Mittarilla katsot, tuleeko herätevirtaa eli tuleeko 12V mopon alkuperäisistä polttimon johdoista. Seuraavaksi katsot, antaako rele virtaa läpi ballastille. Seuraavaksi voit kokeilla molemmat polttimot ensin toisella ballastilla ja sitten toisella. Jos vain toinen valo palaa, vika on polttimossa. Jos molemmilla puolilla palaa valo vain toisella ballastilla, niin ballasti rikki. Jos siis on erikseen lyhyt ja pitkä poltin.
Jos on vain yksi poltin, niin osa kerrallaan vikaa etsimään. Yleismittaria ei saa missään tapauksessa laittaa polttimon tilalle, kun kyseessä on korkeajännitevalo.
hjklöä| kirjoitti:Tämäkin on varmaan kysytty mutta kysytään nyt vielä kerran että minkälainen rele täytyis lyödä väliin että alkais pelittään silleen ettei "lopu" virta kesken...
Akku. Tai kondensaattori, joka varaa virtaa ja toimii kuten pieni akku. Molemmat vaativat tasavirtaa toimiakseen.
Tarkista kampiakselin stefa.