Aprilia RS125 viritys/tekniikka

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 7.8.2012 21:45

siittä jousesta tulevat kaks metallin pätkää silleen et se yks tappi on niitten välisä
Koirane
Pyörä:
Gilera SMT-08
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
24.8.2011 1:21
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Koirane » 8.8.2012 10:57

Mikäs nyt mahtaa räsässä olla, kun alkaa röpöttään ja tökkiin tuossa 6000rpm kohalla. Hyppylanka on katkastu sieltä CDI:n perästä, 120 ps suutin, 70 tk suutin, tyhjä putki, vakio putsari josta on kalvo puhkastu ja Rave1 löytyy.. Voisiko johtua ps suuttimesta kun on niin pieni?? :|
Jammu!!!
Liittynyt:
19.6.2010 21:27
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jammu!!! » 11.8.2012 13:12

Nyt on kaasari kunnossa mut ei mee pyörä vieläkään kovempaa 6 vaihteessa 8000rpm ja vauhtia on 100km/h. Mitkä välit teillä muuten on ettei se vaan oo kiinni siitä.
husc
Liittynyt:
28.5.2010 23:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut husc » 11.8.2012 15:34

mistä 34mm lorttoon imukaula?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 11.8.2012 22:45

Imukaulaa saa pjme, nakkilasta yli 100e :D purku af1 kannattaa kysellä ja vanhoista räsistä ku niissä on vakiona 34mm kaasari.
Jammu: 16/40 välit mulla, ja kierrokset 100km/h on ~7500, 17/40 väleillä vähän alle 7000. Eli nuo sun kierrokset on aika kohillaan. Huiput pitäs olla siinä 150 paikkeilla.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Jammu!!!
Liittynyt:
19.6.2010 21:27
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jammu!!! » 12.8.2012 17:58

Mitä kierroksia veikkaat että on mittaris ku menee 150?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 12.8.2012 20:49

11-12k
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Salamimestari
Pyörä:
Aprilia MX125 -06
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.7.2011 3:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Salamimestari » 13.8.2012 3:06

Myynnis 34mm vhsb kaasari ja räsään ja mäxään sopivat 34mm imukaulat
Ilola - Gladas
Myydään 34mm vhsb kaasutin + 34mm imukaulat Aprilia MX ja RS
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 13.8.2012 14:08

Menee hermot ton Arrowin kanssa, kaksi putkulaa ja yksi änkkä on tullut jo. Tänään tullut uusi paisari on taas viallisen näköinen ja vieläpä samalla tavalla. Joten, neuvoja teiltä joilla on toi kyseinen Arrowin tehoputki. Ja räsähän on 07-mallinen euro3:n jos sillä jotain merkitystä on.

Ensimmäinen putki, asensin ja huomasin ettei änkkä mene oikeaan asentoon
http://aijaa.com/0088410705837

Toinen tuli tänään, en jaksanu edes asennelle kun näytti aivan samalta >
http://aijaa.com/0086910705838

Arrow Mini Thunder vaimennin suoraan edestäpäin kuvattuna http://aijaa.com/0036310705840
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 13.8.2012 14:43

Siis mikä tossa nyt on vikana? Itellä on siinä änkän kiinnikkeen pultin välissä männätapista tehty semmonen systeemi että se änkkä tulee ulommaks ja vetää välipilliä pois päin renkaasta.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 13.8.2012 16:19

Änkkä menee ihan kummalliseen asentoon. Asennan sen sitten vissii jotenkin väärin.. Ja pääs tossa äskön katkeamaa tommone työkalu millä kiinnitysjousia saa venytettyä enkä keksiny millä saan sen toisen jousen pois, väsymys ja turhautuminenki on suurta. Mutta joo tekemällä oppii, vaikka ei tää pitäs olla vaikeeta :D
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 13.8.2012 20:57

Ite laitan pihdeillä vaan ne jouset :D Ja otappas kuvaa mihin asentoon sen änkkä tulee.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 14.8.2012 10:03

nyt ei starttaakkaa enää, koitettii eile suutinta vaihtaa ilman että ottaa kaasaria pois. Se ruuvi on jumissa ja tiukkaan, ei ole koskaan avattu ennen? Aamulla pistin kaiken kasaan, vakioputki ja sas-valve kiinni. Kaasarista kiristin kaiken mitä olin löystänyt (ilmanputsariboksin ja kaasarin kiristävä panta ja toinen bensatankkiin menevän letkun pistin takas kiinni). Ja koitin startata 15min enne kouluje alkuu, ei vaan toimi. Sama kuin olisi tappokatkasija kokoajan päällä.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 14.8.2012 13:57

Eli siis startti ei pyöri vai? Ja kyllä sen ruuvin pitäs aueta, se on vähän tiukassa mutta voimaa vaan :D Kokeile onko akun kaapelit kunnolla kiinni.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 14.8.2012 14:56

Mitää ei tapahdu, työntämälläkää ei lähde käyntii :D taitaa kytkinki kusta jonkun verran, kylmänä kytkin pohjassa vaihde päällä ei rullaa nätisti eteenpäi vaan ottaa vastaan vaihteistosta? ei käytössä haittaa se mutta kumminki. Starttia ku painaa ni kuuluu semmone "naks", jotain tapahtuu mutta ei anna startata o.o voiko kaasarissa olla joku "huonosti" kiinni ettei anna startata? räpläsin kaasaria mutten oikeen jaksanu ottaa mittää irti. Vikavalokaan ei pala. Ja se ruuvi on semmosessa asennossa ettei mee tommone perus lenkkiavain tai se menee mutta ottaa runkoo kiinni, mihinkää muuhu asentoo se ei mee :D räikkäsarjakin muuttuu isommaksi juuri 14 millissä=ei mahdu räikkä sinne väliin.

E. Mittaristo yms toimii normaalisti, bensavalo palaa iloisesti yms eikä akkuun ole edes koskettu :D voiskoha sitten startin kaapeli olla jotenkin irti kun sitä putkea on vaihdeltu tiuhaa tahtii?