Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

jhuhtis
Pyörä:
husqvarna wre 125,yamaha passola 50,yamaha tzr 125 88
Paikkakunta:
mouhijärvi
Liittynyt:
11.4.2010 17:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jhuhtis » 14.8.2013 22:04

voiko männän ohipuhallus vaikuttaa oleellisesti tehoihin kun ei toi husse oikein jaksa kiihtyä enään 3 vaihdetta isommilla vaihteilla ja vääntö ennen piikkiä olematon.
pyörä silti käy tyhjää hyvin.
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jebex » 14.8.2013 22:07

No kyllä vaikuttaa.
Mixutti
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.6.2011 19:40
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mixutti » 14.8.2013 23:36

JiiiKoo kirjoitti:
Mixutti kirjoitti:Itekki oin miettiny nyt tota, emissä asennossa sen pakoaukonsääyimen pitää olla ennen kalibrointia? Siinä sähkömötikässä ja siinä kiekossa on jotkut merkit jotka voidi laittaa vastakkain, mutta itsellä siinä kohti laipat on ehkä puolivälissä??


Noh kertokaas nyt joku :roll:

Kertokaas ken tietää.. :D

Mistäs vois johtua semmonen että käynnistäessä ryyppy päällä yleensä kierrokset nousee tappiin nopeasti ja siitä sitten laskee takas normaaliksi?

Entä semmoinen että kun kone käy on vapaalle melkein _mahdoton saada_, virrat pois taas menee ihan normaalisti??? :o
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 15.8.2013 11:03

Molempiin on yksinkertainen vastaus. Niin se vain on. Hussen ominaisuus tuo ettei vapaata löydy. Jos vaihdat laatikkoöljyt silloin löytyy vapaa paikallaan, jonku 5km ajon jälkeen ei löydy enää. Toi ryyppyjuttu taitaa olla normaalia kaikille 2-tahtisille.
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
Mixutti
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.6.2011 19:40
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mixutti » 15.8.2013 11:34

Putte5000 kirjoitti:Molempiin on yksinkertainen vastaus. Niin se vain on. Hussen ominaisuus tuo ettei vapaata löydy. Jos vaihdat laatikkoöljyt silloin löytyy vapaa paikallaan, jonku 5km ajon jälkeen ei löydy enää. Toi ryyppyjuttu taitaa olla normaalia kaikille 2-tahtisille.


Jassoo näinkö on? :o ei muistaakseni aina noin jäykkä oo ollut kun yrittää vaihtaa vapaalle, mutta jos noin on niin hyvä ettei ole kytkimessä/vaihteistossa vikaa sitten.

Tuo ryyppyjuttu nyt ei niinkään huolestuta, mutta ei sekään aina ihan noin tappiin oo kierroksia vetässyt ;0
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ville69 » 15.8.2013 17:24

Näissä menee vapaat aika helposti paikalleen ku oppii sen tekniikan ;) pikkasen kaasuu nii sehä sujahtaa aika helposti. Siis toki pyörä käynnissä, Mutta jos ei pyörä käynnissä nii helposti menee vapaalle ilman mitää ihmeelisyyksiä :lol:
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
miwa-
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Husqvarna wre 125
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.11.2012 21:16
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miwa- » 16.8.2013 22:10

Osaisko joku kertoo sen akselin missä eturatas kiinni (vetoakseli?) stefan mittoja? :D Tarviiko koko kone leväyttää sen vaihtamiseen vai saako sen vaihdettua ''päältä päin''?
makeli2
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -06
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
21.12.2011 16:00
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut makeli2 » 17.8.2013 15:45

Mixutti kirjoitti:
Entä semmoinen että kun kone käy on vapaalle melkein _mahdoton saada_, virrat pois taas menee ihan normaalisti??? :o


Ite laitan jos pystyy nii vauhdista, sillon menee helpoiten ainaki itellä. Paikallaan menee pari kertaa et menee kakkosel. Jos paikallaan on kannattaa siin sit samal vähän eteenpäi työntää nii menee helpolla :)
Husse projekti! viewtopic.php?f=93&t=84502
Jokaseen pyörään jätetään oma leima! :)
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 17.8.2013 19:45

Mixutti kirjoitti:
JiiiKoo kirjoitti:
Mixutti kirjoitti:Itekki oin miettiny nyt tota, emissä asennossa sen pakoaukonsääyimen pitää olla ennen kalibrointia? Siinä sähkömötikässä ja siinä kiekossa on jotkut merkit jotka voidi laittaa vastakkain, mutta itsellä siinä kohti laipat on ehkä puolivälissä??


Noh kertokaas nyt joku :roll:



Mistäs vois johtua semmonen että käynnistäessä ryyppy päällä yleensä kierrokset nousee tappiin nopeasti ja siitä sitten laskee takas normaaliksi?

ihan normaalia
jhuhtis
Pyörä:
husqvarna wre 125,yamaha passola 50,yamaha tzr 125 88
Paikkakunta:
mouhijärvi
Liittynyt:
11.4.2010 17:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jhuhtis » 18.8.2013 21:57

olisko suuntaa antavia säätöjä mikuni 34mm pyöree luistiselle kaasarille tyhjällä vakioputkella?
Huskulainen
Pyörä:
Husq SM125 2008
Liittynyt:
5.2.2011 11:21
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Huskulainen » 21.8.2013 16:12

onko mikuni vm34? kokeile vaikka: ps 380 , tk 40 , neulan sokka toiseks alimassa.
ehkä vähän rikkaalla mutta parempi niin kuin laihalla. kirjoita vaikka minkälainen on kun olet kokeillut.
Vaihdetaan rino toiseen hussen putkeen! YV!
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 21.8.2013 16:49

Mikä vikana hussessa kun ei ota ollenkaan piikkiä 1 vaihteella vaan pyörä vaan rätättää ja pätkii (ei saa kierroksia tms). Muut vaihteet ottavat piikin mutta pyörällä ei voi ajaa oikein muutakuin pintakaasulla liian suurella vaihteella tai kiihdytellen. Kävisiköhän pyörä liian rikkaalla? Tartteekos tuota kaasaria lähteä irroittelemaan jos haluaa nostaa neulan sokkaa tai vaihtaa pääsuutinta? Entä mistä kyseiset kaasarin hilppeet löytyvät?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 21.8.2013 17:14

Taitaa olla neula liian rikkaalla, koita ykkösellä laittaa kaasu täysin pohjaan, jos silloin ei röpötä niin neulaa alemmas (sokkaa ylemmäs).
Neula on kaasuttimen päällä, mihin kaasuvaijeri menee, otat ruuvat pari ruuvia siitä, nostat sieltä luistin, johon vaijeri menee, kasaa jousi läjään, ja työnnä vaijeria, ja liikuta sivulle jotta se menisi pois kolostaan, sitten voit ruuvata laatan sieltä kolosta ja sen alla on neula, jossa on sokka.
Youtubesta löytyy carburetor disassembly haulla videoita.
Pääsuutin on sitten pohjassa olevan "kaukalon" sisällä.
OtsiR
Liittynyt:
26.10.2011 22:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut OtsiR » 21.8.2013 18:35

Joku kyseli wr imutorvee ja kurkkua. piti ittekki tilailla mutta kuun alussa nousi hinnat ja pelkkä imukaula maksaa nyt sen 56e... aikasemmin kun tilasin niin oli sen 20e :D että jos jollain imukaulaa myydä niin ilmotelkaa..

Ja semmosta vielä että Minkäs laisia säätöjä teillä jolla on tai osaa sanoo niin keihin 36mm pwk. 08 kotarista otettu. Virii tällä hetkellä pyttykoro+kansi madallus, V-force, Spessin putki ja se 36mm keihini..

Kiitoksii etu kätee!!
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 21.8.2013 18:47

Ykkösellä kaasun pohjaan laittaessa pyöräni röpisee kamalasti ja on ihan tukossa eikä ota piikkiä. Nopeuskin on 1. vaihteella usein sen 24kmh/29kmh mutta joskus tukkoisuus lähtee ja kulkee jopa 38kmh (vakiovälit kiinni). Kaikki oireet viittaavat siihen että pyörä käy rikkaalla että juu vissiin sitä neulan sokkaa ylemmäs (seos laihemmalle?). Pyörä on rasittava ajettava koska rätisee ja pätkii.