mopokuumottelija kirjoitti:Mitäs kaikkee viriä pitää hussenn nelariin laittaa, että on tarpeeks tehoa ajella ees suht mukavasti motarilla? Paljonkohan sais irti pelkästä 183cc kitistä?
Itellä oli 124cm derbi joka leikkas. Hommasin uuden sylinterin ja nokan 149cm3. Vääntöä ja puristuksia löytyy vitusti enemmän nykyään ja jaksaa vääntää 2 piikkiä isommalla eturattaalla 15->17. Ainoa ongelma mikä nykyään on että kytkin luistaa. Sitä luistamista ei itse huomaa paikallaan tai ajossa muutenkuin koittaa huippuja ettiä niin isommilla väleillä pyörä kulkee samanverran kuin ennenkin ja vakioväleillä kulki vähemmän mitä 124cc meni.
Tuo 183cc kitti on varmasti hyvä ja samalla hommaat jäykemmät kytkinjouset. Vakio nelarihusse on kyllä säälittävä jos on muka täysitehoinen. 183cc ja isommat välit varmasti jaksaa mennä motarilla, itse en näe syytä ajaa motarilla koska suuret nopeudet pitkällä matkalla vituttaa ja tuuli on kuitenkin motarilla 2-3x kovemmat kuin jossain maantiellä.
En numeroista sitten tiedä paljonko 183cc tuo tehoa mutta samalla kannattaa hankkia kansi. Voi kyllä tulla kalliiksi tommonen kitti. Ite maksoin 200€ Sylinteri + kansi + mäntä + Tiivisteet + nokka-akseli + ventiilit/jouset.