hutilo kirjoitti:Mäntä on aika pahasti sulanut pakoaukon kohdalta... Ideoita? Käynyt laihalla? Ei kuitenkaan ollut leikannut kiinni. Mäntä OLI siis vertex, eli hyvälaatuinen.
Ehdin männällä ajaa n.3500km, joten onko mahdollista että oli koon liian iso mäntä? Koneistaja mitannut väärin?
Virit:
XxRacing kansi(squish n1,2mm), 34mm VHSB, tt-putki, RAVE 1
Kaasarin säädöt: ps 156, tk 42, neula k56
Tälläistä löysin brittin foorumilta:
BURNT-OUT BLOW-HOLE
This piston was overheated so badly that a hole melted through the crown and collapsed the ring grooves on the exhaust side. Normally the piston temperature is higher on the exhaust side so catastrophic problems will appear there first. There are several reasons for a failure like this, here are the most common; air-leak at the magneto side crankshaft seal, too lean carb jetting, too far advanced ignition timing or faulty igniter box, too hot of a spark plug range, too high of a compression ratio, too low octane fuel.
Eli nyt epäilyt kallistuvat vuotaviin lohkotiivisteisiin(kierrokset eivät tosin kelluneet), väärään sytytyksen ajoitukseen(onko edes mahdollista, en ole säätänyt) tai sitten liian korkeisiin puristuksiin(mittasin puristuksia sisäänajon jälkeen 155-160psi tuon jälkeen olivat hieman laskeneen n.152psi)