2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 22.4.2012 18:49

Mittaamalla rakotulkilla. Molempien lohkojen ja kampuran limppujen väliin jää yhtä paljon tilaa. Näin minulle englannin pojat opetti. Mito asiantuntijoita näes.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 22.4.2012 20:44

Kotarissa ei tommosta tarvi tehä kyllä. Meinaan kampiakseli kiristetään ensiörattaalla laakeripintaan ja se on aina kohillaan, tietty tommosissa mopon koneissa voi tommosia joutua tekemään ;) ;)
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 22.4.2012 20:56

MSJD kirjoitti:Kotarissa ei tommosta tarvi tehä kyllä. Meinaan kampiakseli kiristetään ensiörattaalla laakeripintaan ja se on aina kohillaan, tietty tommosissa mopon koneissa voi tommosia joutua tekemään ;) ;)

:lol:
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 22.4.2012 20:59

MSJD kirjoitti:Kotarissa ei tommosta tarvi tehä kyllä. Meinaan kampiakseli kiristetään ensiörattaalla laakeripintaan ja se on aina kohillaan, tietty tommosissa mopon koneissa voi tommosia joutua tekemään ;) ;)

:lol: Katujen kuumin kolli. Lähtikö mopo keulimaan :lol:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
TerpiTrT
Pyörä:
Husqvarna wr 2k9
Liittynyt:
11.9.2008 19:35
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut TerpiTrT » 22.4.2012 21:00

kertokaas miten saa pytyn nostettua pois, lämpöleikannu ja mäntä jumissa.
jotain asiaan kuuluvaa crc:tä ruikkinu paljo mut ei auta, pytty ei irtoo vaikka kuinka repis ylös.. Tai kylhän se nyt jonkin verran mut ei se mäntä liiku. Mitäs tässä kohtii tehdää? :)
http://www.motot.net/talli/osat/id41260/
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.4.2012 21:13

TerpiTrT kirjoitti:Mitäs tässä kohtii tehdää? :)

Tehdään ulosvetäjä. kansi pois ja kannen pultteihin tulee kiinni lattarauta johon keskelle reikä ja lattarautaan hitsataan kiinni mutteri. Sitten tarvitaan enää sopiva pultti ja ulosvetäjä on valmis. Eli vähän kuin olisi raudasta tehty kansi, jossa on pitkä tulppa jota kiristämällä mäntä irtoaa sylinteristä.

Myös vanhasta tulpasta voidaan tehdä ulosvetäjä, kun puretaan siitä sisuskalut ja hitsataan siihen mutteri ja laitetaan pitkä pultti. Vaarassa tässä vain on tulpan kierteet kannessa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TerpiTrT
Pyörä:
Husqvarna wr 2k9
Liittynyt:
11.9.2008 19:35
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut TerpiTrT » 23.4.2012 14:55

Eipä tuo hitsaus oikein onnistu himas.
Eikö ois vaikka jotaa kunnon kemikaalei mitä heittää männänpäälle ja oottelee nii irtois, jotain tarpeeks vahvaa ?
http://www.motot.net/talli/osat/id41260/
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.4.2012 15:48

TerpiTrT kirjoitti:Eipä tuo hitsaus oikein onnistu himas.
Eikö ois vaikka jotaa kunnon kemikaalei mitä heittää männänpäälle ja oottelee nii irtois, jotain tarpeeks vahvaa ?

Vahvaa happoa ja odotat että mäntä katoaa :)
Ei vaan oikeasti..Eipä siihen oikein litkut auta. Mäntä on laajentunut, niin siellä se on kiinni ja pysyy. Ilman väkivaltaa ei yleensä lähde. Jos mäntä ei ole jäänyt Akk-asentoon, niin ulosvetäjällä tai sitten ihan vaan männän päälle puukalikka ja siihen vasaralla napakoita iskuja. Ulosvetäjään ei mutteria ole ihan pakko hitsata. Sen voi laittaa latarin alle jos onnistuu avaimella pitämään mutterista vastaan.

Tässä on jengat tehty suoraan latariin
Tässä on yksi kikka miten voi kokeilla tavallisen jalkamallisen ulosvetäjän kiinnittämistä kannen pultteihin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 23.4.2012 16:20

Tuli ostettuu tollane cagiva raptor avk:ta eli ei oikeen ole tietoo mitä on tehty koneelle. Eli perus jutut eli esim öljyt on vaihdettu mutta mitäköhän kannattaisi alkaa tarkistaa? Eli mintenköhän esim ton mäännän kanssa?
TerpiTrT
Pyörä:
Husqvarna wr 2k9
Liittynyt:
11.9.2008 19:35
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut TerpiTrT » 23.4.2012 18:25

-Zone- kirjoitti:
TerpiTrT kirjoitti:Eipä tuo hitsaus oikein onnistu himas.
Eikö ois vaikka jotaa kunnon kemikaalei mitä heittää männänpäälle ja oottelee nii irtois, jotain tarpeeks vahvaa ?

Vahvaa happoa ja odotat että mäntä katoaa :)
Ei vaan oikeasti..Eipä siihen oikein litkut auta. Mäntä on laajentunut, niin siellä se on kiinni ja pysyy. Ilman väkivaltaa ei yleensä lähde. Jos mäntä ei ole jäänyt Akk-asentoon, niin ulosvetäjällä tai sitten ihan vaan männän päälle puukalikka ja siihen vasaralla napakoita iskuja. Ulosvetäjään ei mutteria ole ihan pakko hitsata. Sen voi laittaa latarin alle jos onnistuu avaimella pitämään mutterista vastaan.

Tässä on jengat tehty suoraan latariin
Tässä on yksi kikka miten voi kokeilla tavallisen jalkamallisen ulosvetäjän kiinnittämistä kannen pultteihin.


Kiitos tästä ! :)

Mutjoo kylhä se sielt yhde tunnin jälkee irtos. Piti vaa repii ja puol pulloo crc:tä melkee meni :D Eipä siin muuten ois ollu mitää ongelmaa, mut männänrengas vähä otti kiinni.
http://www.motot.net/talli/osat/id41260/
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 25.4.2012 23:17

Tuli ostettuu tollane cagiva raptor avk:ta eli ei oikeen ole tietoo mitä on tehty koneelle. Eli perus jutut eli esim öljyt on vaihdettu mutta mitäköhän kannattaisi alkaa tarkistaa? Eli mintenköhän esim ton mäännän kanssa?
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut jake--- » 26.4.2012 9:08

Kone auki ja tarkistat stefat,laakerit ja männänvälykset.
Kuvat.fi Galleria!
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 27.4.2012 14:10

Cross@r kirjoitti:Sanokaas onko ihan älyton idea kasata ton yzn kone massalla. Tiivisteitä ei oiken saa, tai yamahalta saa 88e euroa kaikki :eek:

Ostin tiivistesarjan ja lohkojen välinen tiiviste puuttuu niin kun arvelinki. Ostanko alkuperäsen vai ajaako massa asiansa?
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 1.5.2012 21:15

massalla menee. kaverin temmilaisen lohkojen väline tiiviste korvattiin massalla kun ei alkuperäsessä tiiviste satsissa mukana tullut
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 2.5.2012 10:45

Onko siinä edes alunperin paperitiivistettä? Ainakaan dt/trz lohkojen välissä en ole paperitiivisteeseen ikinä törmännyt. Enkä Pv:n koneessakaan.