Turbo nelariin

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 6.5.2008 23:32

Eetyzk kirjoitti:
R|ku kirjoitti:onko missään V2 ruisku pyörää missä olis turbo? vaikka joku Comet tai tällänen. Siinä säätöongelmat saattas olla vähän helpompi vaikka täytyshän siinäkin ennakkoa saada säädettyä.


Uus varadero, siin ruisku? mut shittimäinen tehä kakspyttysestä kevarista mitää, hyvä jos ny sillä yhellä 125cc mukilla saat jotain turboo kieppuu.. :D


Siis mitä? Eiköhän se turbo pyöri sitä paremmin mitä enempi sylintereitä pukkaamassa painepulssia, yksimukisissahan on juuri se ongelma, että pakopulssit on niin harvassa, twinissähän niitä on jo tuplasti, ja kun kuutiotilavuuskin on kokonaisuudessaan sama, niin pakokaasujen määräkin on vrt.yksimukinen.
Dank memes melt steel beams.
[antti92]
Pyörä:
Nelipyöränen :(
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
23.11.2007 17:00

ViestiKirjoittanut [antti92] » 13.5.2008 17:24

Joku oli tälläsen tehny...
http://img372.imageshack.us/img372/3792/turboootr2.jpg
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 13.5.2008 18:28

Mitenhän vastaa kaasuun, 30cm imukaula.. :)
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 14.5.2008 17:06

Atech kirjoitti:Mitenhän vastaa kaasuun, 30cm imukaula.. :)


Kyllä se siinä vaiheessa alkaa vastamaan kunhan turbo herää mukaan.
Dank memes melt steel beams.
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 15.5.2008 16:15

Kyseisen turbon hyöty oli onneton, projekti tehtiin ihan tekemisen puutteesta tms.
R|ku
Liittynyt:
26.6.2007 17:57

ViestiKirjoittanut R|ku » 18.5.2008 20:10

Tume34 kirjoitti:
Eetyzk kirjoitti:
R|ku kirjoitti:onko missään V2 ruisku pyörää missä olis turbo? vaikka joku Comet tai tällänen. Siinä säätöongelmat saattas olla vähän helpompi vaikka täytyshän siinäkin ennakkoa saada säädettyä.


Uus varadero, siin ruisku? mut shittimäinen tehä kakspyttysestä kevarista mitää, hyvä jos ny sillä yhellä 125cc mukilla saat jotain turboo kieppuu.. :D


Siis mitä? Eiköhän se turbo pyöri sitä paremmin mitä enempi sylintereitä pukkaamassa painepulssia, yksimukisissahan on juuri se ongelma, että pakopulssit on niin harvassa, twinissähän niitä on jo tuplasti, ja kun kuutiotilavuuskin on kokonaisuudessaan sama, niin pakokaasujen määräkin on vrt.yksimukinen.
ruiskussahan ainoa ongelma olis sytytysennakko? kai niitä isompia suuttimia saa ja 2 sylinteriä pyörittäs sitä puhallinta varmaan aika paljon tollasia 110kuutioisia kiinalaisia paremmin kun niissä noita puhaltimia varmaan eniten on 125kuutiosissa.
Nyt on hienoo saatana!
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 18.5.2008 22:35

R|ku kirjoitti:...ruiskussahan ainoa ongelma olis sytytysennakko?...

Tuskinpa vaan jää läheskään ainoaksi. (Turbon öljynkierto yms.) Jos V-koneen pytyt ovat peräkkäin ja kone vieläpä ilmajäähdytteinen, niin tahtoo takimmaisen sylinterin jäähtyminen olla heikkoa ja varsinkin käytettäessä intercooleria. (sitäkään ei ihan minnetahansa pysty tunkemaan jne..). Kuulemma harrikossa on tuota takimmaisen pytyn ongelmaa ollut.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Donppa
Pyörä:
Rieju SMX125, Aprilia SR50, Tunturi Sport, Ögland
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
28.6.2006 1:46

ViestiKirjoittanut Donppa » 18.5.2008 22:57

Mites sitten joku rivi twini, hoda cb? Oon ihmetelly aikasemmin tota V koneen taaemman sylinterin jäähytystä, sehän käy varmasti kuumempana kun etummainen..
kiroojapatu
Liittynyt:
10.10.2007 21:37

ViestiKirjoittanut kiroojapatu » 19.5.2008 13:01

selitätkö vielä käsitteen rivitwini? koskaan kuullutkaan
Likvidi
Liittynyt:
12.2.2005 8:53

ViestiKirjoittanut Likvidi » 19.5.2008 15:02

"Rivitwini" on kone jossa 2 pyttyä vierekkäin. Sama kuin nelos kone jossain autossa, mut vaan puolet.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 19.5.2008 15:06

CB olisi tosiaan ihan ok-aihio turbotukseen, tosin ilmajäähy ja 4V-myllyhän se on sekin.
Dank memes melt steel beams.
`tepa
Pyörä:
MV Agusta F4 750
Paikkakunta:
Strila
Liittynyt:
11.5.2006 10:03

ViestiKirjoittanut `tepa » 20.5.2008 0:08

eikös vaikka cometin saisi turbotettua? ainakin mitä nyt oon noita cometteja nähny niin kiertää ainakin enemmän kuin muut nelari pelit? öljyn lauhari löytyy sillä jo onnistuu jotenkuten jäähdyttämään taaimmaisen pytyn. Ja jos se ei riitä niin tekee takimmaiselle pytylle oman öljyn kierron lauharin kautta. Coolerin saisi sinne keulille vielä mahtumaan. Itse olen miettinyt että se olisi periaatteessa ihan mahdollista, kumminkin turbojen kanssa duunissa leikkinyt. Pitää katsoa jos mäksä vaihtuisi ja hommaisi cometin viimeselle piikki vuodelle ja vielä yrittäisi turboa sovittaa. Löytyisi duunista aikas sopivan kokoinen turbo, on jostain turbo unosta. Merkkiä en muista. Mitä mieltä te muut olette?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 20.5.2008 6:57

Että tuon sun selostuksen perusteella sinä et sittenkään tiedä turbotuksista mitään :D. Mitässe merkkaa paljonko se kiertää ja että paljonko se kiertää vakiona? Nojoo, Cometissa on tosiaan se etu, että se on DOHC 8V moottori.
Dank memes melt steel beams.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 20.5.2008 15:48

Jos joku haluaa kokeilla Comettia turbottaa, voin myydä omani mielelläni hyvään tarkoitukseen :D:D:D
Tarkista kampiakselin stefa.
`tepa
Pyörä:
MV Agusta F4 750
Paikkakunta:
Strila
Liittynyt:
11.5.2006 10:03

ViestiKirjoittanut `tepa » 20.5.2008 15:51

Tume34 kirjoitti:Että tuon sun selostuksen perusteella sinä et sittenkään tiedä turbotuksista mitään :D. Mitässe merkkaa paljonko se kiertää ja että paljonko se kiertää vakiona? Nojoo, Cometissa on tosiaan se etu, että se on DOHC 8V moottori.


ööö... joo, no kaipa mun sitten pitää perehtyä asiaan enemmän oi kaikki tietävä. Jos pakokaasut tulevat putkesta nopeammin niin silloin myös turbo pyörii nopeammin jos otetaan pieni kokoinen turbo niin se jaksaisi herätä jos alakierroksila. Näin maalaisjärjellä, ei siihen matikkaa tarvita, vai?. Mutta sitten koneen vahvistaminen, miten löytyy comettiin osaa, veikkaan että ei löydy niin nekin joutuisi teetättämään.