2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 21.5.2012 22:08

Joo tuli vähä epäselvä vieti ku nopeest kirjottelin mut tarkotin korkeidenlämpötilojen tiivistesilikonia biltemast, ei varmaa iha parasta. Pistin kantee sekä sylinterii ohuen kerroksen ja sit uuden kannen tiivisteen, kyl se vissii vähä aikaa piti mut en sit tiiä vuotaaks taas...

Vois kyl koittaa suoristella kanne kunnol täl ketaa ohjeittens mukaan ja mistäs tota ihmeainetta sais :)
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 21.5.2012 23:59

Onkos toi taas sitä kamaa, että irrottaessa on niin helvetisti kiinni. Tais meinaan suzukissa olla tota ja kun nosti kannesta niin ennemmin nous koko pyörä kun kansi :D
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Myrkkysika
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -89'
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
20.10.2010 23:22
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Myrkkysika » 22.5.2012 19:03

Mitä tehdä kun kone käy liian kylmänä ajon aikana. Termostaatissa ilmeisesti jotain vikaa?
Youtube kanava!
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 22.5.2012 19:15

peitä syyläriä vaikka jesarilla
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Juunish » 30.5.2012 18:27

Mitenhän sitä jatkais pytyn pois ottamista. Nesteet valutettu pois ja ylimääräset letkut ja johdot otettu pois. Mitä seuraavaksi, lähteekö pelkästään vetämällä irti vai miten :D Ekakertalainen.

edit. jaa se olikin noin helppoa.
Midrace Aerox projekti
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut jake--- » 31.5.2012 23:52

Jos kaikki pinnapulttien mutterit niin lähtee vetämällä. Nosta ensin vähän sitä pyttyä ja tunge sinne kampikammion suojaksi jokin rätti, jos sattuu olemaan männänrenkaat paskana tai jotain muita yllätyksiä niin eivät tipaha heti sinne kammioon. ;)
Kuvat.fi Galleria!
Tuoppiii
Pyörä:
Kawasaki kmx 125
Liittynyt:
13.8.2008 17:11
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Tuoppiii » 10.7.2012 19:27

Kuuluuko vaihteiden toimia, kun lohkot on yhdessä ja vaihdepolkimen akseli sekä sen pyörittämä epäsymmetrinen ratas ovat paikoillaan? Pyöränä Kawasaki kmx 125. Kytkintä tai mitään rattaita ei vielä ole lohkojen ulkopuolella. Ei viitsisi kasata enempää jos jotain on vialla 8)
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 11.7.2012 0:39

Kuuluu toimia, tai ainakin kotarissa ja kaikissa muissakin on toiminut, tosin et kawaa oo ikinä purkanut
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut LaneKit » 11.7.2012 12:10

Ja iha vinkkinä et pyöritä sitä konetta jostaki ku kokeilet toimivuutta, kaveri soitti hätii k uei mopon loota toiminu ku ol kasannu koneen ja kone ol pöydällä, ongelma ratkes pyöritämällä eturattaan akselista :lol:

Omassakaa pyörässä ei loota toimi paikallaa oikee mitenkää.
Tuoppiii
Pyörä:
Kawasaki kmx 125
Liittynyt:
13.8.2008 17:11
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Tuoppiii » 15.7.2012 16:56

Toimihan ne vaihteet ihan hyvin :D Kuuluuko kytkimen irroittaa ilman lootaöljyjä? Ei tahdo irrottaa enkä keksi missä on vikaa :roll:
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MSJD » 15.7.2012 19:41

uititko uusia levyjä(jos on) ensin lootaöljyssä? Ja kyllä sen kuuluu irrottaa. Ootko kasannut jo kytkinkopan?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Tuoppiii
Pyörä:
Kawasaki kmx 125
Liittynyt:
13.8.2008 17:11
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Tuoppiii » 16.7.2012 22:27

En uittanut, otin riskin ja kasasin loppuun: öljyt koneeseen ja toimii hyvin! Ihmettelin yli kaksi tuntia kiksiä, koska se ei tahdo pysyä normaaliasennossa, vaan lähtee taakse jolloin alkaa kuulua nakutusta. Nyt se on korjattu nippusiteellä, mutta pysyvämpi ratkaisu ei olisi pahitteeksi. Mielestäni se on kuitenki kasattu oikein. Kiitoksia vastaajille!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Gogge » 16.7.2012 23:23

Kuulostas ettet oo jännittänyt kicksiä oikein?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Tuoppiii
Pyörä:
Kawasaki kmx 125
Liittynyt:
13.8.2008 17:11
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Tuoppiii » 18.7.2012 23:23

Miten se tehdään? Välivapaita löytyy ja oletettavasti 5. sekä 6. vaihteet eivät mene päälle joten pakko kai avata uudestaan. Veikkaan että vaihteensiirtäjät on laitettu väärin. Oliskohan pitäny viedä suosiolla korjaamolle :lol:
julkkabest
Liittynyt:
2.9.2010 15:37
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut julkkabest » 23.7.2012 16:10

joo elikkä nyt olis semmonen ongelma kun en saa millään lohkoja irti toisistaan että olisiko kenelläkään mitään hyvää vinkkiä millain irtoisi ottaa kampuran laakereista kiinni ainakin :D kone on siis rotax 122