Rajis- kirjoitti:Samaa mieltä, seosruuvi ekaks hankintalistalle. Lähtisin myös kokeilemaan vakioläpillä jos sellaiset omistat tai ainakin tarkistaisin, että nuo nykyset läpät on kunnossa. Ja tuo, että booaa pieniltä kierroksilta kaasu antaessahan viittaa laihalla olevaan tyhjäkäyntiin=pieni tk-suutin tai sinun tapauksessasi luultavasti tuo puuttuva seosruuvi.
Seosruuvin juu koitan löytää jostain, säädettäessähän vaikuttaa vain alakierroksille, mutta se voi ollakkin eri asia, jos puuttuu koko ruuvi..
Kerro ihmeessä kuinka läpät tuohon vaikuttaa? Raottavat voi aiheuttaa putkessa paukkumista ja heikentää käyntiinlähtöä, mutta koskaan en ole kuullut että booailisi niiden takia.
Ja kyllä, ovat ne kunnossa..
Kuten sanoin, 3/4 kaasusta ajaessa -> 4/4 kaasulle oikeastaan vain ääni kovenee, mitään ei tapahdu.. Tuohon ei pitäisi tk-suuttimen vaikuttaa ja kun*/jos se ruuvi sieltä puuttuu, niin luultavasti menee tyhjäkäynti ja pintakaasu ihan tarpeeksi laihaksi, eli kaasua käännettäessä booaa.. Pääsuuttimenkaan vaihdolla ei ole ollut juuri mitään vaikutusta. Voihan se tietenkin olla, että jos kytkin luistaa ja tulppa alkaa hajota, niin johtuu siitä. Kummallisesti huippunopeus vaihtelee, välillä ottaa juurijajuuri 120 ja joskus menee 130km/h ??
Kuitenkin kun ajattelin tarkemmin, niin seosruuvila säädetään seokset, ok. Vaikka se puuttuu ja käy laihalla, niin miksi ajossa toimii ryypyllä täysin samanlailla kuin ilmankin? Ei röpötä, vetää aivan samanlailla.
Harmi vaan, että jos teen tolle jotain, ei pääse oikeen testaileen, kun on lunta, mutta alotan kyllä sen seosruuvin hommaamisella, ostan uuden EG-tulpan ja vaihdan sen kansitiivisteen samalla, kun tsekkailen männän kunnon. Pitää kattoo sitten toimiiko yhtään paremmin.