2T kevytmoottoripyörän koneremontti

MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 8.3.2012 19:06

Ja kyllähän ne voi voidella ilman irrottamistakin.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 9.3.2012 10:19

Ei taida piikkisessä olla sen monimutkaisempi kone kuin mopo detsissä. Sellaseen vaihoin runkolaakerit eikä mitää on ongelmaa. Sama kait sit nykästä tonne yamahan koneeseen uudet laakerit :lol:
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 9.3.2012 10:41

Cross@r kirjoitti:Ei taida piikkisessä olla sen monimutkaisempi kone kuin mopo detsissä. Sellaseen vaihoin runkolaakerit eikä mitää on ongelmaa. Sama kait sit nykästä tonne yamahan koneeseen uudet laakerit :lol:

ei se sen ihmeempi pitäis olla :p eli vaihtoon vaa ;D
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 9.3.2012 13:50

Ainut ero oikeestaan on pakoaukon säädin ja tasapainoakselia ei ole. Toki ainakin kotarin kone on suunniteltu paljon paremmin kuin mopokoneet, en tosin yz tiedä, kun en ole ikinä semmosta purkanut.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
derbisendaxrace
Liittynyt:
7.3.2012 23:57
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut derbisendaxrace » 9.3.2012 22:01

saako kapuranlaakerin ja lohkon väliin laittaa jotain öljyä kun laittaa paikoilleen, että menis helpommin?
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 9.3.2012 22:30

ktmsata25 kirjoitti:saako kapuranlaakerin ja lohkon väliin laittaa jotain öljyä kun laittaa paikoilleen, että menis helpommin?


... Laita laakeri pakkaseen ja kuumaa lohkoon ni menee ku isi äitiin.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 10.3.2012 0:55

Itte kuumensin kuumailmapuhaltimella lohkoa. Lämpeni niin paljon että pahvi jonka päällä lohko oli alkoi höyryämään. Sitten kun hain pakastimesta laakerin laakeri tippui paikallensa. Kannattaa tosiaan siiten olla kaikki stefat irti lohkoista :D
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
derbisendaxrace
Liittynyt:
7.3.2012 23:57
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut derbisendaxrace » 12.3.2012 23:59

Onko noilla momenteilla mitä väliä konetta kasatessa?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Gogge » 13.3.2012 1:06

No sanotaanko näin että onhan sillä väliä, jos jää liian tiukalle tai liian löysälle. Enemmän kun näitä tehnyt niin osaa arviolta heittää hyviin momentteihin käsinkin. Kokematon voi taas jättää löysälle tai vetää liian tiukkaan. Kun vetää momenttiavaimella tmv. niin varmasti onnistuu hyvin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
TommieZ
Pyörä:
HusQ sm 125 -06
Liittynyt:
16.11.2009 20:34
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut TommieZ » 13.3.2012 16:24

Kannattaako noihin stefoihin laittaa jotain lukitetta tms?
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 13.3.2012 16:44

Ei tarvi mitään lukitteita. Jos on ongelmia paikallaan pysyvyyden suhteen, niin sitten voi miettiä uudelleen tollasia.
_tomeski
Pyörä:
Honda NSR
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
26.12.2009 0:14
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut _tomeski » 14.3.2012 10:12

Ite ei oo ainaka ikinä tarvinu käyttää, stefan ja akselin välii on tosin hyvä pyöräyttää sormel vähä öljyä.
PV-Foorumi
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut proppu » 14.3.2012 14:51

ktmsata25 kirjoitti:Onko noilla momenteilla mitä väliä konetta kasatessa?

Ei nyt tarvii joka pulttiin käyttää, mutta niihin kriittisimpiin esim. kannen ja sylinterin pultit. Ei kannata heti ekana käyttää remontissa vaan harjotella muualla. Mulla aluks meni ohi se napsahdus niin paukku kytkimen pultti kun niin pieni pultti ja avaimessa vartta. Isommissa ei tarvii pelätä.
Pikkutuutti
Pyörä:
Cagiva Mito evo2
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
6.12.2010 18:50
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Pikkutuutti » 14.3.2012 21:07

Te 2- tahtimoottori ihmiset! Tässä teille: https://www.facebook.com/pages/2-tahti- ... 6785597791
TommieZ
Pyörä:
HusQ sm 125 -06
Liittynyt:
16.11.2009 20:34
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut TommieZ » 16.3.2012 22:44

kannattaako noihin alakerran laakereihin jättää iha tehdasrasvat väliin kun asentaa?