2T kevytmoottoripyörän koneremontti

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 2.5.2012 11:00

Itekkään en ole koskaan nähny, että ois paprutiivistettä ollut lohkojen välissä... Melko varovainen pitää kuitenkin olla noiden tiivisteiden kanssa roplatessa, esim. tzr koneen kytkinkopan tiivistettä ei voi korvata tiivisteliimalla.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 2.5.2012 15:15

PV:ssä tosiaan ei ole, eikä tietääkseni minarelli tai piikkisissä yamahan 2t koneissa. Mutta ainakin derbin (mopon) ja kotarin koneissa on tiiviste.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 2.5.2012 15:48

Itteäki alkaa vähän epäilyttään wisecon laatu nykypäivänä. Vaihdoin siis wisecon kiertariin yamahaan ja otti lohkoon kiinni. Piti sitte lohkosta jyrsiä siivua pois :) Eihän se nyt iso homma oo mutta ihmetyttää kyllä tollane touhu. Proxi kait viellä myy ihan ok tarvikekamaa ;)

Niin ja jotain bentexin massaa pistin lohkojenväliin. Katoin vaan että kestää bensaa ja muita liuottimia ;)
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 4.5.2012 13:31

Kuulin koneistajalta, että wiseco olis siirtänyt tuotantoaan johonkin halvempaan paikkaan ja laatu siinä samalla vähän kärsinyt. Tuli puheeksi, kun katteli mun tzr mäntää, että se on vielä vanhaa varastoa.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 5.5.2012 1:55

Joo Wiseco on siirtäny tuotannon kiinaan, ja laatu on romahtanu.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Tuoppiii
Pyörä:
Kawasaki kmx 125
Liittynyt:
13.8.2008 17:11
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Tuoppiii » 10.5.2012 21:37

Olen tekemässä koneremonttia kawasaki kmx 125:een. Tarvitsisi ostaa magneeton ulovetäjä, mutta millainen? Tuolla on esimerkiksi useita erilaisia: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/Ulosvetajat
kasperi1996
Pyörä:
Aprilia mx 125
Paikkakunta:
Eura
Liittynyt:
25.10.2011 0:52
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kasperi1996 » 14.5.2012 23:35

MItä tavaraa tuo rotaxin 122 pytty on kun nappas rave palan männästa ja uus sylinteri ei oo mikään halpa reissu niin voiko sitä putkittaa tai porauttaa?
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 15.5.2012 1:28

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/8656 Ulkoisin että tuo käy myös KMX.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 19.5.2012 16:19

Ei menny enää kdx:säs vaihteet alaspäin ni otin sit kytkinkopan auki ja siel oli semmone pieni poikki mennyt tappi vaihteensiirtimen alla ja puolikas prikka joten sen takii ei vaihtunu vaihteet. En löytäny kytkimenpuolelta mitää paikkaa sille, ei kellää olis mittää ajatuksia mistä se olis?
Edit: Pistin kasaa vaa ja vaihteet toimis ja muutenki tuntus toimivan, mut ei kellää olis ideoita miten korjata kierteet öljypropusta?
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 21.5.2012 7:57

kasperi1996 kirjoitti:MItä tavaraa tuo rotaxin 122 pytty on kun nappas rave palan männästa ja uus sylinteri ei oo mikään halpa reissu niin voiko sitä putkittaa tai porauttaa?

oisko ollu proxin mäntä sisässä`? en usko että rave olis käyny mäntää. ei voi porata eikä putkittaa, mut pinnottaa voi :)
liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut liinA » 21.5.2012 10:24

kasperi1996 kirjoitti:MItä tavaraa tuo rotaxin 122 pytty on kun nappas rave palan männästa ja uus sylinteri ei oo mikään halpa reissu niin voiko sitä putkittaa tai porauttaa?


http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS125_Engine_Top_End_.html

No ei kyllä hirveen kallis oo toi Mitakan pytty, ottaa vaa jonku laadukkaamman männän kaveriksi ja kovaa ajoo ja huonoo huoltoo. Turha sitä rupee pinnottaa, maksaa hävyttömästi ja kestää kauan.

http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/61548808.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61548808/Categories/Aprilia_RS_125_Neu__und_Gebrauchtteile/%22RS%20125%20Zylinder%2C%20Kolben%20%26%20Teile%22

Tuolla on myös uudestaan pinnotettuja sylkkiä + hilppeet sinne, lähetät vanhas niille vaan vaihdossa.
liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut liinA » 21.5.2012 11:41

Miikka_M kirjoitti:mut ei kellää olis ideoita miten korjata kierteet öljypropusta?


Kokeile kemiallisella metallilla saada jotain taiottua?
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut L_rppa » 21.5.2012 13:27

Siis jos ne propusta on menneet, niin eikai sitä kannata korjata :D mut jos ne siitä lohkosta on mennyt, niin voisi ehkä tehdä uudet kierteet isommalle, uudelle propulle?
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 21.5.2012 16:28

joo siis lohkosta menny :D mut joo varmaa jottai kierrokorjaust...

mikäs on paras tapa tiivistää kansi? kannetiiviste ja sen lisäks bilteman tahnat välii vai ja momenttiin?
Kannattaako ostaa tarvike tiivistesarja mikä on halvempi vai pitäiskö oikee alkuperäne kannetiiviste ostaa? (Kawasaki kx/kdx)
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.5.2012 17:32

Miikka_M kirjoitti:lisäks bilteman tahnat välii vai

Jos tällä "tahnalla" meinaat bilteman kuparitahnaa niin musta sitä on kanteen ihan turha tunkee, vaikka jotkut ainetta siis täälläkin mainostaakin. Kuparitahna on tarkoitettu paikkoihin jotka yleensä ruostuu kiinni ja jotka on myöhemmin tarkoitus saada auki. Tällaisia on mm autojen pakosarjat. Kuparitahna estää kiinniruostumisen. Sylinterinkanteen sitä ei ole tarkoitettu.

Siihen suosittelen VHT Copper gaskettia. Se on kannetiivisteliimaa. Huom! todellakin liimaa. Eli päinvastoin kun kuparitahnat sen tarkoitus on tehdä tiivisteestä, kannesta ja sylinteristä "yhtä puuta". Eli kappaleiden mahdollisimman hyvin toisissaan kiinnipysymiseen. Juurikin päinvastainen tarkoitus kuin kuparitahnalla.

Miikka_M kirjoitti:mikäs on paras tapa tiivistää kansi?

Paras on tietty vähän tapauskohtainen ja osittain mielipidekohtainenkin, mutta tässä meikäläisen tyyli (ja aina momentit momenttiavaimella. ei "rannemomenteilla") http://www.mediafire.com/view/?sgokl94hel67ho2
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein