Cagiva Mito viritys/tekniikka

mirE
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
27.9.2007 22:33

ViestiKirjoittanut mirE » 15.1.2009 0:23

mirE kirjoitti:Mitäs jos pistäis jollymoton putken ja 34mm kaasarin? kulkisko mihinkään?

tulisko tehoa kuinka paljon? ja mitäs huiput olis suurin piirtein tt väleillä
TDN
Pyörä:
Honda NSR 125 (SP-racing) -99
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
8.6.2007 21:34

ViestiKirjoittanut TDN » 15.1.2009 2:00

mirE kirjoitti:
mirE kirjoitti:Mitäs jos pistäis jollymoton putken ja 34mm kaasarin? kulkisko mihinkään?

tulisko tehoa kuinka paljon? ja mitäs huiput olis suurin piirtein tt väleillä


Voi jeesus, kokeile. Kiihtyy vähä paremmin, mutta huippuja tuskin tulee lisää välejä vaihtamatta.
Viimeksi muokannut TDN päivämäärä 15.1.2009 19:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Myydään "SP-racing" näsäri: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 5/id24104/
mirE
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
27.9.2007 22:33

ViestiKirjoittanut mirE » 15.1.2009 16:55

TDN kirjoitti:
mirE kirjoitti:
mirE kirjoitti:Mitäs jos pistäis jollymoton putken ja 34mm kaasarin? kulkisko mihinkään?

tulisko tehoa kuinka paljon? ja mitäs huiput olis suurin piirtein tt väleillä


Voi jeesus, kokeile. Kiihtyy vähä paremmin, mutta huppuja tuskin tulee lisää välejä vaihtamatta.

ook ook, ajattelin vaan että en turhaa sit osta osia
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut ojatalo » 15.1.2009 20:54

Astrayed kirjoitti:Paljonko EVO1 mito menee tt:nä/Jollymotolla? Ois ihan kiva tietää kuinka nopeaan mennään kaverista ohi :D


hei !

harrastaja kollegani amerikasta on 125cc Stock bike tuotantopyörien nopeus ennätyksen haltija Evo1 mallilla. ainoa sallittu "tuunaus" on kaasutin säätöjen säätäminen, muuten kaikki pitää olla alkuperäis osaa joka kyseisessä yksilö pyörässä on paikoillaan tehtaalta lähtiessä. kuluvat osat saa korvata VAIN vastaavilla alkuperäisosilla.

t.m



I set a land speed record at Bonneville, and had a time top speed of 110+ mph.

my completely stock 1995 Mito was clocked accurately at 110.2 mph. But that was at the end of a mile run up on a closed 1 mile course; me on board at 9 stone (125 lbs.) in a full tuck; geared for top end; license plate bracket, mirrors and turn signals removed for a little aero help; plus the aid of a tail wind; and after two years of testing and tuning.

My bone stock 1995 Moto is the current land speed record holder at both SCTA (Bonneville Salt Flats) and ECTA (Maxton NC), the two main sanctioning bodies in the US for land speed racing, so these are accurately timed speeds.

At Bonneville, she went a hair under 106mph average timed over a full mile after a 2 mile run up (total 3 mile course, with only the last mile timed). This was on a dead flat course and dead calm wind. At nearly 1500 meters, the thin air sapped her of some power.
(Go here and scroll down to 125cc class P/P (i.e., production motor, production frame)
http://www.scta-bni.org/SCTA-NewWeb/Bon ... _bikes.htm

At Maxton my record is 109.5mph (128-foot timed traps at end of 1 mile run up.) I had one faster run at Maxton at 110.2mph, but did not claim the record so as not to bump a friend from the record books, but the run log is on the site somewhere. The course is dead flat, but these were both with the aid of a tailwind. I had numerous runs in the 106-107mph range in calm air.
(Scroll down to 125cc class P/P (production motor, production frame)
http://www.ecta-lsr.com/RecordsMoto1.php

Mark
mirE
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
27.9.2007 22:33

ViestiKirjoittanut mirE » 15.1.2009 22:49

ojatalo kirjoitti:
Astrayed kirjoitti:Paljonko EVO1 mito menee tt:nä/Jollymotolla? Ois ihan kiva tietää kuinka nopeaan mennään kaverista ohi :D


hei !

harrastaja kollegani amerikasta on 125cc Stock bike tuotantopyörien nopeus ennätyksen haltija Evo1 mallilla. ainoa sallittu "tuunaus" on kaasutin säätöjen säätäminen, muuten kaikki pitää olla alkuperäis osaa joka kyseisessä yksilö pyörässä on paikoillaan tehtaalta lähtiessä. kuluvat osat saa korvata VAIN vastaavilla alkuperäisosilla.

t.m



I set a land speed record at Bonneville, and had a time top speed of 110+ mph.

my completely stock 1995 Mito was clocked accurately at 110.2 mph. But that was at the end of a mile run up on a closed 1 mile course; me on board at 9 stone (125 lbs.) in a full tuck; geared for top end; license plate bracket, mirrors and turn signals removed for a little aero help; plus the aid of a tail wind; and after two years of testing and tuning.

My bone stock 1995 Moto is the current land speed record holder at both SCTA (Bonneville Salt Flats) and ECTA (Maxton NC), the two main sanctioning bodies in the US for land speed racing, so these are accurately timed speeds.

At Bonneville, she went a hair under 106mph average timed over a full mile after a 2 mile run up (total 3 mile course, with only the last mile timed). This was on a dead flat course and dead calm wind. At nearly 1500 meters, the thin air sapped her of some power.
(Go here and scroll down to 125cc class P/P (i.e., production motor, production frame)
http://www.scta-bni.org/SCTA-NewWeb/Bon ... _bikes.htm

At Maxton my record is 109.5mph (128-foot timed traps at end of 1 mile run up.) I had one faster run at Maxton at 110.2mph, but did not claim the record so as not to bump a friend from the record books, but the run log is on the site somewhere. The course is dead flat, but these were both with the aid of a tailwind. I had numerous runs in the 106-107mph range in calm air.
(Scroll down to 125cc class P/P (production motor, production frame)
http://www.ecta-lsr.com/RecordsMoto1.php

Mark

On kyllä ihan tajuttoman hyvin säätäny että saa huippuja noinkin paljon
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut ojatalo » 15.1.2009 23:51

hei !

juu, vaihtoi peräti pääsuttimen kokoon 300 (310) ja sääti neulan korkeutta.

Evo1, se on siinä.

t.m
Kauppani Blogi: http://www.motot.net/blog/ojatalo/
Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 20.1.2009 23:09

Onko SP525 mallissa samat kuristukset kuin vanhemmissakin Mitoissa?
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 21.1.2009 13:40

Wiibo kirjoitti:Onko SP525 mallissa samat kuristukset kuin vanhemmissakin Mitoissa?


Ei ole, vaatii samantapaisen TT-paketin kuin husse. Ja muutenkin on enemmän "tukittu" pyörää.
SuBer_Joni
Paikkakunta:
ylihärmä
Liittynyt:
13.2.2006 23:21

ViestiKirjoittanut SuBer_Joni » 21.1.2009 17:15

kellään myydä 200h kantta pikaisesti ?
Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 21.1.2009 18:12

Mites tommonen -07 Mito kulkisi Jollymoto streetin kanssa? Muuten vakio.
Jääkö Hussen TT SM:lle?
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 21.1.2009 19:34

Wiibo kirjoitti:Mites tommonen -07 Mito kulkisi Jollymoto streetin kanssa? Muuten vakio.
Jääkö Hussen TT SM:lle?


Kyllä jo vakio TT-putkella aika tasoissa menee hussen kanssa. Toki riippuu kuskista, mutta itse olen DEP:n teharilla varustettua hussea vastaan kiihyttänyt, eikä kumpikaan oikein vienyt tai jäänyt. Tosin kyllä Mitolla ohi mentiin, kun vauhtia oli n. 100km/h luokkaa.

Jollymotolla tuskin ainakaan enemmän takkiin tulee.
naikou_
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
22.3.2007 22:43

ViestiKirjoittanut naikou_ » 27.2.2009 16:42

moro!

mahtaako olla mitään eroa tyhjällä putkella ja teharilla jos on muuten vakio?
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 27.2.2009 20:53

naikou_ kirjoitti:moro!

mahtaako olla mitään eroa tyhjällä putkella ja teharilla jos on muuten vakio?



Riippuu hieman pyörän vuosimallista. (Onko äänenvaimennin läpivirtaava vai ei jne.) mutta kyllähän sen pienen eron ainakin huomaa. Piikki on repäisevämpi, ja äänetkin kyllä kovenevat vakioputkeen ja änäriin verrattuna. Tehotkin varmasti hieman kasvavat.
-rontti-
Pyörä:
Kawasaki zx-6r -03
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
7.7.2007 23:08

ViestiKirjoittanut -rontti- » 8.3.2009 20:35

Hei!

Tuli ebaystä ostettua loppusyksystä tämä mikuni 35 kaasutin. Tulossa olisi myös jollymoton putki. Semmosta kyselisin, että mikä suutin koko kyseiseen kaasariin mahtaisi olla lähellä sopivaa kokoa jollymoton kanssa?
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 8.3.2009 20:47

310 on vakio, siitä lähistöltä vaan etsimään sopivaa.