Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 14.8.2012 17:25

Nyt käynnistyy :D kummasti auttoi kun pisti startin johdon kii sinne liittimee syylarin vieree :) ja tota mite se arrow pitäs kiinnittää? Mulla on siinä se pidempi sovituspala kiinni pytyssä, arrowin mukana tullut kiinike laitettu siihe seisontajalan vieree ja ne änkän kiinnitysreiät heittää sentillä kun vertaa vakioputkeen o.o voisin kuvaa pistää kun koneelle pääsen.
hutilo
Pyörä:
Aprilia tuono 125 -03 ja Suzuki PV -94 ex.Gilera Smt -08
Paikkakunta:
Nummi-Pusula
Liittynyt:
25.10.2009 12:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hutilo » 14.8.2012 18:16

Kuva

Mäntä on aika pahasti sulanut pakoaukon kohdalta... Ideoita? Käynyt laihalla? Ei kuitenkaan ollut leikannut kiinni. Mäntä OLI siis vertex, eli hyvälaatuinen.
Ehdin männällä ajaa n.3500km, joten onko mahdollista että oli koon liian iso mäntä? Koneistaja mitannut väärin?

Virit:

XxRacing kansi(squish n1,2mm), 34mm VHSB, tt-putki, RAVE 1
Kaasarin säädöt: ps 156, tk 42, neula k56
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 14.8.2012 18:53

Ettei olis raven laippa osunu? Näyttäs vähän siltä.
Ablu kirjoitti:Nyt käynnistyy :D kummasti auttoi kun pisti startin johdon kii sinne liittimee syylarin vieree :) ja tota mite se arrow pitäs kiinnittää? Mulla on siinä se pidempi sovituspala kiinni pytyssä, arrowin mukana tullut kiinike laitettu siihe seisontajalan vieree ja ne änkän kiinnitysreiät heittää sentillä kun vertaa vakioputkeen o.o voisin kuvaa pistää kun koneelle pääsen.
Itellä ei oo edes sitä keskikiinnikettä ollenkaan muistaakseni siis sitä arrowin omaa vaan pyörän oma, tai ainaki paketissa on se arrowin oma. Muuten taitas ottaa takarenkaaseen ja takahaarukkaan kiinni kun hyppää :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
hutilo
Pyörä:
Aprilia tuono 125 -03 ja Suzuki PV -94 ex.Gilera Smt -08
Paikkakunta:
Nummi-Pusula
Liittynyt:
25.10.2009 12:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hutilo » 14.8.2012 19:02

Laippa täysin ehjä ja naarmuton :|
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 14.8.2012 21:48

mulla taas tulee kauemmas se putki takahaarukasta kun laittaa arrowin oman kiinnikkeen? Siis, mulla on se sen arrowin kiinnikkeen vasemmalla puolella kii kun pyörän keulasta päin katsoo. Koitin laittaa vakiokiinnikken oikealle puolelle jotta se tulisi noin noin sentin ulos päi pyörästä, ei taivu. Vakiokiinnike on noin sentin pidempi kuin arrowin oma. Mutta siis onko sulla se pidempi sovituspala pytyssä kiinni ja eihän sillä oo väliä kummin päin laittaa? =D kai mä huomen taas sovittelen huomen.. Huoh :D tai no ensin pitäs saada se suutinruuvi kerran auki, käyn varmaa kaverilla kun teki juuri itse saman :D
hutilo
Pyörä:
Aprilia tuono 125 -03 ja Suzuki PV -94 ex.Gilera Smt -08
Paikkakunta:
Nummi-Pusula
Liittynyt:
25.10.2009 12:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hutilo » 14.8.2012 23:53

hutilo kirjoitti:Kuva

Mäntä on aika pahasti sulanut pakoaukon kohdalta... Ideoita? Käynyt laihalla? Ei kuitenkaan ollut leikannut kiinni. Mäntä OLI siis vertex, eli hyvälaatuinen.
Ehdin männällä ajaa n.3500km, joten onko mahdollista että oli koon liian iso mäntä? Koneistaja mitannut väärin?

Virit:

XxRacing kansi(squish n1,2mm), 34mm VHSB, tt-putki, RAVE 1
Kaasarin säädöt: ps 156, tk 42, neula k56


Tälläistä löysin brittin foorumilta:
BURNT-OUT BLOW-HOLE
This piston was overheated so badly that a hole melted through the crown and collapsed the ring grooves on the exhaust side. Normally the piston temperature is higher on the exhaust side so catastrophic problems will appear there first. There are several reasons for a failure like this, here are the most common; air-leak at the magneto side crankshaft seal, too lean carb jetting, too far advanced ignition timing or faulty igniter box, too hot of a spark plug range, too high of a compression ratio, too low octane fuel.

Eli nyt epäilyt kallistuvat vuotaviin lohkotiivisteisiin(kierrokset eivät tosin kelluneet), väärään sytytyksen ajoitukseen(onko edes mahdollista, en ole säätänyt) tai sitten liian korkeisiin puristuksiin(mittasin puristuksia sisäänajon jälkeen 155-160psi tuon jälkeen olivat hieman laskeneen n.152psi)
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 15.8.2012 7:18

jos olis proxin mäntä nii en ihmettelis yhtää :lol:
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 15.8.2012 13:17

Ablu kirjoitti: Mutta siis onko sulla se pidempi sovituspala pytyssä kiinni ja eihän sillä oo väliä kummin päin laittaa? =D kai mä huomen taas sovittelen huomen..

Öö, onko ne muka eripitusia :lol: En oo huomannu että olis, mutta pitempi se EHKÄ on, mutta jos se ei suosiolla ala menemään niin on kumma :D Ota kuvaa siitä miten se menee siellä.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 15.8.2012 14:53

Mistä saa apriliaan uuden vaparin? Se on viimenen vaihtoehto joka mun päähän tulee kun kaasari on katottu ja tulppa sekä akku vaihdettu.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 15.8.2012 15:37

Mikäs sulla on vikana? Ja puhutaanko nyt siis ilmanputsarina powerfilteristä vai piperistä vai vakio suodatin elementistä?
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 15.8.2012 15:43

no senku tietäs :D ei vaa lähe käyntii. Siis ei oo vakio ilmanputsaria ollenkaa vaa tollanen vaahtohöskä tuol kaasarin ja takanakin välissä. Sori just saanu pyörän en tiedä oikeeta nimeä :D
hutilo
Pyörä:
Aprilia tuono 125 -03 ja Suzuki PV -94 ex.Gilera Smt -08
Paikkakunta:
Nummi-Pusula
Liittynyt:
25.10.2009 12:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hutilo » 15.8.2012 17:55

Jesking kirjoitti:no senku tietäs :D ei vaa lähe käyntii. Siis ei oo vakio ilmanputsaria ollenkaa vaa tollanen vaahtohöskä tuol kaasarin ja takanakin välissä. Sori just saanu pyörän en tiedä oikeeta nimeä :D


Jos pyörä on seissy kauemminkin niin kannattaa koittaa käyntiin työntämällä/mäkistartilla.
Ja se "vaahtohöskä" on todennäkoisesti jokin tarvike ilmanputsari, elei ole sellainen vaahtomuovi levy sellaisen muovipurkin sisässä.

Joka tapauksessa ei kannata varmaankaan uutta ostaa, vaan voit koittaa sitä putsaria pestä vaikka bensalla. Muista öljytä se putsari pesun jälkeen.
martikaine_
Pyörä:
mbk x-limit -99 varastettu
Paikkakunta:
otanmäki, laukaa
Liittynyt:
24.11.2007 14:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut martikaine_ » 15.8.2012 18:33

Hei aprilia ihmiset! minulla on rs 125 vuodelta 2005, pyörä sammui liikenne valoihin eikä enää lähde käyntiin, käyntiin työntäessä ei edes yritä lähteä vaan päästää "paineen" ja paukahduksen putkesta, tulppia on kokeiltu erilaisia ja uusia ei tapahdu mitään, missä voisi olla vika?



kiitos jo etukäteen vastauksista
"I'dont drink and drive I just smoke and fly" Peter tosh
hutilo
Pyörä:
Aprilia tuono 125 -03 ja Suzuki PV -94 ex.Gilera Smt -08
Paikkakunta:
Nummi-Pusula
Liittynyt:
25.10.2009 12:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hutilo » 15.8.2012 18:45

martikaine_ kirjoitti:Hei aprilia ihmiset! minulla on rs 125 vuodelta 2005, pyörä sammui liikenne valoihin eikä enää lähde käyntiin, käyntiin työntäessä ei edes yritä lähteä vaan päästää "paineen" ja paukahduksen putkesta, tulppia on kokeiltu erilaisia ja uusia ei tapahdu mitään, missä voisi olla vika?



kiitos jo etukäteen vastauksista



Puristukset tallella? Tulee kunnollinen kipinä?
martikaine_
Pyörä:
mbk x-limit -99 varastettu
Paikkakunta:
otanmäki, laukaa
Liittynyt:
24.11.2007 14:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut martikaine_ » 15.8.2012 18:48

puristukset on ok mutta kipinä hyvin heikkoa, huomenna saa vasta pyörän amiskan hallista kotiin niin pääsee tutkimaan tarkemmin. niinkuin sytytys olisi vituralllaan, onkos tämä mahdollista?
"I'dont drink and drive I just smoke and fly" Peter tosh