Ei mitkään ohjekirjan ohjeet, mutta tälleen oon ite aina purkanut: Ensin pytyn vasemmalle puolelle, avaat vaijerikotelon kannen ja löystät ypvs vaijerit, eli pyörität ne säädöt niin pitkäl ku menee. Sit katot pakoaukkoon, että säädin on auki ja laitat sinne jonkun puhtaan, mutta pehmeen esineen, mikä estää säätimen pyörimisen. Ite käyttäny jotain vasaranvartta tai puukapulaa yleensä. Nyt kun säädin ei pääse pyörimään, voit irroittaa pultin, jolla vaijerikiekko on akselissa kiinni. Sitte vaan irrotat vaijerit kiekosta Seuraavaks se kotelon pohja pois (2pulttia) ja sitte ei pitäs vasemmal puolella enää romua olla paitsi akseli.
Siirryt oikealle puolelle. Siellä on pienempi kansi, joka on yhellä pultilla kiinni. Pultti pois ja otat kannen irti. Saattaa joskus olla vähän tiukassa, mutta papukaijat ainakin varma työkalu, millä lähtee. Akselin päässä on pultti, joka pitää ypvs-akselin molemmat puolet kiinni toisissaan. Pakoaukossa pitäis edelleen olla jotain estämässä pyörimisen, että saat sen pultin auki. Kun pultti on auki, niin voit ottaa esineen pakoaukosta pois ja irrottaa akselin vetämällä molemmat akselin puoliskot pois omalle puolelleen vetämällä. Ei väliä kumman ottaa ensin. Akselin puoliskojen välillä on pultin lisäksi kaksi kohdistustappia, pitämässä molemmat palat toisiisnsa nähden suorassa. Varo, etteivät ne putoa mihinkään, koska saattavat olla löysässä.
Kokoaminen sitten päinvastaisessa järjestyksessä ja oikeastaan helpompaa, kun oot jo nähny kummonen systeemi se on. Säätö tapahtuu lopuksi laittamalla virrat päälle, ypvs tekee tarkistusliikkeen. Säädät vaijereista akselin auki asentoon, niin, että akselin pakoaukonpuoleinen reuna on tasan pakoaukon yläreunan kanssa. Vaijerit sopivalle kireydelle, ei liian löysään tai kireään.
http://img419.imageshack.us/img419/366/ ... lte0qz.jpg