Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

husqvarna sm 125
Liittynyt:
25.4.2013 16:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut husqvarna sm 125 » 3.8.2013 5:21

No lähteny aina kaks kertaa semmonen zzzzzzz ääni, mistäs voi kattoa toimiiko se pa-säädin.
plymouth
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
22.7.2008 18:54
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut plymouth » 3.8.2013 11:56

miks hussessa rupeaa lämpöjen varotusvalo palamaan heti kun ajaa vaikka 500m lämmittelyjen jälkee. se palaa silleen himmeästi ei kirkkaasti. ja mitä pitempään ajaa niin kirkastuu. pytty ei tunnu älyttömän kuumalta eikä hohka lämpöä niinkuin kovimpina kesähelteinä. onko vikä lämpöanturissa vai käykö kone muka liian kuumana oikeasti. Pytty ja kansi vaihdettu koska entisen pytyn O-rengas urassa vekki jonka kohalta O-rengas katkesi tai rupesi vuotamaan nesteitä pyttyyn. ja tähän tehtiin paljon patentteja mutta ei kestäny ikinä. ja eivät koneistamolla voineet mitään tehä koska pinnottepytty. syylärin korkilta kun katsoo niin nesteet kiertää ilosesti ja kaikki pelaa mutta varotusvalo palaa ja ei nuo syylärit ihan älyttömän kuumat ole pitkän ajonkaa jälkee. Neuvoja. hirvee stoori taas :lol:
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 3.8.2013 18:44

MopedT kirjoitti:Tuoko toi sylinterinkorotuspala mitään positiivista vaikutusta tehoihin ilman laskettua kantta tai VHM:ää? SM -06
Ei. Kantta täytyy laskea samanverran kuin sylinteriä korotetaan, jotta squish pysyy samana. Jos laitat pelkän koropalan niin mäntä ei nouse yhtä lähelle kantta kuin alkuperäisenä.
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
OtsiR
Liittynyt:
26.10.2011 22:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut OtsiR » 4.8.2013 0:48

Muuten kyllä vaikuttaa pyttykoro + madallus ihan tuntuvasti ;)

Ja asiaan, Käykö Cagiva miton Staattori husseen? 2006 vuoden husse olis kyseessä. Staattori vissii menny.. Tarvis kiireesti uuden jostain.. joko hussessa olleen tai jtn. Katoin niin jossain oli myynnissä miton staattori ja aika samalta kyä näytti :o

Kiitos etukäteen!

ps. saatanan moinen polte ajaan!! :DDD
husqvarna sm 125
Liittynyt:
25.4.2013 16:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut husqvarna sm 125 » 4.8.2013 12:10

Onko vikaa pakoaukon säätimessä jos ei ota piikkiä ollenkaan eikä mene yläkierroksille ollenkaan , kyseessä 06 vm husse ja mitkä noi sulakkeet on ku mulla oli 10-3-15ja se kymppi oli kärähtäny nni laitoin toisenn kympin tilalle mut oon kuullu et pitäis olla 15. :| :|
Kirjoita nimi tähän
Liittynyt:
21.9.2012 19:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kirjoita nimi tähän » 4.8.2013 15:47

Se, ettei kierrä kunnolla, voi johtua myös karstaisesta putkesta tai huonoista säädöistä. Sulakkeet kuuluisi olla 15, 3 ja 15. Pakoaukonsäätimen toimivuuden voi tarkistaa ottamalla putken irti ja laittamalla virrat päälle. Silloin pitäisi nähdä säätimen liikkuvan pakoaukossa.
Kirjoita nimi tähän
Liittynyt:
21.9.2012 19:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kirjoita nimi tähän » 4.8.2013 16:00

OtsiR kirjoitti:Muuten kyllä vaikuttaa pyttykoro + madallus ihan tuntuvasti ;)

Ja asiaan, Käykö Cagiva miton Staattori husseen? 2006 vuoden husse olis kyseessä. Staattori vissii menny.. Tarvis kiireesti uuden jostain.. joko hussessa olleen tai jtn. Katoin niin jossain oli myynnissä miton staattori ja aika samalta kyä näytti :o

Kiitos etukäteen!

ps. saatanan moinen polte ajaan!! :DDD

Husse ja Cagiva tulevat käsittääkseni samalta tehtaalta ja ainakin jännitteensäädin, vilkkurele ja monet muut sähköosat ovat samoja, joten luulisi menevän.
plymouth kirjoitti:miks hussessa rupeaa lämpöjen varotusvalo palamaan heti kun ajaa vaikka 500m lämmittelyjen jälkee. se palaa silleen himmeästi ei kirkkaasti. ja mitä pitempään ajaa niin kirkastuu. pytty ei tunnu älyttömän kuumalta eikä hohka lämpöä niinkuin kovimpina kesähelteinä. onko vikä lämpöanturissa vai käykö kone muka liian kuumana oikeasti. Pytty ja kansi vaihdettu koska entisen pytyn O-rengas urassa vekki jonka kohalta O-rengas katkesi tai rupesi vuotamaan nesteitä pyttyyn. ja tähän tehtiin paljon patentteja mutta ei kestäny ikinä. ja eivät koneistamolla voineet mitään tehä koska pinnottepytty. syylärin korkilta kun katsoo niin nesteet kiertää ilosesti ja kaikki pelaa mutta varotusvalo palaa ja ei nuo syylärit ihan älyttömän kuumat ole pitkän ajonkaa jälkee. Neuvoja. hirvee stoori taas :lol:

Jos nesteet ilmiselvästi kiertävät, niin ei hätää. Saattaa se varoitusvalo jonkun kosketushäiriön takia syttyä.
edarn
Liittynyt:
24.3.2013 21:25
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut edarn » 4.8.2013 22:37

terve!
Mulla 2010 vm sms 2t husse josta poistettu tuorevoitelu, mutta ei ole suoraa kytkentää akkuun eli joutuu polkasemaan käyntiin että sähköt tulee päälle-> että mittari, valot ,vilkut sun muut toimii.
Eli mitenkäs saisin suoran kytkennän tehtyä että avainta kääntäessä tulis sähköt päälle?
Ja miten voi kokeilla että mulla toimii PA-säädin? kun ei ole sähköä ilman käynnissäoloa ja ei viitsi ilman paisaria polkasta käytiin jotta näkisi että se toimii...
Kiitos paljon vastaajille etukäteen ! :)
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 5.8.2013 4:33

Siis sulla puuttuu ne johdot jotka menevät akkuun? Vai pelkkä akku puuttuu?
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
edarn
Liittynyt:
24.3.2013 21:25
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut edarn » 5.8.2013 13:52

Putte5000 kirjoitti:Siis sulla puuttuu ne johdot jotka menevät akkuun? Vai pelkkä akku puuttuu?


puuttuu kait sitte piuhat? akku löytyy kyllä penkin alta niinkun normaalisti:)
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 5.8.2013 16:00

Miksi ne johdot on sieltä pois ylipäätään otettu? :lol: Tarvit ne johdot sieltä akulta, että sulla toimii virrat avainta kääntämällä. Kannattaa ottaa katetta yms. roipetta edestä ja katsoa, miten ne on pätkästy sieltä pois. Ooks tarkistanu, ettei ne johdot ole vain piilossa siellä katteiden yms. alla piilossa?
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
hysqq
Liittynyt:
26.12.2012 18:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hysqq » 5.8.2013 21:25

Mitä säätöjä ootte pitäny husseissa? Mulla -08 husse kaasarin TT-setillä ja Rinon putkistolla. Pääsuutin on 165 ja neulan sokka on ylimmässä lovessa ja prikka sokan yläpuolella. Röpöttää paljon jos ajaa tasa kaasulla ainoastaan sillon jos ajaa kutos vaihteella 50-60km/h ei röpötä. Täys kaasulla tuntuu vetävän hyvin. Ykkös vaihteella ja vähän kakkos vaihteellakin pätkimistä ennen piikkiä, mutta ei muilla vaihteilla. Tulppa on BR9EG

http://aijaa.com/5g9Um9
http://aijaa.com/OvbgHl
http://aijaa.com/G1mcnR

Siinä vielä kolme kohtuu epäselvää kuvaa :D
Toivottavasti saatte kuvista selvää.
Joni--96
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
18.3.2013 20:26
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joni--96 » 6.8.2013 19:35

JiiiKoo kirjoitti:Mites voiko 07-08vm hussejen sähköstä pa-säädintä säätää jotenki ku itellä aukee ihan myöhässä? Vai johtuuko tämä vaan kaliproinnin epäonnistumisesta ku ei oo mitään ajua missä asennossa sen kuuluu olla kalibroidessa? Kenties ala asenossa?


Aukeeko se sillait puolen kaasun jälkeen ja kerralla pohjaan asti ittellä -08 ja tekee sillai.
husqux
Liittynyt:
22.1.2013 16:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut husqux » 6.8.2013 19:51

Onkos kellään sellasta vikaa sattunu vastaan että, hussessa valo ja vilkut toimivat tyhjäkäynnillä aivan normaalisti mutta heti kun antaa lisää kierroksia valo himmenee ja vilkut lakkaavat toimimasta ja pyörä ei lataa akkua. Voisiko vika olla jännitteensäätimessä? :s
xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 6.8.2013 21:28

Vaihda akku ja jännitteensäädin.