Miikka_M kirjoitti:lisäks bilteman tahnat välii vai
Jos tällä "tahnalla" meinaat bilteman kuparitahnaa niin musta sitä on kanteen ihan turha tunkee, vaikka jotkut ainetta siis täälläkin mainostaakin. Kuparitahna on tarkoitettu paikkoihin jotka yleensä ruostuu kiinni ja jotka on myöhemmin tarkoitus saada auki. Tällaisia on mm autojen pakosarjat. Kuparitahna estää kiinniruostumisen. Sylinterinkanteen sitä ei ole tarkoitettu.
Siihen suosittelen
VHT Copper gaskettia. Se on kannetiivisteliimaa. Huom! todellakin
liimaa. Eli päinvastoin kun kuparitahnat sen tarkoitus on tehdä tiivisteestä, kannesta ja sylinteristä "yhtä puuta". Eli kappaleiden mahdollisimman hyvin toisissaan kiinnipysymiseen. Juurikin päinvastainen tarkoitus kuin kuparitahnalla.
Miikka_M kirjoitti:mikäs on paras tapa tiivistää kansi?
Paras on tietty vähän tapauskohtainen ja osittain mielipidekohtainenkin, mutta tässä meikäläisen tyyli (ja aina momentit momenttiavaimella. ei "rannemomenteilla")
http://www.mediafire.com/view/?sgokl94hel67ho2
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein