Yamaha DT viritys/tekniikka

-JJari-
Pyörä:
Suzuki S1 Supermoto/Usd (EX)/Honda monkey/Yamaha Dt 125cc
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
14.2.2009 10:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -JJari- » 7.1.2013 22:28

edellisellä sivulla mitä rajis oli noi 2 kuvaa lisännyt niin siinä ylemmässä näkyy se valkonen holkki mikä lie niin mulla se on sulanu :D ja näyttäis minun mielestä ainakin muoville tiedä sitten mitä se on :D
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 7.1.2013 22:33

No eiköhän se ole siellä ihan syystä, tarkoittanet nroa 6? http://www.oemmotorparts.eu/oem5.asp?M=Yamaha&T=DT%20R%20%20125&Y=1999&L=YA-DT-R-125&O=STARTER&F=YA-DT-R-125_al&L2=YA-DT-R-125_al Ei ole kallis joten tilaa suosiolla uus ennemmin kun tuhoat mitään.
-JJari-
Pyörä:
Suzuki S1 Supermoto/Usd (EX)/Honda monkey/Yamaha Dt 125cc
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
14.2.2009 10:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -JJari- » 7.1.2013 22:43

kait se on tilattava kun ei tosiaan ole kun pari euroo :D
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 8.1.2013 13:35

Mors!

Mikäs letku kannattaa ottaa irti kun tahdotaan jäähärit ulos? Vesipumpun rautaputken jälkeen oleva letku vai irti? Kuvittelis et siitä sais kaiken ulos.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 8.1.2013 15:09

Vesipumpun kopan alin pultti ja sitten syylärinkorkki auki, ne nesteet tulee sitten melkosella vauhdilla ulos joten kanttii varautua.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 8.1.2013 16:33

Kuinka paljon eroa huippuihin/kiihtyvyyteen tulee, jos hommaan detsiin 16-57 välien sijaan 15-57-välitykset?
Aattelin vaan, kun tulee paljolti ajeltua tuolla pikkuteillä, niin lyhyemmät välitykset vois olla hyveet :) Jaksaa tuo hyvin vetää noillakin, mutta ainakin DR;n aliratastamalla sai todella mukavan ajotuntuman pikkuteille ja kiihtyvyys parani huimasti.
Giannelli, avarrettu ilmanputsari, "viriläpät". 16p eturataskin löytyy, jos tulee pisempiä matkoja ajeltua.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 8.1.2013 23:35

Mulla taitaa olla peräti 14-hampikas detsissä, ihan ilosestihan se kiihtyy ja jaksaa kulkea tarpeeksi. Mitä nyt 100kmh vauhissa alkaa jo kiekat olla melko korkeella :lol: Vaiha vaan menemään jos siltä tuntuu, huiput laskee ja vaihteita saa latoa sisään ihan urakalla.
plymouth
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
22.7.2008 18:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut plymouth » 11.1.2013 23:29

Onko jollain kuvaa minkälainen holkki sinne detsin putkeen pitäs laittaa ku katsastetaan? ja pittääkö muuten kuristaa? mitkä ne suuttimet sitten kuristettuna pitäs olla? :)
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 11.1.2013 23:51

kato tietopankista kuristukset ja sieltä sitten DT. ja vakiosuuttimet jos kerran kuristat neki löytyy varmas tietopankista
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 12.1.2013 0:16

Lukitset vaan ypvs kiinni, eiköhän se sillä tunnu ja kuulosta jo tarpeeksi tuhnulta ja kulkuakin löytyy vain 100-110kmh. Et joudu säätämään etkä hitsailemaan mitään, tosi nopea palauttaa takaisin tt:ksi.
vesbeli
Pyörä:
Honda F4i, Suzuki Rm125 ja Monkey
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
5.2.2012 16:37
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vesbeli » 12.1.2013 11:56

onko kellään käsitystä tästä dt sähkö startista? mulla lopetti toimintansa purin sen solenoidi on kunnossa kun koittaa starta napsaus kuuluu,mutta ei pyöri eli ilmeiseti hiilissä vika. eli kummat näistä on hiilet ja tarviiko noi molemmat uusia kun näyttäs molemmat ottanenn hittiä.

Kuva

Kuva
Stunttausta
http://www.youtube.com/watch?v=_XbzsnLE_74
http://www.youtube.com/watch?v=F7moslBXRTo
plymouth
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
22.7.2008 18:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut plymouth » 12.1.2013 12:33

_rieska_ kirjoitti:Lukitset vaan ypvs kiinni, eiköhän se sillä tunnu ja kuulosta jo tarpeeksi tuhnulta ja kulkuakin löytyy vain 100-110kmh. Et joudu säätämään etkä hitsailemaan mitään, tosi nopea palauttaa takaisin tt:ksi.


Ai katsastusmies kuunteelee vaan korvalla onko se vakio? :)
eikö ne muka tee ihan jottain kunnon tehon testausta? nyt on vissiin aika paljon liian iso suutin ni on aika laiska ja enimmäkseen röpöttää vaan :)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 12.1.2013 15:10

Eihän katsastuskonttorilla nyt dynoa ole :lol: Jos on esim. poliisit epäilleet viritetyksi, niin ovat kuvanneet putken jne ja sitten konttorilla kuulemma vaan kattoneet että on osat vaihdettu. Ja ylempään postaukseen: alemmassa kuvassa on hiilet.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
plymouth
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
22.7.2008 18:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut plymouth » 12.1.2013 22:17

eli jos otan pakoaukon säätimen pois ja lukitsen kiinni niin pitäs mennä läpi?
kelpaakohan töötiks semmonen torvi mistä puristetaan niin kuullu se ääni, tiiätte kyllä. :) vaikka voishan tuon vakio töötinki laittaa kuntoon jos jaksaa.
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 12.1.2013 22:32

No ite laittasin varmuudeks sen vakion ettei siitä jää kii :lol: jos semmosen lelun kans meet saattas katsastusmiehellä olla hauskaa :D