Yamaha TZR viritys/tekniikka

allahi
Liittynyt:
20.9.2006 15:16

ViestiKirjoittanut allahi » 25.4.2009 13:21

mpman kirjoitti:Joo. eli ostin viikko sitten itsarin. Semmosta vikaa on et valon kannalle (h4) tulee virrat päällä 12.3 volttia.Siis kun valon kanta on siis irti, kun kannan laittaa lammppuun kiinni niin jännite tipahtaa nollaan :s. Ja sitten toinen meikälle tuntemematon vika. Tällä tetzarilla tuntuisi olevan sielu tai jotain muuta kamalaa, jostain päin pyörää kuuluu välillä jännä ulahdus. Semmoinen "njiiiaauuumm" tyyppinen voihkaisu. ja konekkin tykkää pitää kokoajan pientä vininää vaikka virrat on pois.. apua ;)
lämpö leikannu kenties?
Nuuskis
Paikkakunta:
Loppi
Liittynyt:
11.5.2006 16:43

ViestiKirjoittanut Nuuskis » 25.4.2009 17:16

Jostan vuotaa bensaa, kun kierrätät konetta ja otat kaasun pois (siis nopea muutos korkeista kierroksista mataliin). Olisiko koho imenyt talven aikana sen verran bensaa, ettei ehdi reagoimaan tarpeeksi nopeasti? Vai onko muuta mielessä?
Nuuskis
Paikkakunta:
Loppi
Liittynyt:
11.5.2006 16:43

ViestiKirjoittanut Nuuskis » 25.4.2009 17:18

allahi kirjoitti:
mpman kirjoitti:Joo. eli ostin viikko sitten itsarin. Semmosta vikaa on et valon kannalle (h4) tulee virrat päällä 12.3 volttia.Siis kun valon kanta on siis irti, kun kannan laittaa lammppuun kiinni niin jännite tipahtaa nollaan :s. Ja sitten toinen meikälle tuntemematon vika. Tällä tetzarilla tuntuisi olevan sielu tai jotain muuta kamalaa, jostain päin pyörää kuuluu välillä jännä ulahdus. Semmoinen "njiiiaauuumm" tyyppinen voihkaisu. ja konekkin tykkää pitää kokoajan pientä vininää vaikka virrat on pois.. apua ;)
lämpö leikannu kenties?

Uliseeko kone kenties auringossa tai muuten lämpimässä paikassa? Bensatankkiin tulee meinaan painetta auringossa ollessa ja näin joskus ulisee. Ja sähkövika kuulostaa siltä, että menisi maihin kun polttimon ruuvaat kiinni.
artzka
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
29.3.2007 16:34

ViestiKirjoittanut artzka » 25.4.2009 22:37

Missä oikosulku? pistin tessuu minivilkut ja kun pistän vilkuttelemaan vaikka oikealle päi niin syttyy kaikki 4 vilkkua. :lol:
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 25.4.2009 22:55

artzka kirjoitti:Missä oikosulku? pistin tessuu minivilkut ja kun pistän vilkuttelemaan vaikka oikealle päi niin syttyy kaikki 4 vilkkua. :lol:


eteen ja taakse tulee vilkuille maa, vasemman vilkun + ja oikean vilkun +, oikean ja vasemman + kun yhistyy nii palaa kaikki kerralla.
km90
Liittynyt:
11.4.2009 12:09
KIIRE

ViestiKirjoittanut km90 » 26.4.2009 0:24

Olis pieni ongelma yamaha tzr 125cc kaasarin kanssa.Ongelmana on sellainen et yammu ei pysy ilman ryyppyä käynnissä eikä lähde ilman ryyppyä käyntiin.Ryypyn kun ottaa pois ni käy hyvin tyhjäkäyntiä ja antaa suunnilleen 5 kertaa pumpata kaasua mut sen jälkeen alkaa booaa ja sammuu.Missä vois olla vika?Olen kaasarin avannu ja putsannu ei auta.Sitte olen säätäny kaasaria ei auta.Pääsuutin on 190 ja tyhjäkäynti 25.Ihmettele et miks se antaa muutaman kerran pumpata kaasua mut sit sammuu.Onko mitään haittaa ajaa ryyppy päällä.Ei vaan kule ryyppy päällä ku 90km/h.
artzka
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
29.3.2007 16:34

ViestiKirjoittanut artzka » 26.4.2009 5:50

km90 kirjoitti:Olis pieni ongelma yamaha tzr 125cc kaasarin kanssa.Ongelmana on sellainen et yammu ei pysy ilman ryyppyä käynnissä eikä lähde ilman ryyppyä käyntiin.Ryypyn kun ottaa pois ni käy hyvin tyhjäkäyntiä ja antaa suunnilleen 5 kertaa pumpata kaasua mut sen jälkeen alkaa booaa ja sammuu.Missä vois olla vika?Olen kaasarin avannu ja putsannu ei auta.Sitte olen säätäny kaasaria ei auta.Pääsuutin on 190 ja tyhjäkäynti 25.Ihmettele et miks se antaa muutaman kerran pumpata kaasua mut sit sammuu.Onko mitään haittaa ajaa ryyppy päällä.Ei vaan kule ryyppy päällä ku 90km/h.


Varmaan saa raakaa ilmaa jostaki välistä. katoppa ettei ole ilmanputsarin letkuhalki tai jtn.
En tiedä onko mitä haittaa ajella ryyppy päällä, muttei se varmasti tee koneelle hyvää.
Rammstein
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
10.10.2005 18:31

ViestiKirjoittanut Rammstein » 26.4.2009 8:51

Ei kenelläkään olisi tietoa, miten 89 tzr käynnistyspoljin kootaan? Ei pysty polkaisemaan käyntiin, kun ilmeisesti jousi pääsee irtoamaan sieltä lohkon reiästä.

Onko jousi kenties asennettu väärin vai olisiko se kenties löystynyt ja pitäisi vaihtaa? :s
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 27.4.2009 19:32

Jeah! tuli tehtyä tezariin aika hauska viritys joka jopa toimii! Eli sorvasin putken ja pytyn väliin n 20mm pitkän holkin, tarkoituksena oli siirtää tehoaluetta alemmas. No persdynotesti sanos että tehot ei oo yläkierroksilta tippunu mihinkään, mutta piikki alkaa paljon alemmilta kierroksilta. Keulakin alkaa nousta helposti ilman kytkintä. Wuhuu! :D

niin tos on kuva vielä: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/44654
jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 28.4.2009 23:45

No niin nyt olis mullakin ongelma
Tzr ei lähde käymään. Tai hetken käy, 3sek, moooooo... kuollu. Tulppa on uusi, tulpan hattu. Kastelee tulpan ja ÖLJYÄÄ sen?? En oo vielä alkanu purkamaa pyörää ja ajattelin jos tulee jotai hyviä ideoita teiltä? Oon tässä keväällä ajellu sillä sen 2km jonka jälkee piti lähtee pidemmälle matkalle niin pääsin 18km ja sinne jäi. pätki vanhalla tulpalla ja nyt ei toimi edes sillä. ngk br9es.
pyörässä kiinni gianellin tt, piper, 180. ypvs ei toimi mutta se ei varmaaa vaikuta...?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 29.4.2009 2:47

jaqee kirjoitti:No niin nyt olis mullakin ongelma
Tzr ei lähde käymään. Tai hetken käy, 3sek, moooooo... kuollu. Tulppa on uusi, tulpan hattu. Kastelee tulpan ja ÖLJYÄÄ sen?? En oo vielä alkanu purkamaa pyörää ja ajattelin jos tulee jotai hyviä ideoita teiltä? Oon tässä keväällä ajellu sillä sen 2km jonka jälkee piti lähtee pidemmälle matkalle niin pääsin 18km ja sinne jäi. pätki vanhalla tulpalla ja nyt ei toimi edes sillä. ngk br9es.
pyörässä kiinni gianellin tt, piper, 180. ypvs ei toimi mutta se ei varmaaa vaikuta...?


IISOMMAT SUUTTIMET, vakioputsari paikalleen. 180 on täystehosuutin = vakioputsari, vakioputki. piperillä ja teharilla voit kokeilla 250 ? tyhjäkäyntisuutintaki saa suurentaa.
jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 29.4.2009 19:02

no mutkun mutkun viimekesän toimi ihan hyvin näillä?? just putsasin kaasarin.. no vakio putsaria eeoo mut täytyy laittaa vakio putki kii jos tasottais? ees vähä..

jännää.. :P
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 29.4.2009 20:17

Minkä kokonen suutin pitää laittaa kii jos virinä on Y.P.V.S, tehari, pipercross ja boysen teholäpät? Niin ja vakio kaasari. :|
nexti
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
25.10.2007 21:50

ViestiKirjoittanut nexti » 29.4.2009 21:54

Onko tzr:ssä sama moottori kuin tzr-rr:ssä?
tzr<34ever
Pyörä:
tzr
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
1.5.2009 1:21
Mikä olis oikee suutin mulle?

ViestiKirjoittanut tzr<34ever » 1.5.2009 2:14

hiosin kantta eile noin 3mm dremellil ja suurensin pakoaukkoa ylöspäin. pitäisikö vaihtaa kannentiiviste samalla?