4t yleinen viritys/tekniikka

Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Juunish » 24.8.2011 22:28

Milloin Yamaha YZF-R 125 koneeseen pitäis tehä koneremppa? km määrä?
Midrace Aerox projekti
_Näksä_
Liittynyt:
19.12.2008 16:20
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _Näksä_ » 24.8.2011 22:49

Saa niistä nelareistakin irti mutta ei ole mitäään järkeä koska maksaa todella paljon, tolla 180cc saa jo ihan riittävästi. Vakio 125cc honda cb:ssä on 18hp ja se on sentään 30 vuotta vanha pyörä, ei oo ruiskuja eikä 4-v kansia. Jos mahdollisimman paljon haluat tehoa pienestä 4t niin ei muuta kun kovakiertoista konetta tekeen tai ahdinta suunnitteleen. Koneremppaa tuskin tarvitsee ennen 100tkm suunnitella, mäntä voi olla hyvä vaihtaa vaikka 50tkm tai aikasemminkin riippuen käytöstä, huoltojen säännöllisyydestä ym.
^^HUSQU^^
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -06, Suzuki PV -91, (Beta RR 50 Motard Track -11)
Liittynyt:
12.8.2011 18:14
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ^^HUSQU^^ » 24.8.2011 23:06

Saako nelareista sen verran irti että on edes vastusta 2t täystehosille??
_Näksä_
Liittynyt:
19.12.2008 16:20
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _Näksä_ » 25.8.2011 0:37

Kai sillä 180 cc saa jo yli kolmisenkymmentä heposta mutta ei oo kovin pitkäikänen moottori ja voi olla oma hommansa löytää semmonen kaveri kuka sulle rakentaa sen moottorin ja on taitoa, kiinnostusta ja laitteet muokata osat.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MSJD » 25.8.2011 12:46

Ei kyllä saa vain 180cc 30hp, kun ei saa edes 20hp. Ja mikäli aletaan nokkaa hiomaan, kantta muokkaamaan ym. Niin saadaan ehkä juuri saman verran tehoja kuin laiskoista 2t kevareista (joku 25hp dt). Silloinkin huollot on 2t kevareita kalliimpia, joten 4t ei ole enään mitään etua.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
litmane
Pyörä:
Derbi Senda Drd Racing Sm -08 Derbi Senda 125 Sm -08
Paikkakunta:
Vilppula
Liittynyt:
25.1.2011 21:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut litmane » 25.8.2011 16:56

Mistä löytäisin sopivan kaasuvaijerin Keihin PWK 28mm kaasarille ja sopisi vielä Derbi Sendaan? Kun vakio kaasuvaijeri ei sopinut kaasarin yläpäähän, eikä pysynyt luistissa :eek: . Vakio kaasari siis Mikunin 22mm.
samuellsson
Pyörä:
Yamaha xt 125 x 08
Liittynyt:
20.11.2010 16:07
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut samuellsson » 25.8.2011 19:31

Mikä olis hyvä kaasari Yamaha xt 125 sopiva kaasari avarretulla kannella?
Sanloriel
Pyörä:
Yamaha XT 125, Husqvarna CR 125
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
25.8.2011 19:32
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Sanloriel » 25.8.2011 19:40

Mistä sais tohon XT 125:n isompaa pyttyä, mäntää, kaasaria jne koitin haulla ettiä mutten löytäny ketään muuta joka ois samasta kysynyt tai sitten en osaa..?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 25.8.2011 20:27

Vaijereita löytyy vaikkapa Stormilta tai Biltemasta. Ensimmäisessä on vaijereita 7m kieppinä ja löytyy joko juotettavia tai ruuvattavia nippeleitä. Uudessa B-raudan kuvastossa näytti olevan vaijerisarjaa missä on ruuvattavat nippelit mukana. Kun tekee ite niin saa sellaisen kun tulee ;)
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut sumppa » 26.8.2011 19:49

Sanloriel kirjoitti:Mistä sais tohon XT 125:n isompaa pyttyä, mäntää, kaasaria jne koitin haulla ettiä mutten löytäny ketään muuta joka ois samasta kysynyt tai sitten en osaa..?



Ainakin porauttamalla/putkittamalla ja mäntä Akunarista. Meikäläinen tarjoutuu tekemään työt edullisesti ;) .
Arrowww
Pyörä:
Yamaha WR125X -11
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
24.5.2011 19:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Arrowww » 27.8.2011 18:34

Kellää tietoa onko tässä jammun Wr125:ses mitää muita kuristuksia ku toi katalysaattori ja kierrosrajoitin?

Ja kuristaako toi katalysaattori muualta ku putkesta ja leviikö moottori jos rajoittimen poistaa?

Putkesta toi ainaski lähtee ku vaihtaa ton arrowin alkukäyrän toho :|
Ride or Die! //
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 28.8.2011 11:08

Kierrosrajoitin ei ole kuristus vaan sillä vältetään nelarin ylikierrättämien ja siitä johtuvat moottorivauriot.
Riesa
Pyörä:
Yamaha XT -05
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
26.7.2010 0:54
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Riesa » 29.8.2011 14:21

Niin mikä oli tuo paikka josta sai mäntiä..,.,.?
tterpi
Pyörä:
Derbi Senda SM 125 '04, Gilera Runner SP 50 '09
Liittynyt:
22.7.2010 10:28
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut tterpi » 29.8.2011 16:00

Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin, vai olenko oikeassa jos sanon, että venttiilit kaipaavat säätöä/uusimista kun suurimmalla vaihteella moottorista kuuluu todella äänekäs nakutus suurilla kierroksilla ajettaessa, eikä moottori jaksa ottaa niin paljoa kierroksia kuin ennen otti. Männällä ajettu se 19000 km, ettei vielä pitäisi kovin väljä olla? Tosiaan huvittaa kun vielä viime syksynä Derbini meni 16-50 väleillä mittariin 115 km/h ja kiersi reilu 9000 rpm ja nyt 15-48 väleillä (kevyemmät...) menee sen 100 km/h mittariin ja kiertää "vain" 8000 rpm. Onko vika siis venttiileissä vai missä?

Riesa kirjoitti:Niin mikä oli tuo paikka josta sai mäntiä..,.,.?


Ainakin Akunarilta saa? (Joku tietävämpi neuvokoon tarkemmin)
9/7 R.I.P Локомотив Яросла́вль
10/23 R.I.P Marco Simoncelli
Night Crawler
Pyörä:
Daelim Roadwin 125 '06
Paikkakunta:
Ähtäri
Liittynyt:
21.12.2009 20:58
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Night Crawler » 29.8.2011 16:41

Se lienee sitä vauhtinakutusta (kuulemma tavallista vaarallisempaa?). Jos venttiilit on säädettu ajallaan ja eivät ole väljiä niin voi olla venojen jouset löystynyt, eikä ne sitten vain kerkeä liikkua nokan mukana. Eikös tästä seuraa juuri nakutusta :roll: