Kaasarit

LaNaGGi
Pyörä:
Tm 125 vrx, Aprilia Rx 70cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.5.2011 16:39
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 8.4.2012 12:46

kun avaat sen kohokammion niin siä on se koho roikkumassa ja siinä kohossa on kiinni sellanen pieni neula joka menee sellaseen putkeen niin siellä neulan ja putken välissä saattaa olla roskaa.
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 8.4.2012 19:19

Yritin putsata pariin otteeseen, mutta vuotaa vieläkin. Onkos tosta jotain haittaa, muutakuin että bensaa kuluu vähän?

Voihan se olla että kun seuraavankerran antaa kunnolla kenkää, niin mahdolliset roskat lähtee eteenpäin. Ollut koko talven ajamattomana...
LaNaGGi
Pyörä:
Tm 125 vrx, Aprilia Rx 70cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.5.2011 16:39
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 9.4.2012 12:21

no jos pyörä pysyy käynnissä eikä kastele tulppaa kun on sammunu ja toimii muutenki hyvin nii eiköhän se toimi sillon, bensaa vaan kuluu paljon enemmän.
Rieju_poika
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Posio
Liittynyt:
16.7.2009 12:21
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Rieju_poika » 9.4.2012 15:06

shalloa kirjoitti:Yritin putsata pariin otteeseen, mutta vuotaa vieläkin. Onkos tosta jotain haittaa, muutakuin että bensaa kuluu vähän?

Voihan se olla että kun seuraavankerran antaa kunnolla kenkää, niin mahdolliset roskat lähtee eteenpäin. Ollut koko talven ajamattomana...

Ite lähtisin kyllä ihan suosiolla kunnolla korjaaman kyseisen ongelman. Oha se vittumaista, kun pärrä kusee bensat pihalle. Oisko joku tiiviste hajalla? tai siinä pohjassa joku halkeama taikka pieni reikä? Eikait se paljoa vaivaa maksa syventyä ongelmaan tarkemmin! ;)
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 9.4.2012 18:18

3pv yritin sitä tutkia. Ei luulis olevan tiivisteistä kiinni kun sitä bensaa tulee kohokammion pohjan pultista ja ylivuotonipasta. Sitten ku oon saanu sisäänajettua, niin heitän piperin + isompaa suutinja ja koitan selvittää kunnolla sen vian...


E: Saan vasta kesällä kortin nii olishan tässä aikaa laitella :nolo: .Jos tilaisin siihen osia niin mitä kannattais ostaa? Neulaventtiili ja tiivisteet? Mites kun kaasari on Dellorto phbh 28, nii ei meinaa osia löytyö...

E2: Mitä toi neulaventtiilin numero (200) tarkoittaa? Vaikuttaako neulaventtiili säätöihin (bensa/ilma suhde) ? :nolo:
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 9.4.2012 19:58

Jos otan ton neulaventtiilin irti ja takas kii, nii voinko vahingossa muuttaa jotain säätöjä siinä?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 9.4.2012 20:48

Miksi vitussa aiot laittaa sen piperin sinne... Uusia suodattimia saat takuulla vakiokoteloon. Näsäreitä on suomessa vaikka kuinka paljon, mikä ongelma niiden osien hankkimisessa muka on.... No en kyllä tajua mitä siinä vois muuttaa, ellet sitten jotain riko. Ei kukaan voi kertoa mitä osia siihen kaasariin tarvii, mutta veikkaisin ongelmien mahdollisesti johtuvan bensapinnan korkeudesta...
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 9.4.2012 21:27

Piperi siksi koska vakio ilmanputsari vitun iso joka tulee koneen päälle ja vielä vaikea laittaa kiinni. Esim nyt kun joutuu kaasarin kanssa pelleilemään, niin ei tarvis käyttää montaa tuntia et saa sen ilmanputsarin kii :) .Todennäköisesti en tähän piperiä laita :|

Tulin itekki siihen tulokseen että joko bensanpinnan korkeus tai neulaventtiilissä roska/rikki. Huomenna taas kaasari irti ja kattomaan...
E: Elikkä pintaa säädetään taivuttamalla sitä metallin palasta, mutta mikä olis tolle Dellorto phbh 28 ohjearvo bensanpintaan? Ja mitataanko se sillei et kohot niin "ylhäällä" kuin voi olla, vai sillei et kun neula nousee?
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 11.4.2012 21:52

Elikkä kaasari tulvii ja sen seurauksen ylivuodosta tulee bensaa. Kaasarina dellorto phbh 28.
Pitäs siis säätää bensapintaa, niin missä asennossa pidän kaasaria kun mittaan pituuden kohosta tiivistepintaan? Eli pidänkö kohot alhaalla vai pitääkö niitten olla jossain tietyssä asennossa että tulee oikea mittaus?
LaNaGGi
Pyörä:
Tm 125 vrx, Aprilia Rx 70cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.5.2011 16:39
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 11.4.2012 22:30

ite en tainnu iha ymmärtää äsköstä selitystä :s mut tuli mieleen et kai se kaasari on suorassa että vuotaako se sillon jos on jalalla vai vuotaako kokoajan? ja jos oot varma että se neula on kunnossa ja tiivistää hyvin ettei oo mitään roskaa siellä nii varmaan varovasti vääntämällä niitä kohoja vähän alaspäin saattais toimia. varmaks en mee sanoon.

omassa kaasarissa tais olla kohossa niitten kohojen paino merkittynä (jos oikein muistan niin 60g) et jos kevyemmät kohot jostai löytyy siihen nii varmaan aina parempi sellanen ku ite alkaa väänteleen mitään :lol: ja jos on joskus toiminu nii ei se varmaa kohoista oo kiinni ellei niihin oo vaikka reikää ilmestyny :lol:
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 12.4.2012 9:45

Siis kaasari tiputtaa ylivuodosta, koska kohokammio tulvii. Kohokammio tulvii koska todennäköisesti bensapinnan säätö on perseellään -> kohot eivät sulje tarpeeksiaikaisin bensan tuloa ja näin kohokammio on täynnä bensaa :roll: . Eli kohoja voi säätää siitä metalliliuskasta ja tiedän mikä on ohjearvo.

Mutta en tiedä missä asennossa kohojen pitää olla kun suoritan mittauksen! Toivottavasti joku edes ymmärsi...
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 12.4.2012 15:10

Todennäköisesti se bensapinta ei ole perseellään. Ainakaan jos sun kaasaris ei oo mitenkään hirveen vinossa. Todennäköisimmin se neulaventtiili vuotaa jostain syystä. Siellä voi olla roska tai kulumaa, kohot voivat jumittaa johonkin tai voi olla väärin koottu. Itelläni 30v vanhassa mikuni tm38:ssa bensat falskasi neulaventtiilin ohi. Eli neulaventtiili itsessään piti, mutta neulavenan sen vastikappaleen tiivistys kaasarin runkoon ei pitänyt.

Neulaventtiilin toimintaahan pystyy testaamaan kaasarin pohjan ollessa irti puhaltamalla bensaletkuun ja nostamalla samaan aikaan kohoa.
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 13.4.2012 19:57

Neulaventtiili testattu, toimii hyvin. Kun nostaa kohot ylös niin ei pysty enään puhaltamaan bensaletkuun. Mistäs sitte ettis vikaa? Jos ei viikonloppuna löydy vikaa niin heitän takaisin nippuun. Ei se nyt niin paljoa valuta kun pitää bensahanan kiinni. Ja voihan sen kaasarinkin ajaa tyhjäksi jos näin haluaa?
Mitä ehdotatte?
LaNaGGi
Pyörä:
Tm 125 vrx, Aprilia Rx 70cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.5.2011 16:39
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 14.4.2012 0:08

tuki ylivuotoletku :lol: no ei, älä tee niin. ja bensa siis tulee nimenomaan ylivuotoletkusta eikä kohokammion välisä? mutta ei siinä varmaa sitten muutakun uus koho, ite en oikee osaa muuta sanoo.
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 14.4.2012 11:16

Paha sanoa kun se näyttäis tulevan ylivuotonipasta, mutta sitten kun laittaa siihen letkun, nii sieltä ei tuu mitään. Pääasiassa sitä tiputtaa se kohokammion pohjan pultti. En kyllä ymmärrä miksi se vuotaisi.
Ja olen katsonut, niin bensaa ei tule kohokammion tiiviste kohdasta, vain pohjasta.

Ehkäpä annan sen vain olla noin, ei siitä montaa euroa köyhdy ja jos kerran ei ole mitään varsinaista haittaa vuodosta...