2T viritys ja tekniikka

JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut JjyKs » 30.7.2011 18:55

Edittiä: Suutin löydetty nakkilan pyörästä ja moposta http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=27257

Nyt vain tuli ongelmia sen suhteen ettei viitsisi ihan helvetin kalliita postikuluja maksaa tuonne, ellei varmasti tiedä mitä kokoja tarvitsee edes suunnilleen. Nyt kaasarissa oli kokoa 20 oleva TK suutin, ja sillä teki tuota edellämainittua.

Pääsuuttimena siis 137, ja neula toisiksi alimmassa lovessa. Joku 30-50 väliltä on varmaan sopiva, mutta vähän tarkempaa kaipaisi.. Pyöränä 180cc NS125F, josta monella ei kyllä taida tietoa olla :|

Käyn vielä varmuuden vuoksi mopo-sportilla kysymässä tuota, kun ei paikallisista liikkeistä löydy..

Ja sitten yksi kysymys vielä tuohon kaasariin liittyen. Pohjaa katsoessa huomasin siellä yhden ruuvin, ja ikinä aikaisemmin en tuollaista ole nähnyt. Ohjekirjaa tässä ei tietenkään tullut mukana.. Eli mitä tämä ruuvi tekee, vai onko kyseessä seosruuvi, ja aikaisemmin olen väännellyt jotakin muuta? :lol: Ja älkää välittäkö tuosta tiivistemömmöstä. Alkuperäinen tiiviste vain päätti sanoa sopimuksen irti jouduttuaan kosketukseen bensan kanssa..

Kuva

Edittiä2: Voiko tuo alakierroksilla dumppaaminen johtua vuotavista läpistä? Läppäkoteloa on avarrettu reilulla kädellä ja vaikka yritin olla osumatta tiivistepintoihin niin tietenkin sekin mahdollisuus voi olla mahdollinen :paha: Pyörä kuitenkin toimii korkeammilla kierroksilla täysin normaalisti, ja tehoakin on reilusti enemmän kuin ennen pytyn ja kaasarin vaihtoa. 190cc vakiokanavistolla oleva Athena + 26mm Dell'orto (~26-28hp) -> 180cc reilusti avaremmilla kanavilla oleva Malossi, 30mm feikkimikuni, läppäkotelon avarrus, 180cc boostbottle 7000rpm paikkeille mitoitelulla letkulla ja boyesenin "teholäpät".

Maanantaihin mennessä pitäisi tietää että kummasta tuo ongelma todennäköisemmin johtuu.
Viimeksi muokannut JjyKs päivämäärä 30.7.2011 21:00, muokattu yhteensä 2 kertaa
mirå
Liittynyt:
14.6.2009 14:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut mirå » 30.7.2011 19:14

Mitä eroo Mikuni TM ja Vm kaasareissa ? VM on melkein satasen halvempi niin mielummin ostan sen :) sen kyl tiiän et TM on flatslide mut onko muuta?
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 30.7.2011 20:51

Mahtaakohan kaasuttimen säädöissä olla vikaa, kun tyhjäkäynniltä vääntää kaasun pohjaan vähän ripeämmin niin booaa?
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut JjyKs » 30.7.2011 23:02

SuperRKO kirjoitti:Mahtaakohan kaasuttimen säädöissä olla vikaa, kun tyhjäkäynniltä vääntää kaasun pohjaan vähän ripeämmin niin booaa?


Seosruuvia ja neulaa rikkaammalle säätämällä saattaa saada fixattua. Tyhjäkäynnillä virtausnopeus on severan pieni, että täysin kaasun avatessa seos menee liian laihalle, kun virtaus ei jaksa nostaa seosta suuttimen läpi. Pari numeroa isompi pääsuutin auttaa sitten viimeistään, mutta jos täyskaasulla seokset ovat kunnossa niin ne menevät liian rikkaalle sitten tuon jälkeen.
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut proppu » 30.7.2011 23:31

Sillon laitetaan isompaa tyhjäkäyntisuutinta...
Ei niitä muita säätöjä kannata mennä pilaamaan.
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut JjyKs » 30.7.2011 23:47

proppu kirjoitti:Sillon laitetaan isompaa tyhjäkäyntisuutinta...
Ei niitä muita säätöjä kannata mennä pilaamaan.

Paitsi kun kaasun avaa kokonaan TK-suuttimen vaikutus laskee lähelle nollaa, kierroksista riippumatta?
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut proppu » 30.7.2011 23:51

On se ainakin mulla aina auttanu..
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut välzy » 31.7.2011 0:22

eipä se kyllä mitenkään nollaan laske, tyhjäkäyntisuuttimensta virtaa bensaa läpi koko kierrosalueen ajan kaasunasennosta riippumatta, mutta vaikutus yläkierroksilla on käytännössä nolla. Mutta tyhjäkäynniltä kaasun pohjaan vääntäessä tyhjäkäyntisuutin kyllä vaikuttaa vielä ja paljon. :)
mirå
Liittynyt:
14.6.2009 14:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut mirå » 31.7.2011 0:27

itellä on sellanen vika kanssa et kun laittaa tyhjäkäynniltä vähänkin kaasua( ajaessa, paikallaan toimii moitteetta) niin booaa ja meinaa sammuu?? ennen toimi samoilla säädöillä mut konerempan jälkeen ei -.- ooon putsannu kaasarin mutta ei auta :paha:
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut JjyKs » 31.7.2011 0:49

välzy kirjoitti:eipä se kyllä mitenkään nollaan laske, tyhjäkäyntisuuttimensta virtaa bensaa läpi koko kierrosalueen ajan kaasunasennosta riippumatta, mutta vaikutus yläkierroksilla on käytännössä nolla. Mutta tyhjäkäynniltä kaasun pohjaan vääntäessä tyhjäkäyntisuutin kyllä vaikuttaa vielä ja paljon. :)


Aa selvä juttu. Opimpahan taas jotakin uutta :lol: Vielä kun joku osaisi neuvoa itseäni tuon alle 2000rpm melkein välittömän sammumisen kanssa, ja kertoisi mitä tuo yksi ruuvi kaasarin pohjassa säätää (ei ole tyhjennysruuvi ainakaan) niin pääsisi omaakin ajokautta jatkamaan :(
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut proppu » 31.7.2011 11:05

No vaikee sanoo noista kiinalaisista..

Millanen se ruuvi on? Ohjaako se jotain kanavaa? Uitat sitä kaasaria ja työnnät paineilmaa kaikista raoista niin saa aika hyvin kuvan että mikä kanava/reikä menee mihinkin.
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut JjyKs » 31.7.2011 17:04

proppu kirjoitti:No vaikee sanoo noista kiinalaisista..

Millanen se ruuvi on? Ohjaako se jotain kanavaa? Uitat sitä kaasaria ja työnnät paineilmaa kaikista raoista niin saa aika hyvin kuvan että mikä kanava/reikä menee mihinkin.

Ruuvasin irti niin selvästi jotakin kanavaa vaikutti ohjaavan. pitää testailla pyörittää pyörän ollessa käynnissä. Vaikeassa paikassa vain.. Pitää joku pieni ruuvari taivuttaa että saa tuolta väänneltyä.
powerlussa
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.2.2007 11:40
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut powerlussa » 31.7.2011 20:21

Mikäs tuossa mäxässä on ku röpöttää alakierroksilla jumalattomasti. Ja jos tyhjäkäynniltä laittaa kaasun pohjaan niin booaa. Tällähetkellä kaasarissa ps 125, tk 70, sokka 3 lovessa, vakiokaasari.
TombbaZZ
Paikkakunta:
KotKa
Liittynyt:
9.5.2010 22:54
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut TombbaZZ » 31.7.2011 23:25

Mistä saa semmosen kumitiivisteen änkän ja välipillin välii ? Kiitos etukäteen.
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Hupsu » 2.8.2011 17:50

mahtaako kukaan tietää mikä saattaa olla vialla kun husse ei lataa akkua, paitsi ihan _todella_ vähän (tyhjäkäynnillä enemmän kun kierroksilla). Mistä alotan etsiin vikaa?
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !