Raven säätö ja asennus

Joopajoo
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
27.5.2005 20:27

ViestiKirjoittanut Joopajoo » 8.7.2007 21:21

spider kirjoitti:
Joopajoo kirjoitti:
p.a._tuning kirjoitti:Kuis lähel toi rave on alaasennossa siitä männän reunasta(männänrenkaista)? Jos on hoonattu ni sit tietty lähempää???

Hoonaus ei kasvata sylinterimittoja. Varmaan siellä on suunnilleen milli väliä.


kyllä muuten kasvattaa..tpm informoi noista männän koista kun kysyin noita 54.0 ja 54.01 kokoja niin kertoi että ne on hoonattuihin sylintereihin tai väljistyneisiin..

No joo, sadasosamillin muutoksilla ei oo tietenkään väliä tässä yhteydessä, mutta pyttyhän pitäis mittauttaa hoonauksen jälkeen ja sitten sopiva mäntä peliin
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 8.7.2007 21:30

ei helvetti mikä siinä sitte mättää????

Kun raven asentaa "oikeinpäin" eli viisteen alaspäin kuuluu selvästi kuinka se ala-asennossa koputtaa aivan hiukan männänrenkaisiin. ääni loppuu heti kun solenoidista sormin hiukan nykäsee.

väärinpäin asennettaessa taas ei minkäänlaisia ääniä eikä mitään, ja toimii aivan moitteetta. on gila#2 varmaankin ja c ylikoon mäntä, koneistamolla hoonattu sopivalle välykselle.
spider
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
8.4.2005 15:39

ViestiKirjoittanut spider » 9.7.2007 11:13

p.a._tuning kirjoitti:ei helvetti mikä siinä sitte mättää????

Kun raven asentaa "oikeinpäin" eli viisteen alaspäin kuuluu selvästi kuinka se ala-asennossa koputtaa aivan hiukan männänrenkaisiin. ääni loppuu heti kun solenoidista sormin hiukan nykäsee.

väärinpäin asennettaessa taas ei minkäänlaisia ääniä eikä mitään, ja toimii aivan moitteetta. on gila#2 varmaankin ja c ylikoon mäntä, koneistamolla hoonattu sopivalle välykselle.


Oletko varmasti säätäny sen oikein? Näin päin on siis oikein päin jos vaikka sittenkin olet ymmärtänyt väärin http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /allfields
Aprilian palvoja..
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 9.7.2007 11:29

nimenomaan kuvan mukaisesti niin osuu ihan varmasti männänrenkaisiin. ja vaikka olis iha vituilleen säädetty ei vaikuta tähän asiaan koska jousi painaa sen silti pohjaan? on uudemman mallin laippa eli ei mitää muttereita.
trilog
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
9.4.2006 23:27

ViestiKirjoittanut trilog » 9.7.2007 12:14

p.a._tuning kirjoitti:nimenomaan kuvan mukaisesti niin osuu ihan varmasti männänrenkaisiin. ja vaikka olis iha vituilleen säädetty ei vaikuta tähän asiaan koska jousi painaa sen silti pohjaan? on uudemman mallin laippa eli ei mitää muttereita.
Uudenmallinen laippa ei edes voi osua mäntään (siis periaatteessa), koska siinä on se rinkula jota vasten se nojaa ala-asennossa.
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 9.7.2007 12:20

en nyt iha just muista millanen rinkula siin on.
eli siis sylinterissä ei oo minkään näkösiä stoppareita? ja minkälainen se rinkula sitten on ja voiko se mennä soikees? eli jos taittuu tarpeeks jyrkästi U-malliseks se voi mennä syvemmälle?
trilog
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
9.4.2006 23:27

ViestiKirjoittanut trilog » 9.7.2007 14:25

p.a._tuning kirjoitti:en nyt iha just muista millanen rinkula siin on.
eli siis sylinterissä ei oo minkään näkösiä stoppareita?
On sylinterissä nyt jonkinlaiset, mutta ei ne estä sitä ettei se laippa mäntään osuisi.
p.a._tuning kirjoitti:ja minkälainen se rinkula sitten on ja voiko se mennä soikees? eli jos taittuu tarpeeks jyrkästi U-malliseks se voi mennä syvemmälle?
En tiedä, että voiko se edes taittua niin että se osuisi mäntään. Se "rinkula" on kuitenkin aika iso, että aika paljon saa olla halki/taittunut.
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 9.7.2007 22:38

mutta miten on mahdollista että ottaa kiinni m-renkaisiin? laippa on 100% varmasti uudenmallin eli ei mitää muttereita? onko laippa eripituinen jos se on tarkoitettu gila#1 kuin jos se on tarkoitettu #2?
Kisapensa
Pyörä:
CBR600F -96
Paikkakunta:
S-joki
Liittynyt:
4.1.2007 20:03

ViestiKirjoittanut Kisapensa » 10.7.2007 18:28

jollain myynnis ravea..? laita yv:tä heti ja hinta mukaan..
JoNeASS
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
2.10.2005 21:56

ViestiKirjoittanut JoNeASS » 11.7.2007 16:11

Mites ko mulla ei lähe käyntii ennen ko on ajanu vähä aikaa ja sitte jos ei sammuta valoja ni ei lähe käyntii pelkästä akusta kiinni..? Ja työntämisessäki tarvii kunnon vauhdin ettei yksin pysty työntää... Ja ladattiin akku kyl tossa viime viikolla mut kuluuko nopeesti jos jättää virran päälle..?
Kisapensa
Pyörä:
CBR600F -96
Paikkakunta:
S-joki
Liittynyt:
4.1.2007 20:03

ViestiKirjoittanut Kisapensa » 11.7.2007 16:42

JoNeASS kirjoitti:Mites ko mulla ei lähe käyntii ennen ko on ajanu vähä aikaa ja sitte jos ei sammuta valoja ni ei lähe käyntii pelkästä akusta kiinni..? Ja työntämisessäki tarvii kunnon vauhdin ettei yksin pysty työntää... Ja ladattiin akku kyl tossa viime viikolla mut kuluuko nopeesti jos jättää virran päälle..?


Kuinkahan vanha akkus on..?
trilog
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
9.4.2006 23:27

ViestiKirjoittanut trilog » 11.7.2007 17:57

Tulipa kirjoitettua tuollainen artikkeli Tietopankkiin RAVEn asennuksesta.

Mahdollisia virheitä ja asiavirheitä saa korjata. :)
JoNeASS
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
2.10.2005 21:56

ViestiKirjoittanut JoNeASS » 12.7.2007 17:11

Helvetin hyvät ohjeet. :D Akku on uus en tiiä mikä ihme voi olla..
Kisapensa
Pyörä:
CBR600F -96
Paikkakunta:
S-joki
Liittynyt:
4.1.2007 20:03

ViestiKirjoittanut Kisapensa » 14.7.2007 12:51

mutta minkä ihmeen takia jätät virran päälle? Se kyllä sen akun tyhjää..
-HaBa-
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
2.2.2007 18:50

ViestiKirjoittanut -HaBa- » 14.7.2007 16:19

mul ois pien ongelma ku en oo varma on mun futuras ravee vai ei ku ei se edellinen omistaja kertonu :S katoin vaa jostain netist kuvii siit ja sit ku otin penkin pois ni katoin et ihan saman näköi poksi ku se raven ohjainyksikkö on.. kuvaaki on http://www.motot.net/galleria/showphoto ... user/52013