metko kirjoitti:Otin rekkarin valon pois. Voiko tää olla syy, että vilkkujen vilkkumis nopeus kasvoi? Onko tästä jotain haittaa?
metko kirjoitti:metko kirjoitti:Otin rekkarin valon pois. Voiko tää olla syy, että vilkkujen vilkkumis nopeus kasvoi? Onko tästä jotain haittaa?
_Sylin_teri_ kirjoitti:metko kirjoitti:metko kirjoitti:Otin rekkarin valon pois. Voiko tää olla syy, että vilkkujen vilkkumis nopeus kasvoi? Onko tästä jotain haittaa?
Aika jännä, mutta en voi uskoa että olisi jotenkin vilkkujen kanssa yhteydessä se valo Laita takas ja kokeile että onko normaali sitten!
metko kirjoitti:Kokeilin laittaa takas, mutta edelleen nopeesti vilkuu. Toisellakin samanpyörän omistajalla kuulemma käyny samanlailla, joten tuskin ihan sattumaa. Nyt kaikki vähääkään sähköistä tietävät kertokaa miten se voi olla mahdollista. Mitään johtoja ei siis oo katkottu, ainoastaa liittimet irti ja takas kiinni ja on johdot oiken kytketty.
TTeme kirjoitti:Nyt kaipaisi apua vuoden -98 NSRän kanssa, tuon kanssa tapeltu jo hetki. Ja anteeksi valmiiksi jos kuulostan aivan avuttomalta.
Eli semmosta ongelmaa olisi, starttia painaessa kuuluu vain kova naksahdus, ei muuta. Kun napin päästää vapaaksi kuuluu toinen. Kun laittaa vilkun vasemmalle, ei toimi ollenkaan tai tulee viiveellä. Kun laittaa vilkun oikealle, kojelaudan vilkkuvalo ei vilku mutta vilkut vilkkuvat. Vilkkunapissakin tuntuisi olevan jotain häikkää kun ei välillä suostu menemään oikeat vilkut päälle ollenkaan. Kun virrat on päällä, akun virtaa tuntuu kuluvan aivan älyttömästi. Luulin että vika oli akussa kun ei ladannut ja hommasin uuden, nyt on miltei uusikin akku jo tyhjä. Torvea painaessa kuuluu vain kerran pieni ääni, ja sekin silloin kun päästää torven napin irti. Mikä mättää, vai joutaako vehje korjaukseen?
Vapaan merkkivalo ja jalan merkkivalo toimivat oikein. Etu- ja takavalotkin toimivat, sekä pitkät ja jarruvalo.
_Sylin_teri_ kirjoitti:metko kirjoitti:Kokeilin laittaa takas, mutta edelleen nopeesti vilkuu. Toisellakin samanpyörän omistajalla kuulemma käyny samanlailla, joten tuskin ihan sattumaa. Nyt kaikki vähääkään sähköistä tietävät kertokaa miten se voi olla mahdollista. Mitään johtoja ei siis oo katkottu, ainoastaa liittimet irti ja takas kiinni ja on johdot oiken kytketty.
Mitäs ihmettä Tuo varmaan korjaantuu kun laittaisi n.20ohm yli 8W vastukset vilkun johtojen väliin jos vilkkurele ei ole elektroninen.
AapoV kirjoitti:TTeme kirjoitti:Nyt kaipaisi apua vuoden -98 NSRän kanssa, tuon kanssa tapeltu jo hetki. Ja anteeksi valmiiksi jos kuulostan aivan avuttomalta.
Eli semmosta ongelmaa olisi, starttia painaessa kuuluu vain kova naksahdus, ei muuta. Kun napin päästää vapaaksi kuuluu toinen. Kun laittaa vilkun vasemmalle, ei toimi ollenkaan tai tulee viiveellä. Kun laittaa vilkun oikealle, kojelaudan vilkkuvalo ei vilku mutta vilkut vilkkuvat. Vilkkunapissakin tuntuisi olevan jotain häikkää kun ei välillä suostu menemään oikeat vilkut päälle ollenkaan. Kun virrat on päällä, akun virtaa tuntuu kuluvan aivan älyttömästi. Luulin että vika oli akussa kun ei ladannut ja hommasin uuden, nyt on miltei uusikin akku jo tyhjä. Torvea painaessa kuuluu vain kerran pieni ääni, ja sekin silloin kun päästää torven napin irti. Mikä mättää, vai joutaako vehje korjaukseen?
Vapaan merkkivalo ja jalan merkkivalo toimivat oikein. Etu- ja takavalotkin toimivat, sekä pitkät ja jarruvalo.
itellä ollut vähän samantyylistä probleemaa.. tuosta startista en osaa sanoa, voi olla vaan tyhjä akku tai voi olla olemattakin tuo akun tyhjeneminen johtuu luultavasti jostain oikosulusta. Itellä oli töötissä vika siellä katkaisinkopassa, napin pinnat hapettuneet, joten kannattaa avata ja yhdistää ne johdot ja katsoa mitä tapahtuu. Jos avaat sen kopan, kannattaa puhdistaa vilkun kytkinkin, itellä ainakin parani. Tuo kojelaudan valo on itellä vielä korjaamatta niin en osaa siihen sanoa.. Mutta itsellä vilkut toimivat normaalisti kun ottaa mittariston johtonipun irti. Toivottavasti oli jotain apua