2T kevytmoottoripyörän koneremontti

TommieZ
Pyörä:
HusQ sm 125 -06
Liittynyt:
16.11.2009 20:34
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut TommieZ » 17.4.2012 19:42

Löytyy noita laakereita lukkorengas urallakin hyvin varustelluista liikkeistä
Laakerin malli nimeen vaan lisätään N kirjain
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 17.4.2012 20:08

TommieZ kirjoitti:Löytyy noita laakereita lukkorengas urallakin hyvin varustelluista liikkeistä
Laakerin malli nimeen vaan lisätään N kirjain

Ai jos ostan tollasen: Tyyppi: 6204-NC3 ni siinä on lukkoura? Pvn runkolaakeri :lol:
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 17.4.2012 20:16

Ite kävisin jossain laakeriliikkeessä, esim. etraa suosittelisin.
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 17.4.2012 20:19

_rieska_ kirjoitti:Ite kävisin jossain laakeriliikkeessä, esim. etraa suosittelisin.

Joo ja toi pvn laakeri on vääränkokone. Eipä taia tällästä löytyä, sama kävi linkunlaakereiden kanssa. Japskit osaa olla kettumaisia :s
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.4.2012 20:20

Cross@r kirjoitti:Tyyppi: 6204-NC3 ni siinä on lukkoura? Pvn runkolaakeri :lol:

PV:n oikeanpuolen kampilaakerissa on.
Tuolta saattas löytyä http://www.kentso.fi/prebeo/category/laakerit/8
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TommieZ
Pyörä:
HusQ sm 125 -06
Liittynyt:
16.11.2009 20:34
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut TommieZ » 17.4.2012 20:48

kyllä varmaa tilaamalla löytyy tollanen laakeri kun sain husseenkin tilaamalla vetarin päähän 6304 N/c3 laakerin
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 17.4.2012 21:01

Pitää kysellä etrasta ja ahlselliltä ;)
E: Ja on muuten just toi 6304
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 20.4.2012 14:38

Sanokaas onko ihan älyton idea kasata ton yzn kone massalla. Tiivisteitä ei oiken saa, tai yamahalta saa 88e euroa kaikki :eek:
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 20.4.2012 20:41

No itte en kyllä alustamassalla kasais. Onkos tossa 88€ viellä stefat mukana? Ja jos siellä on tiivisteet kannattaa ne laittaakkin, sillä tommonen tiiviste vaikuttaa aikapaljon vaihteiston toimintaan, kun ilman tiivistettä tulee aika tiukat välit..
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 20.4.2012 20:48

Tiivistemassaa lähinnä meinasin :roll: Mutta joo, tilasin jo tiivistesatsin 24mx:stä ni ei tarvi pelleillä mömmöjen kanssa
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.4.2012 21:49

Hyvä, ainakin deeteessä ja tezarissa pitää kytkinkopassa olla tiiviste, kun muuten k.kruunu ottaa koppaan kiinni, ainakaan yleensä ei lohkojen väliin tule muuta, kuin tiivistemassaa. Itsellä on käytössä loctite tasotiiviste, jolla välttää ylimääräisten tiivistemömmöjen pyörimisen koneessa. http://webshop.industriacenter.fi/product/376/tasotiiviste-574-loctite Huipputavaraa, tyyriin puoleista tosin, mutta äärimmäisen riittävää.
derbisendaxrace
Liittynyt:
7.3.2012 23:57
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut derbisendaxrace » 21.4.2012 12:37

Cross@r kirjoitti:
_rieska_ kirjoitti:Varmaankin meinaa sitä, ettei kampiakseli jää "toiseen laitaan" eli se ei silloin pyöri kunnolla. Itse olen sen korjannut kumivasaralla naputtelemalla ;)

Juurikin noin. Kampuran kumpaakin päähän kopauttaa pari kertaa. Vein tossa 300h ajetun kiertokangen vaihtoo ni ihmetteli se äijä vaan sielä että onko tässä muka jotain vikaa. Kuuluuko se vaihtaa sitte ku alalaakeri on jo jumittanu :eek:


Voiko joku viellä selventää tuota? Eli kun lohkot on jo vedetty kiinni toisiinsa ja kampura ja kaikki on siellä paikoillaan niin sitten napautellaan kumivasaralla kampuran molemmille puolille vai missä vaiheessa?
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 21.4.2012 13:54

Juurikin noin. Kampura jää väkisinki jompaan kumpaan laitaan konetta kasatessa. Jos jää jännitykseen niin vaarana on ettei runkolaakerit ole kovin pitkäikäisiä.
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 21.4.2012 14:11

Se kampura pitäs saada myös keskelle.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 21.4.2012 19:46

Pasikiainen kirjoitti:Se kampura pitäs saada myös keskelle.

Eipä sitä sen tarkemmin tarvi yrittää keskitellä. Naputtelee vaan pois jännityksestä. Vai millä meinasit sen muka keskelle laittaa?
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)