Cagiva Mito viritys/tekniikka

Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 1.9.2008 19:58

Kaasariin pitää vaihtaa myös seosputki. Putki pitää rälläköidä auki ja tyhjentää tai ostaa tehoputki.
Tuucca
Liittynyt:
24.10.2007 13:04

ViestiKirjoittanut Tuucca » 1.9.2008 20:11

Mistäs kannatais kysellä mito evo1 uutta kampuraa, veivii ja uusii alakerran laakereita? sitte tarvis vielä tasalakisen 1-renkasen männän? Mielellään wiseco tai joku muu laatu kisamäntä?

pyörässähän on #73037 sylkkä ja h200 kansi, kuinka paksu alapään tiiviste kannattaa laittaa ja uskaltaako kantta laskea paljon vai meneekä vain hulinoiks koko viritys? mikä ois sopiva suhde?

kiitokset jo etukäteen :)
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 1.9.2008 20:20

Tuucca kirjoitti:Mistäs kannatais kysellä mito evo1 uutta kampuraa, veivii ja uusii alakerran laakereita? sitte tarvis vielä tasalakisen 1-renkasen männän? Mielellään wiseco tai joku muu laatu kisamäntä?

pyörässähän on #73037 sylkkä ja h200 kansi, kuinka paksu alapään tiiviste kannattaa laittaa ja uskaltaako kantta laskea paljon vai meneekä vain hulinoiks koko viritys? mikä ois sopiva suhde?

kiitokset jo etukäteen :)



http://cagivaclub.tk/ ja sieltä foorumi, ja foorumilta osia "osta ja myy". Siellä ainakin mäntä näyttäis olevan.

Lisäks www.geiwiz.de niin siellä on paljon kaikkea osaa.
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 1.9.2008 21:10

200H on valmiiksi jo erittäin hyvä, sitä ei tarvitse laskea yhtään. Puristussuhde on 15:1. :eek:
200C kantta kannattaisi laskea noin 0,7mm.

Asso werken männät, eli alkuperäiset, on tosi laadukkaita ja kevyitä. Mulla on itelläni Wiseco, se on ihan hyvä kanssa.
höpö91
Liittynyt:
17.3.2008 22:03

ViestiKirjoittanut höpö91 » 2.9.2008 17:25

Hei! minulla on vuoden 96 mito.. ostin siihen pari viikkoa sitten nakkilasta 35mikunin sain sen säätöihin.. sitten minulla on cts-aukiasennossa koko ajan. 73037 sylinteri, crc putki ja välit on 14-43 niin mikä mahtaa olla ku 5vaihteella ottaa 160km/mittarii ja sitku pistää 6 niin ei tapahdu mitään, puhumattakaa 7. :eek:
Temu-
Pyörä:
Cagiva mito
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
23.5.2005 20:15

ViestiKirjoittanut Temu- » 4.9.2008 18:44

höpö91 kirjoitti:Hei! minulla on vuoden 96 mito.. ostin siihen pari viikkoa sitten nakkilasta 35mikunin sain sen säätöihin.. sitten minulla on cts-aukiasennossa koko ajan. 73037 sylinteri, crc putki ja välit on 14-43 niin mikä mahtaa olla ku 5vaihteella ottaa 160km/mittarii ja sitku pistää 6 niin ei tapahdu mitään, puhumattakaa 7. :eek:

No mitä jos laittaisin lyhyemmät välit? Ei se noillakaan kamoilla 200 kulje :lol:
Aftom
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
14.1.2007 19:43

ViestiKirjoittanut Aftom » 5.9.2008 16:44

höpö91 kirjoitti:Hei! minulla on vuoden 96 mito.. ostin siihen pari viikkoa sitten nakkilasta 35mikunin sain sen säätöihin.. sitten minulla on cts-aukiasennossa koko ajan. 73037 sylinteri, crc putki ja välit on 14-43 niin mikä mahtaa olla ku 5vaihteella ottaa 160km/mittarii ja sitku pistää 6 niin ei tapahdu mitään, puhumattakaa 7. :eek:


Mitä toi "mitään ei tapahdu" tarkottaa? Eikö se kulje isommillakaa v'leillä sen enempää, mutta kumminki kiertää loppuun asti? Vai putooko kierroket? Mitä kiertää vitosella?
Ostakaa honda mtx, koneremppaa tehty, kuvia gallerias, OSTAKAA, TARJOTKAA, HALVALLAAA... kuvia tuloo sitte ku kaveri auttaa laittaa niitä tänne..
MikkoZµ
Pyörä:
Suzuki S1
Liittynyt:
22.4.2008 20:43

ViestiKirjoittanut MikkoZµ » 8.9.2008 18:09

paljon tossa cagiva mitossa on heppoja??
jääkö esim gpr125 tulemaan?
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 8.9.2008 18:20

tehot riippuu pitkälti vireistä, gpr jää taakse viivoissa jos molemmat pyörät ovat tt
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 8.9.2008 20:39

mikkoZµ kirjoitti:paljon tossa cagiva mitossa on heppoja??
jääkö esim gpr125 tulemaan?



GPR jää melko reilustikkin, ainakin mitä mulla on kokemusta. Mutta laiska se ei sekään ole.

Tossa on vielä vireistä/tehoista: http://www.motot.net/wiki/Cagiva_Mito_viritys
tatz
Pyörä:
GG 250 smoto pampera
Paikkakunta:
kerava
Liittynyt:
1.1.2006 20:12

ViestiKirjoittanut tatz » 2.10.2008 12:46

Tuucca kirjoitti:Mistäs kannatais kysellä mito evo1 uutta kampuraa, veivii ja uusii alakerran laakereita? sitte tarvis vielä tasalakisen 1-renkasen männän? Mielellään wiseco tai joku muu laatu kisamäntä?

pyörässähän on #73037 sylkkä ja h200 kansi, kuinka paksu alapään tiiviste kannattaa laittaa ja uskaltaako kantta laskea paljon vai meneekä vain hulinoiks koko viritys? mikä ois sopiva suhde?

kiitokset jo etukäteen :)

Storm-motor myy ainakin kyseistä mäntää ja itsellä se kiinni ja hyvin toiminut. :P Itse laitoin keskimmäisen tiivisteistä (0.5mm).
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 2.10.2008 16:02

200H kantta ei kannata laskea. Puristukset on valmiiksi 15:1 ja squishkin noin millin.
lime91
Liittynyt:
19.12.2006 22:47

ViestiKirjoittanut lime91 » 17.10.2008 9:48

tää ei oikee taida kuula tähän keskusteluun mutta STARTTAAKO mito vakiosylinterillä, 165CC Muokatulla kannella taitaa olla noin 10mm leveempi palotila.
Cagiva Mito on se ainut oikea!!
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 17.10.2008 10:09

Starttaa kyllä, mutta tehoa ei taida kauhean paljon olla.
räsämasa
Liittynyt:
15.10.2008 13:48

ViestiKirjoittanut räsämasa » 17.10.2008 16:29

Oletteko mittailleet enemmän; onko noissa vaihteluita paljon? Jossain manuaalissa, olisko ollut motocross mekaanikon käsikirja pelottelivat, että jos valmistustoleranssit ovat kaikki samaan suuntaan pielessä, saattaa paukuttaa kanteen kovilla kierroksilla.

Aramid kirjoitti:200H kantta ei kannata laskea. Puristukset on valmiiksi 15:1 ja squishkin noin millin.