Honda NSR 125 viritys/tekniikka

Tapsa21
Liittynyt:
25.6.2015 19:03
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tapsa21 » 25.6.2015 19:14

Oletteko miten maalannut näsärin rungon ja muita alumiini osia? Et tarviiko mitää happopohjamaalia/tartuntapohjamaalia, vai pystyykö maalaamaan ihan tavallisesti et hionta, pohjamaali, maali ja lakka? Vai onko pulveri ainut joka onnistuu hyvin. :s Kortti 1,5 vuoden päästä et kerkeää ihan rauhassa ruveta laittelee :)
pellu
Pyörä:
Jincheng monkey
Liittynyt:
29.3.2013 20:20
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pellu » 27.6.2015 16:18

Nyt tarvis vähän apua, kun alkaa itseltä loppua ideat. Asiahan koskee näsärin kadonnutta kipinää. Pyörä leipoi tossa pari viikkoa sitten kiinni, nyt vaihdoin uuden 180cc sylinterisetin paikalleen, mutta ei lähtenyt käyntiin. Kipinä hukassa. Pytyn vaihdon yhteydessä ei sähköihin koskettu. Hetken tutkittuani totesin, että välillä antaa kerran kipinän ja sitten taas ei mitään. Olen vaihtanut tulpan, tulpanhatun, -johdon, puolan, cdi boksin, staattorin. Virtalukko ja sammutinnappi ohitettu. Liittimet suihkittu täyteen wd40. Seisontajalan anturi ohitettu. Mikään näistä ei vaikuttanut kipinään millään tapaa.. Missäs kaikkialla näissä pitäisi olla maadoituspaikat?
Ride one day, fix two

Kortti [x], kilvet [x], pysäytetty [x], sakot [ ], kuumotus [x],
Jantseli
Pyörä:
Honda Nsr -94
Liittynyt:
17.6.2014 22:02
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jantseli » 13.7.2015 19:03

Väärä alue kysellä maalauksesta mutta vastaanpa kuitenkin.

Hyvin pysyy pelkällä hionta, pohjamaali, maali, lakka systeemillä. Ainakin itellä on pysyny. Talvella maalasin näsäristä rungon, pumput, kaikki jalkatapit ja takahaarukan ja hyvä tuli. Nyt ollu reipas kolme kuukautta ajossa kaikennäkösessä kelissä ja ympäristössä mutta maalit on pysyny. Kilikolilla maalasin ite mutta toki jos on mahdollista maalata ruiskulla niin kannattaa. Kilikolilla toki saa myös hyvää jälkeä jos osaa, ei kiirehi turhaa ja tärkeimpänä kaikessa maalaus hommassa on pohjatyöt. Kunnon hionta vaan niille osille ja maalia päälle.

Ite tein niin että purin katteet, takahaarukan, pumput ja jalkatapit pois. Kaikille maalattaville kunnon hionta, jonka jälkeen sitte pohjamaalia. Pohjamaali tuntu omaan käteen tosi karhealta maalauksen jälkeen, joten p2000 vesihiomapaperilla sievästi tasottelin maaleja kunnes tuntu sopivan sileältä. Sitten ohutta kerrosta maalia vaan päälle niin kauan että pohjamaalia ei enää näy alta. Sitte vaa lakkaa päälle. Konetta en myöskään irrottanut vaan peitin sanomalehdellä ja maalarinteipillä kaikki osat mitä en halunnu maalata.
Jimi.Muhonen
Liittynyt:
15.7.2015 0:46
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jimi.Muhonen » 15.7.2015 1:00

Osaisiko joku auttaa nassen kanssa, kun kulje lähellekkään sitä mitä pitäisi. 110 km/h pääsee vitosella pieneen alamäkeen :| Koneremppa tehty joku noin 1000km sitten ja ja tarkistettu samalla että on tt. Pakoaukko säädetty angelfire sivun ohjeiden mukaan ja nyt kiertää paikallaan sen 10.5k, muttei ajossa jaksa vetää 5 tai varsinkaan 6 vaihdetta kunnolla.

Edit: tulppa numeroa liian pienellä lämpöarvolla ja välit 14-38, voiko vaikuttaa niin paljoa? :roll:
Jantseli
Pyörä:
Honda Nsr -94
Liittynyt:
17.6.2014 22:02
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jantseli » 17.7.2015 17:54

Kuulostaa Vähän samalta ongelmalta mitä mulla oli. Edellinen omistaja sano että pyörä on tt, mutta ei jaksanu vetää kuutosella ollenkaan. Lisäksi tankillisella ei päässy ku suurinpiirtein 170km. Vika löytyi sitten putkesta että siellä oli kuri paikallaan. Välit mulla vaan tais olla 14/35
Jimi.Muhonen
Liittynyt:
15.7.2015 0:46
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jimi.Muhonen » 21.7.2015 20:00

Jantseli kirjoitti:Kuulostaa Vähän samalta ongelmalta mitä mulla oli. Edellinen omistaja sano että pyörä on tt, mutta ei jaksanu vetää kuutosella ollenkaan. Lisäksi tankillisella ei päässy ku suurinpiirtein 170km. Vika löytyi sitten putkesta että siellä oli kuri paikallaan. Välit mulla vaan tais olla 14/35


Putken otin jo aiemmin irti eikä siitä kuristusta löytynyt pakoputken koodi on HI KBS U1. Bensan kulutuskin on ihan huipussa mutta tehot hukassa. Pakoaukon alla oli reippaasti jotain mustaa töhnää, mitäköhän siihen on vuotanut :eek:
Jantseli
Pyörä:
Honda Nsr -94
Liittynyt:
17.6.2014 22:02
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jantseli » 24.7.2015 4:02

Jotain karstapaskaahan sen täytyypi olla. Mun jären mukaan ei sinne mittään muuta pääse vuotamaan kun pakoaukosta bensaa/öljyä. Onko sulla pakoaukon tiiviste paskana? Ootko kattonu että ei oo kuristava peltilätkää imukaulassa? En kyllä keksi mikä mättää jos on tt-suuttimet ja kuriton putki. Eihän oo päässy käymään niin että on rempassa vahingossa laitettu liian pieni mäntä :lol: Eihän oo putki liian tukkonen, että onko karstoja polteltu putkesta. Paljonkos se sitten ottaa kierroksia, että eihän oo sähkösesti rajoitettu kierroksia? Tahi oiskos liian raskaat seokset? Lyöt oikean tulpan paikalleen ja testailet eri välejä jos nuista kikoista ei oo mitään hyötyä.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 25.7.2015 1:28

Pakko kysyä, mahtasko jollaki olla pyttyä ja mäntää suht halvalla myydä mulle? Ostin tossa halvallla elämäni ekan kevarin, mikä oli leiponu. Ei siinä mitään, mutta se on jyrähtäny ihan kunnolla kiinni, kun nesteet on kadonnu. Pytystä ei oikeen kelvollista saa, varsinki ku PA-säätimestäko näyttää olevan toinen läppä paskana. On se reiässä, mutta akselikiinnitys hajonnu, heiluu kun se hullun vehje mielettömän peräpäässä... Kai sitä toki vois koittaa tekohengittää pytyn ja männän, tai sit myydään osina jos ei ehjää pyttyy löydy. Piti olla valupytty mutta pinnotettuhan se on....
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Tapsa21
Liittynyt:
25.6.2015 19:03
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tapsa21 » 28.7.2015 11:09

Näsärissä meni sähköt jokin aika sitte sekasin. Ei oo kyl muuta sähköö nytte kun startti mutta kumminkin :) Eli startti ei toimi, koska oli se sulake tippunut jotenkin helvettiin ku ei ollu sitä koteloo. No nyt ois, mutta minkälainen sulake siihen pitää olla et toimii? :s
Jantseli
Pyörä:
Honda Nsr -94
Liittynyt:
17.6.2014 22:02
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jantseli » 5.8.2015 21:47

Semmonen lasinen putkisulake. En muista minkä amppeerinen piti olla.
rämä
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
15.9.2007 13:43
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rämä » 14.8.2015 21:54

tulipa ostettua projektiksi vanhemman mallinen nasse joka on seisonut tallissa 5 vuotta :D Nyt olis hakusessa siihin joko tehari tai ok kuntonen kuriton vakioputki.. Myös vasen vilkkukatkaisija olisi hakusessa! Sekä jotkut teholäpät ois jees

Tulossa olisi madmax tyyliin rottamopo eli katotaan mitä tulee ;)
Sillipoliisi
Pyörä:
Suzuki Pv -95 Aprilia Rx -02
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
10.8.2014 22:00
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sillipoliisi » 22.8.2015 12:19

Kellään kokemuksia tästä sylinterisarjasta? http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=7740 :s
Camloflake
Liittynyt:
17.10.2015 23:19
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Camloflake » 18.10.2015 10:36

Tämmönen -01 nasse tuli haettua.
Vikaa olis et ajossa ei jaksa ottaa kiekkaa.
No ekana putsaan paskasen kaasarin, mikä olis hy ilmanputsari kun ei ole mittään??? Ja tt suuttimet niin tarviiko vaihtaa vaparilla??
Nsr rassaajat
Liittynyt:
7.11.2015 14:44
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nsr rassaajat » 7.11.2015 14:55

Haittaako jo näsärin pakoaukosta katsottuna oikean puolen käpälä heiluu n.0,5cm :s
Nsr rassaajat
Liittynyt:
7.11.2015 14:44
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nsr rassaajat » 7.11.2015 15:16

Niin ja minkä kokoinen mäntä olisi sopiva kun nyt on nykyinen 53,98 ja sillä on ajettu 10tkm koko pyörällä on ajettu 30tkm?