä ottamaan itteensä?
Sinänsä jännä että ei kuitenkaan kierrokset jää juuri leijumaan, jos jää niin sekin johtuu kaasuvaijerista, kun on vähän liian pitkä..
Edellä mainittu vaihtoehto 1, tässä esitän toisen teorian; Voisko vaan olla, että jos puuttuu seosruuvi ja neula on liian laihalla+kytkin luistaa nii voi oirehtia tuollein? Kysymys vain herää; mikä hajoittaa tulpat?
Myös hyvin jännä asia on se, että ilman ryyppyä, lämpimänä, vapaalla kun kierrättää, niin booaa, jos pieniltä kierroksilta nopeesti kääntää kaasua. Sitten kun laittaa ryypyn, tuntuu kiertävän hyvin, mutta kun lähtee ajamaan, niin eroa ei huomaa ajossa ollenkaan, onko ryyppyä vai ei.Myös tulpan kanssa ollut ongelmia, tavalliset ES tulpat ei kestä paria sataa km kauempaa, ettei rupeis siellä 9k kierroksia pätkimään julmetusti.
Aluksi juurikin 3/4kaasusta täyskaasulle vaan kuuluu kovempi ääni ja kun ajaa lisää niin rupee pikkuhiljaa pätkimään ja pätkiminen siirtyy kilomtrien mittaan alemmas, niin että ei pääse 100km/h kovempaa kun pätkii julmetusti.
Nyt ollut EG tulppa ja kestänyt 0,7-1k km pätkimättä, mutta ylhäällä tuntuu samanlaiselta, kun nuo ES oireilut alussa.
Auttakaa!
Ja kokoonpano on ne vanhat, eli Giannelli, jotkut viriläpät, avarrettu ilmanputsariaukko, vakiosylinteri, ei hajuu onko tehty sille mitään..
PS. Viesti on kirjoiteltu itkunpuuskien ja nyyhkytyksen välissä, joten voi olla hieman sekava.-EDU