Cagiva Mito viritys/tekniikka

Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 20.8.2008 18:50

Vain O-renkaat. Niiden pitääkin liikkua vähän urissaan.
Aleksi.S
Paikkakunta:
Keuruu
Liittynyt:
23.5.2005 15:28

ViestiKirjoittanut Aleksi.S » 21.8.2008 15:59

Edelleen seosputkea etsimässä phbh28bd kaasuttimeen, 65tyhjäkäyntisuuttimen kanssa yhteensopiva. Tietoa mistä saisi ?
DT character
Liittynyt:
21.6.2006 3:30

ViestiKirjoittanut DT character » 22.8.2008 15:27

mikä on sylinterin kannnen vääntömomentti? ja onko sylinterin ja koneeen välissä 3 tiivistettä?
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 22.8.2008 15:50

20nm, sekä sylinteriin, että kanteen.

Ei ole kolmea tiivistettä, vaan koneen ja sylinterin välille tulevalla tiivisteellä säädetään squish välys, eli männän ja kannen paljealueen etäisyys yläkuolokohdassa. Kannattaa laittaa ohuin tiiviste, jos on A0401, 73037 tai Mitakan sylinteri ja musta merkitsemätön 60433 kansi tai 200C kansi.
DT character
Liittynyt:
21.6.2006 3:30

ViestiKirjoittanut DT character » 22.8.2008 16:51

Sain tiivistepaketissa 3 tiivistettä. Kaikki ovat vihreitä, yhdessa ei ole mitää tekstiä. yksi tiiviste on reilusti paksumpi kuin kaksi muuta jotka ovat silmällä katottuna suunnilleen saman paksuisia, toisen se missä ei lue mitään. Elikkä ymmärsinkö oikein että laitan kaksi ohuinta tiivistettä? Minulla siis A0401 ja 200c. Uskaltaako sylinteriä ja kantta kiristää perus räikällä?
Rocafella
Pyörä:
Harkinnassa
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.10.2006 16:00

ViestiKirjoittanut Rocafella » 22.8.2008 18:41

DT character kirjoitti:Sain tiivistepaketissa 3 tiivistettä. Kaikki ovat vihreitä, yhdessa ei ole mitää tekstiä. yksi tiiviste on reilusti paksumpi kuin kaksi muuta jotka ovat silmällä katottuna suunnilleen saman paksuisia, toisen se missä ei lue mitään. Elikkä ymmärsinkö oikein että laitan kaksi ohuinta tiivistettä? Minulla siis A0401 ja 200c. Uskaltaako sylinteriä ja kantta kiristää perus räikällä?

Tiivisteet ovat 0,3mm; 0,5mm ja 0,8mm (tai 0,3-0,5mm; riippuen sarjasta). Kannaattaa työntömitalla vielä varmistaa, paljon ne on paksuudeltaan.
Taidat tulla toimeen ihan yhdelläkin tiivisteellä, mittaat vain paljon oli edellisen tiivisteen paksuus. Tai sitten mittaamalla/laskemalla puristukset.
There is only great memories now. Good bye 2-strokes !
DT character
Liittynyt:
21.6.2006 3:30

ViestiKirjoittanut DT character » 22.8.2008 18:59

Vanhaa tiivistettä ei enää ole ja miten/millä puristussuhteet mitataan? onko sillä nyt niin kauheesti merkitystä laitanko 0.3mm vai 0.5mm?
DT character
Liittynyt:
21.6.2006 3:30

ViestiKirjoittanut DT character » 22.8.2008 19:35

Jooei tarvitsekkaan enään vastata sain tiedon : )
Rocafella
Pyörä:
Harkinnassa
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.10.2006 16:00

ViestiKirjoittanut Rocafella » 23.8.2008 14:43

DT character kirjoitti: onko sillä nyt niin kauheesti merkitystä laitanko 0.3mm vai 0.5mm?

Kyllä sillä on... Itse kun vaihdoin rikki menneen 1,6mm -> 1,8mm, niin huiput tipahti kymmenellä. :P Tosin tuli paljo paremmin ajettava.
There is only great memories now. Good bye 2-strokes !
Koodis
Liittynyt:
14.5.2008 14:17
Mito -08

ViestiKirjoittanut Koodis » 1.9.2008 13:05

Eli siis Mitäs pikku viriä pystyy pistämään Cagiva Mito Sp525 -08 malliin ? mistäs kaikkialt löytys kureja sun muuta..? oon kuullu pikku huhuu että tässä on kuulema lähes kaikki iha erilaista ku vanhemmissa malleissa. Teharia en mielellään olisi ostamas eli saako vakioputkesta täystehoista?
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 1.9.2008 16:34

Koodis kirjoitti:Eli siis Mitäs pikku viriä pystyy pistämään Cagiva Mito Sp525 -08 malliin ? mistäs kaikkialt löytys kureja sun muuta..? oon kuullu pikku huhuu että tässä on kuulema lähes kaikki iha erilaista ku vanhemmissa malleissa. Teharia en mielellään olisi ostamas eli saako vakioputkesta täystehoista?



Jollakin toisella on täällä tuo SP525 malli, ja TT-osia miettinyt (tilannut?)

Tilanne on käsittääkseni aika sama kuin Husqvarnassa, eli kaasariin joutuu osaa vaihtamaan ja putkikin saattaa olla hyvinkin tukkoinen. (Vrt. Aprilia RS:n putki) Tai sitten vain kuri jossain vaiheilla.
Datapatonki
Pyörä:
Cagiva Mito sp525 -08 (125cc)
Paikkakunta:
Tusby city
Liittynyt:
13.10.2006 13:46

ViestiKirjoittanut Datapatonki » 1.9.2008 16:55

Putkessa on 2 katalysaattoria+vaimennin ahdistaa ja kaasariin joutuu vaihtamaan pari suutinta ja d48 neulan.
Koodis
Liittynyt:
14.5.2008 14:17

ViestiKirjoittanut Koodis » 1.9.2008 18:54

eli jos vähä tarkemmin sais, ku en oo mikä ammattilainen viel näis :D eli siis mitäs kaasarii joutuu vaihtaa neulan+suuttimien lisäks? ja putkes 2 katalysaattoria eli ? :D
Datapatonki
Pyörä:
Cagiva Mito sp525 -08 (125cc)
Paikkakunta:
Tusby city
Liittynyt:
13.10.2006 13:46

ViestiKirjoittanut Datapatonki » 1.9.2008 19:03

Älä tee pyörälle mitään jos tuon verran tiedät. Kaasariin ei tarvitse vaihtaa mitään muuta kuin pääsuutin kokoon 135 ja isompi tyhjäkäynti suutin. Ja ilmaruuvia muistaakseni 2,25 kierrosta auki. Putkessa 2 katalysaattoria = 2 kuristusta.
Koodis
Liittynyt:
14.5.2008 14:17

ViestiKirjoittanut Koodis » 1.9.2008 19:09

Siis ei kyl mä tiiän aattelin vaa et onko tossa sit kaikki mitä joutuu vaihtaa:P ja katalysaattori= kuristus ei ny tullut ihan samantien mielee ^^ :D kyl mä oon aika paljon näitten kans häslännyt :P